Comunicarea verbală și nonverbala în negociere

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1640
Mărime: 48.94KB (arhivat)
Publicat de: Angelica Buta
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA CONSTANTIN BRANCOVEANU FACULATATEA DE MANAGEMENT SI MARKETING IN AFACERI ECONOMICE RM.VALCEA

Extras din referat

Comunicarea verbală

Întrucât fără comunicare nu există negociere, aceasta constituind prin ea însăşi un proces de comunicare în ambele sensuri, un sistem informaţional adecvat este o condiţie esenţială în reuşita negocierilor, atât în pregătirea acestora, cât mai ales în desfăşurarea lor.

În orice negociere există două canale de informaţii:

- unul direct, care constă în informaţii schimbate la masa tratativelor

- unul indirect, prin care se obţin informaţii neoficiale, pe căi laterale.

Indiferent de canalul utilizat, comunicarea verbală are un rol primordial, atât din punctul de vedere al segmentului de negociere pe care îl ocupă (etapa de selecţie, tratativele propriu-zise, perioada de redactare a clauzelor contractuale, cea de derulare, activitatea post-negociere), cât şi din punctul de vedere al conţinutului, elementele esenţiale ce fac obiectul negocierilor stabilindu-se prin dialog direct.

Prin comunicarea verbală sunt realizate o serie de activităţi:

- obţinerea şi transmiterea de informaţii;

- elaborarea unor propuneri;

- exprimarea unor opinii, convergente sau divergente;

- stabilirea acordului şi încheierea afacerilor sau a dezacordului, cu efectele sale de blocare a negocierilor sau de amânare a acestora.

Pentru a se susţine o comunicare deschisă, furnizând o perspectivă mai profundă asupra a ceea ce urmează să se discute la masa tratativelor, sunt recomandate câteva canale de comunicare indirectă:

- discuţii particulare (sau secrete);

- zvonuri despre scăderi sau creşteri de preţuri;

- rapoarte şi analize publicate;

- informaţii publicate prin mijloace mass-media;

- scurgeri de informaţii;

- intermediari printr-o a treia tabără;

- note şi documente pierdute sau lăsate intenţionat la îndemâna adversarului.

O altă calitate a comunicării verbale se referă la posibilitatea de a clarifica aspecte pe parcursul tratativelor. Rolul clarificării constă în principal în testarea gradului de înţelegere a fenomenului şi a concluziilor comune. Această caracteristică a comunicării verbale ocupă un loc deosebit în discuţiile particulare, ce dau ambelor părţi o imagine reală asupra obiectivului negocierilor şi a problemelor pe care acestea le presupun, fiind absolut obligatorii în cazul în care poziţiile oficiale s-au înrăutăţit şi impasul este iminent. Dacă este foarte greu să spui ceva conciliabil la masa tratativelor, câteva vorbe bine alese, spuse într-un alt cadru, pot indica intenţia neoficială de a face un compromis. Există însă şi pericole, în sensul că aceste discuţii pot fi folosite şi pentru a denatura adevărul, fiind mult mai uşor să strecori informaţii eronate într-un cadru neoficial decât în unul oficial, unde vigilenţa este mai ridicată.

În general, caracteristica de bază a comunicării verbale în negocieri este faptul că permite un joc logic al întrebărilor şi răspunsurilor într-o derulare spontană şi flexibilă, care nu este limitată (lucru ce nu mai este posibil dacă negocierile au loc într-o formă scrisă). Prin acest dialog faţă în faţă la masa tratativelor se pot realiza:

o descoperirea unor lucruri necunoscute şi înlocuirea presupunerilor cu certitudini;

o formularea unui dezacord prin lansarea unei noi întrebări;

o orientarea negocierii în sensul dorit, dar fără a bloca procesul negocierii;

o sporirea încrederii reciproce între parteneri şi eliminarea unor motive de suspiciune;

o identificarea opiniilor reale ale partenerului şi luarea lor în considerare;

o clarificarea anumitor aspecte, fie prin testarea gradului de înţelegere al acestora de către partener, fie prin sublinierea unor concluzii.

În negocierile verbale este necesară repetarea şi sublinierea aspectelor convenite, urmând ca acordul negociat verbal să fi confirmat în scris în cel mai scurt timp posibil.

Preview document

Comunicarea verbală și nonverbala în negociere - Pagina 1
Comunicarea verbală și nonverbala în negociere - Pagina 2
Comunicarea verbală și nonverbala în negociere - Pagina 3
Comunicarea verbală și nonverbala în negociere - Pagina 4
Comunicarea verbală și nonverbala în negociere - Pagina 5
Comunicarea verbală și nonverbala în negociere - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Verbala si Nonverbala in Negociere.doc

Alții au mai descărcat și

Abordarea teoretică a negocierilor

Capitolul 1 Negocierea-formă principală de comunicare în relaţiile interumane 1.1 Conceptul de negociere Negocierea trebuie privită drept cel...

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negocierea unui Contract

Negocierea comerciala internationala este un proces organizat de comunicare intre doi sau mai multi parteneri din tari diferite, care isi propun...

Negocierea unui Contract

Arta de a te întelege cu partenerul de schimb, evitând conflictele si represaliile, ar putea purta numele de negociere. Pentru aceasta, nu-i destul...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Negocierea Afacerilor

CAPITOLUL 1 ROLUL SI IMPORTANTA NEGOCIERII ÎN AFACERILE INTERNATIONALE 1.1. ABORDARI CONCEPTUALE ALE NEGOCIERII Aparitia a mii si mii de firme...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Te-ar putea interesa și

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri. studiu de caz la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în trei capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană

CAPITOLUL 1 PRINCIPII DE BAZ~ ALE NEGOCIERII 1.1 CONCEPTUL DE NEGOCIERE Complexitatea deosebita a vietii social economice si politice...

Tehnici de Comunicare și Negociere Utilizate în Cadrul Companiei TinaR

Capitolul I NEGOCIEREA – FORMĂ PRINCIPALĂ DE COMUNICARE 1.1. Consideraţii generale privind negocierea Negocierea trebuie privită drept cel mai...

Manipularea Emoțiilor în Vânzări

Introducere Este evident faptul că noi toţi experimentăm această lume folosindu-ne de anumite “strategii”. Lăsăm în exterior să se vadă un anume...

Negocierea în afaceri - strategii și modalități comunicative eficiente

INTRODUCERE Clipă de clipă, ceas de ceas, fiecare dintre noi are o dorinţă, un interes sau măcar un punct de vedere numai “al său”. Fiecare...

Aplicarea Elementelor de Comunicare Verbală și Nonverbală în Negociere

Profesor Clasa: a XII-a E Data: 24.11. 2010 Durata lecţiei: 50 minute Modul III: Negociere în afaceri Unitatea de învăţare: Tehnici de...

Particularități ale comunicării manageriale în SUA

Introducere Statele Unite ale Americii , este situată între Canada, Mexic, Oceanul Atlantic şi Oceanul Pacific, un stat foarte dezvoltat din punct...

Ai nevoie de altceva?