Cuprins
- I. Prezentarea generală a unei societăţii comerciale
- 1.1. Denumire
- 1.2. Sediu
- 1.3. Forma juridica
- 1.4. Numar înregistrare
- 1.5. Cod fiscal
- 1.6. Durata de funcţionare
- 1.7. Capital social
- 1.8. Asociaţi
- II. Societatea comercială
- 2.1. Domeniul de activitate
- a) obiectul principal de activitate
- b) tipul producţiei
- c) gama produselor realizate
- d) forţa de muncă:
- e) cifra de afaceri estimată
- f) perteneri
- g) furnizori
- III. Etica în afaceri
- 3.1. Cultura organizaţională şi etica în afaceri
- 3.2. Trăsăsturile definitorii ale unei corporaţii
- 3.3. Responsabilitaea socială a corporaţiilor
Extras din referat
I. PREZENTARE GENERALĂ
Denumire : S.C. Mobilshop SA.;
Obiectivele societăţii comerciale:
- se urmăreşte maximizarea profitului în condiţii legale;
- angajaţii derulează afacerea numai în interesul partonilor pentru a realiza profit, şi nu au în vedere interesele altor persoane;
- societatea comercială are ca scop satisfacerea nevoilor clienţilor, dar şi atragerea a câtor mai mult clienţi.
Trebuiesc avute în vedere următoarele valori şi principii morale :
- confidenţialitatea cu privire la maximizarea valorii afacerii pe termen lung;
- încrederea acţionarilor în angajaţi şi a angajaţilor în acţionari;
- respectul faţă de dreptul de proprietate;
- onestitatea şi spiritul de dreptate, înlăturând furtul, violenţa fizică şi orice fel de ilegelitate.
- respectul faţă de colegi şi clienţi;
- tratamentul corect şi stimularea atât materială cât şi morală a salariaţilor;
- înţelegerea şi imparţialitatea faţă de furnizori;
- corectitudine faţă de creditori şi debitori;
- implicarea firmei în viaţa publică a comunităţilor locale în care îşi au sediul;
- o contebilitate corectă şi respectarea legalităţii, dar şi achitarea obligaţiilor faţă de stat,
- comportament echitabil în relaţiile economice internaţionale cu partenerii din ţările mai puţin dezvoltate.
II. SOCIETATEA COMERCIALĂ
Societăţile comerciale sunt modul de organizare a agenţilor economici în economia de piaţă, de aceea cele mai multe întreprinderi, unităţi comerciale, de transport, etc, sunt din punct de vedere juridic societăţi comerciale.
Societăţile comerciale sunt o categorie de persoane juridice, de aici toate principiile, reglementările privind persoanele juridice în general. Pentru a defini şi caracteriza societăţile comerciale se pleacă de la premisa că acestea sunt o categorie a persoanelor juridice. Definirea şi caracterizarea societăţilor comerciale să se realizeze pe temeiul conceptelor şi reglementărilor privind persoanele juridice în general. După aspectul definiţiei înţelegem prin societăţi comerciale structuri autonome înzestrate cu statulul de persoană juridică constituite în condiţiile legii de alte persoane fizice sau juridice având ca obiect săvârşirea de fapte de comerţ în vederea obţinerii de profit. Prima parte a definiţiei caracterizează societăţile comerciale ca anumite structuri având o anumită organizare, spre deosebire însă de diferite structuri de organizare (birouri, secţii, ateliere), structura aceasta se mai particularizează prin dobândirea calităţii de persoană juridică. În această situaţie toate reglementările generale privind persoanele juridice se aplică în lipsa unor prevederi specifice în legislaţia unei societăţi comerciale şi diferite categorii de persoane juridice.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Etica in Afaceri.doc