E-Business

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2036
Mărime: 14.90KB (arhivat)
Publicat de: Remus Oliviu Udrea
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Evoluţia globală a economiei actuale şi dimensiunea internaţională a gestiunii afacerilor are, în acest moment de debut al secolului XXI, o importanţă capitală. Un lucru este cert: în lumea plină de hăţişuri a afacerilor globale, Internetul a schimbat mersul economiei şi continuă să aducă noi modalităţi de desfăşurare a afacerilor pe o piaţă tot mai pretenţioasă.

Conform unei analize Jupiter Media Metrix, în anul 2001, volumul afacerilor (tranzacţii cu bunuri şi service) B2B (forma de comerţ electronic între firme) a fost de 470 miliarde dolari. Conform estimărilor aceluiaşi studiu, volumul tranzacţiilor on-line de comerţ electronic în 2006 va ajunge la 6,4 trilioane dolari!

Pentru acelaşi an, un studiu IDC indică depăşirea pragului de 600 de milioane pentru numărul de utilizatori Internet, ceea ce întăreşte ideea că oamenilor le place să cumpere şi să facă afaceri pe Internet (în anul 2000, peste 30 de milioane de americani au cumpărat electronic produse şi servicii în sumă de 65 miliarde de dolari). Aceste previziuni pun în faţa organizaţiilor problema reevaluării strategiilor din perspectiva afacerilor electronice.

Cifrele de mai sus sunt cu atât mai impresionante, cu cât anii 2001, 2002 au fost dificili pentru industria aplicaţiilor de întreprindere. Revirimentul este dorit şi aşteptat. Astfel, rapoartele analiştilor pieţei IT au indicat o creştere uşoară în 2003: 5,8% conform IDC, 7% conform Gartner Dataquest. Problemele ţărilor aflate în tranziţie, cu evoluţie spre economia de piaţă, sunt nenumărate. Practic, având în vedere dificultatea fenomenului, toţi specialiştii sunt de acord asupra unui lucru şi anume “o firmă ar trebui să se gândească la implementarea unei soluţii integrate software înainte cu cel puţin un an ca problemele sale să devină critice”. Din studiul sistemelor Enterprise Resource Planning ne-am dat seama că dincolo de cercetarea teoretică înţelegerea fenomenului depinde de experienţă. Dacă însă, mai departe şi experienţa este împărtăşită şi discutată cu cei care au tradiţie în domeniu putem să ne bucurăm şi de succes.

Considerate iniţial ca fiind aplicaţii de mare anvergură, pentru “cei bogaţi”, suitele Enterprise Resource Planning s-au dovedit accesibile unei mase largi de clienţi şi au fost implementate în mai toate mediile (corporaţii sau întreprinderii mici şi mijlocii). Prin urmare şi ţările mai sărace în resurse tehnologice au început să implementeze platforme ERP. Conturarea lanţurilor valorice Enterprise Application Integration prin mariajele Enterprise Resource Planning cu mai noile platforme Customer Relationship Management şi Supply Chain Management reflect evoluţia actuală a mediului e-Business.

În România anului 2003, pentru mulţi manageri ERP este o necunoscută, iar SAP, BaaN, PeopleSoft sau JD Edwards nu înseamnă nimic. În mediul întreprinderilor se cunoaşte câte ceva doar despre Oracle (datorită aplicaţiilor de baze de date). De aceea dezamăgeşte “neputinţa” furnizorilor de soluţii integrate româneşti de a se prezenta pe piaţă, pentru că totuşi, dacă analizăm piaţa internaţională, ERP este cel mai vizibil curent al informatizării întreprinderilor.

E-Business şi consecinţele pentru suitele ERP

În 1994, nimic din ceea ce înţelegem astăzi prin comerţ electronic nu exista. Câteva cifre semnificative au fost prezentate mai sus. Se consideră că 1995-2000 a fost perioada explozivă de creştere, iar anul 2001 a însemnat trecerea într-o nouă fază, de consolidare şi reorientare după crash-ul resimţit de multe afaceri on-line (aşa-numitele companii dot.com). Principala schimbare este dată de trecerea de la abordarea tehnologică la cea economică, în contextul în care firmele care iniţial îşi propuneau creşterea volumului afacerilor, se concentrează acum asupra profitului.

În aceste condiţii, integrarea aplicaţiilor e-business în sistemul aplicaţiilor de întreprindere devine o necesitate. Iar aplicaţiile de întreprindere înseamnă pentru organizaţia secolului XXI un sistem ERP. Devine tot mai reală necesitatea de a materializa forme de colaborare pe web între companii, clienţii şi furnizorii acestora, iar sistemul ERP joacă un rol esenţial în acest proces. De fapt, conceptul afacerilor electronice nu este tocmai nou pentru ERP: schimbul electronic de date (EDI) şi transferul electronic de fonduri (EFT) au constituit componente ale soluţiilor ERP încă de la primele astfel de sisteme implementate. Acestea suferă un proces de transformare, redefinirea lor vizând adaptarea le cerinţele Web şi arhitectura Internet.

Preview document

E-Business - Pagina 1
E-Business - Pagina 2
E-Business - Pagina 3
E-Business - Pagina 4
E-Business - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • E-Business.doc

Alții au mai descărcat și

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Te-ar putea interesa și

Tendințe și strategii e-business - Aplicații, componente și portaluri e-business

INTRODUCERE ÎN DOMENIUL TEHNOLOGIEI INFORMAŢIONALE 1.1. CONTEXTUL SOCIETĂŢII INFORMAŢIONALE. SCURT ISTORIC Încă de la începutul anilor 1990,...

Pârghia dintre business și dezvoltarea durabilă - IKEA și FAN Courier

Sunt de părere că nimic nu ne poate face mai fericiţi aşa cum ne poate face emoţia şi sentimentul că le suntem utili oamenilor din jur. Cu toţii...

Tendințe contemporane ale mediului european de afaceri - Perspectivele dezvoltării businessului moldo-grec

Introducere Internaționalizarea și globalizarea afacerilor este una dintre cele mai importante tendințe din domeniul economic și extraeconomic la...

Dimensiunile și problemele micului business în Republica Moldova

ÎNTRODUCERE Viaţa sociala formata din totalitatea activităţii umane este unicul mod de existenţa şi dezvoltare a societăţii. Societatea nu poate...

Business Letters în Company to Company Communication

INTRODUCTION Communication is simply a method of sending a message from one person or group of persons to another. It is of vital importance to a...

Feasibility Analysis Clean Energy Business - Wind Turbines and Hybrid Systems - Entrepreneurship Course

1. Executive summary Ever-increasing global demand for electricity, serious concerns about fossil fuels’ role in climate change and the imposition...

International business meetings

I. Introduction 1.1. Business meetings and oral communication The business meeting is a form of in-company oral communication. Many meetings take...

Tempo - Business plan

Based on interviews we found out that potential customers want a detailed view on time spent on a specific project and time spent on a certain...

Ai nevoie de altceva?