Etica în Afaceri

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2434
Mărime: 13.69KB (arhivat)
Publicat de: Ion Iosif
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Dobrescu

Cuprins

  1. I. Prezentarea generală a unei societăţii comerciale
  2. 1.1. Denumire
  3. 1.2. Sediu
  4. 1.3. Forma juridica
  5. 1.4. Numar înregistrare
  6. 1.5. Cod fiscal
  7. 1.6. Durata de funcţionare
  8. 1.7. Capital social
  9. 1.8. Asociaţi
  10. II. Societatea comercială
  11. 2.1. Domeniul de activitate
  12. a) obiectul principal de activitate
  13. b) tipul producţiei
  14. c) gama produselor realizate
  15. d) forţa de muncă:
  16. e) cifra de afaceri estimată
  17. f) perteneri
  18. g) furnizori
  19. III. Etica în afaceri
  20. 3.1. Cultura organizaţională şi etica în afaceri
  21. 3.2. Trăsăsturile definitorii ale unei corporaţii
  22. 3.3. Responsabilitaea socială a corporaţiilor

Extras din referat

I. PREZENTARE GENERALĂ

Denumire : S.C. Mobilshop SA.;

Obiectivele societăţii comerciale:

- se urmăreşte maximizarea profitului în condiţii legale;

- angajaţii derulează afacerea numai în interesul partonilor pentru a realiza profit, şi nu au în vedere interesele altor persoane;

- societatea comercială are ca scop satisfacerea nevoilor clienţilor, dar şi atragerea a câtor mai mult clienţi.

Trebuiesc avute în vedere următoarele valori şi principii morale :

- confidenţialitatea cu privire la maximizarea valorii afacerii pe termen lung;

- încrederea acţionarilor în angajaţi şi a angajaţilor în acţionari;

- respectul faţă de dreptul de proprietate;

- onestitatea şi spiritul de dreptate, înlăturând furtul, violenţa fizică şi orice fel de ilegelitate.

- respectul faţă de colegi şi clienţi;

- tratamentul corect şi stimularea atât materială cât şi morală a salariaţilor;

- înţelegerea şi imparţialitatea faţă de furnizori;

- corectitudine faţă de creditori şi debitori;

- implicarea firmei în viaţa publică a comunităţilor locale în care îşi au sediul;

- o contebilitate corectă şi respectarea legalităţii, dar şi achitarea obligaţiilor faţă de stat,

- comportament echitabil în relaţiile economice internaţionale cu partenerii din ţările mai puţin dezvoltate.

II. SOCIETATEA COMERCIALĂ

Societăţile comerciale sunt modul de organizare a agenţilor economici în economia de piaţă, de aceea cele mai multe întreprinderi, unităţi comerciale, de transport, etc, sunt din punct de vedere juridic societăţi comerciale.

Societăţile comerciale sunt o categorie de persoane juridice, de aici toate principiile, reglementările privind persoanele juridice în general. Pentru a defini şi caracteriza societăţile comerciale se pleacă de la premisa că acestea sunt o categorie a persoanelor juridice. Definirea şi caracterizarea societăţilor comerciale să se realizeze pe temeiul conceptelor şi reglementărilor privind persoanele juridice în general. După aspectul definiţiei înţelegem prin societăţi comerciale structuri autonome înzestrate cu statulul de persoană juridică constituite în condiţiile legii de alte persoane fizice sau juridice având ca obiect săvârşirea de fapte de comerţ în vederea obţinerii de profit. Prima parte a definiţiei caracterizează societăţile comerciale ca anumite structuri având o anumită organizare, spre deosebire însă de diferite structuri de organizare (birouri, secţii, ateliere), structura aceasta se mai particularizează prin dobândirea calităţii de persoană juridică. În această situaţie toate reglementările generale privind persoanele juridice se aplică în lipsa unor prevederi specifice în legislaţia unei societăţi comerciale şi diferite categorii de persoane juridice.

Preview document

Etica în Afaceri - Pagina 1
Etica în Afaceri - Pagina 2
Etica în Afaceri - Pagina 3
Etica în Afaceri - Pagina 4
Etica în Afaceri - Pagina 5
Etica în Afaceri - Pagina 6
Etica în Afaceri - Pagina 7
Etica în Afaceri - Pagina 8
Etica în Afaceri - Pagina 9
Etica în Afaceri - Pagina 10
Etica în Afaceri - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Etica in Afaceri.doc

Alții au mai descărcat și

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Te-ar putea interesa și

Aplicarea și limitele codului etic în sfera afacerilor

ARGUMENT Etica în afaceri este o disciplină pe care mulţi oameni o iau în răspăr: pe unii îi amuză copios, altora li se pare o glumă proastă. Mai...

Etică în afaceri

CAPITOLUL I FUNDAMENTELE ETICII AFACERILOR I.1. ETICA ŞI SFERA EI DE CUPRINDERE Accentul pus în ultimii ani pe afaceri se datorează schimbărilor...

Agresivitatea în Etica Actului Economic

I N T R O D U C E R E În această lume în continuă mişcare şi dezvoltare, persoanele se îndreaptă tot mai mult în căutarea noutăţilor din care unii...

Etica în Afaceri

INTRODUCERE Actualitatea lucrării. A face afaceri înseamnă a avea succes. Problema care se pune este aceea de a avea succes prin implementarea...

Etică în afaceri

INTRODUCERE Inca de la inceputurile civilizatiei omenesti, oamenii si-au pus o serie de intrebari referitor la ceea ce inseamna “correct”, “drept”...

Etica afacerilor - Factor de dezvoltare a organizației

Introducere “Dacă vrei să cunoști principiile etice pe care le împartășește o companie, uităte la felul în care tratează oamenii: clienții,...

Etica Afacerilor - O Condiție a Dezvoltării Unității Economice

Introducere Poţi fi cunoscut, poţi avea campanii de imagine, poţi face acte de caritate, poţi avea produse bune, însă toate aceste lucruri la un...

Etica în afaceri

INTRODUCERE Prezentul curs se adresează studenților de la Facultatea de Științe Economice și Administrație Publică, toate specializările, forma...

Ai nevoie de altceva?