Cele 5 puteri ale lui Porter - industria de panificație Boromir

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

Sumar:
1. Boromir - prezentare generala
2. Analiza mediului concurential (modelul Porter)
2.1. Definirea pietei
2.2. Concurenta din sector
2.3. Noi concurenti potentiali
2.4. Concurenta clientilor
2.5. Furnizori
2.6. Produse substituibile

Extras din referat:

1. BOROMIR - prezentare generala

Inca din cele mai vechi timpuri, painea si produsele de panificatie au stat la baza alimentatiei oamenilor, fie ca era vorba de masa de dimineata, pranz sau cina, de la cei saraci la cei bogati, pe tot cuprinsul pamantului. In cadrul bunurilor de consum din tara noastra industria panificatiei ocupa un loc insemnat, painea constituind alimentul ce se consuma zilnic. Importanta produselor de panificatie in satisfacerea cerintelor de hrana ale populatiei este un factor care determina ca industria de panificatie din Romania, alaturi de celelalte ramuri ale industriei nationale, sa se dezvolte in ritm accelerat.

Nascuta in respectul traditiei, dar cu o perspectiva moderna asupra acestui domeniu, atat de vechi si totusi atat de putin exploatat, compania noastra,Boromir, s-a dezvoltat si si-a diversificat activitatea oferind pietei atat produse traditionale, cat si produse noi, de care piata romaneasca avea nevoie.

Painea Boromir este obtinuta din diverse tipuri de faina Boromir, gama cuprinzand o varietate larga de produse: paine, painici, baghete, specialitati, paine ambalata, paine traditionala.

Pe langa cele trei societati, BOROMIR IND Rm. Valcea, BOROMIR PROD SA Buzau si Moara Cibin din SIBIU, Grupul Boromir mai detine puncte de lucru la Deva, Hunedoara, Iasi, Slobozia.

Pe piata produselor de panificatie si patiserie vorbim de o concurenta agresiva, purtata prin toate mijloacele posibile: publicitate, oferta, reduceride pret, etc. Pe acesta piata actioneaza la ora actuala 5 mari jucatori, iar clasamentul s-a modificat in anul 2007, cand Vel Pitar a devenit lider.

2. Analiza mediului concurential (modelul Porter)

2.1. Definirea pietei

Definirea pietei presupune identificarea pietei relevante a produsului si piata geografica relevanta. Consideram piata produsului ca fiind serviciile de fabricare, comercializare si distributie a produselor de morarit si panificatie, patiserie, cofetarie si de macinare a cerealelor. Dimensiunea geografica a pietei de panificatie si morarit in situatia data poate fi considerata piata de panificatie si morarit nationala, produsele Boromir fiind distribuite in toate zonele tarii.Boromir Ind actioneaza in desfasurarea activitatii pe doua piete: piata intrarilor si piata iesirilor. Pe primul tip de piata firma apare in caitate de cumparator si stabileste legaturi in special cu furnizorii de marfuri, de forta de munca si prestastoriii de servicii. Pe piata iesirilor Boromir are calitatea de vanzator si valorifica produsele si serviciile realizate stabilind legaturi in principal cu clientii.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cele 5 Puteri ale Lui Porter - Industria de Panificatie Boromir.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 403 cuvinte
Nr caractere:
7 417 caractere
Marime:
57.73KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Negociere
Tag-uri:
industrie, Alimentatie, panificatie
Predat:
la facultate
Materie:
Negociere
Sus!