Aspecte teoretice ale comunicării în afaceri

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Pentru orice activitate, indiferent de natura acesteia, comunicarea e o componenta esentiala, o stare de spirit si totodata un instrument de actiune. Comunicarea poate fi privita ca o ,,cale spre intelegere", fiind performanta individului de a descifra sensul si semnificatia legaturilor ce se stabilesc intre oameni.

Intre societatea, respectiv existenta umana si procesul comunicarii exista o relatie de stransa dependenta si interactiune. Comunicarea joaca un rol major in viata cotidiana a fiecarei persoane, incepand cu cele mai simple si continuand cu cele mai complexe activitati pe care aceasta le desfasoara. Studiile indica faptul ca oamenii isi petrec aproximativ 75% din timpul de munca comunicand.

Webster defineste termenul comunicare ca fiind "un act sau o activitate de transmitere a unor mesaje verbale sau scrise; un schimb de informatii; un proces prin care sensurile sunt transmise intre persoane prin intermediul unui sistem de simboluri".

Comunicarea in afaceri este o forma particulara de comunicare, prin care intreprinderea adreseaza mesaje care contin diverse informatii unor tinte dorite - salariatii proprii, parteneri de afaceri, clienti, etc. Daca pentru o persoana fizica comunicarea eficace presupune exprimarea corecta (in scris si oral), prezentarea corespunzatoare, capacitatea de a asculta pe altii, cunoasterea grupurilor, etc., pentru o firma comunicarea trebuie realizata intr-o maniera organizata, sub forma sistemica. Procesul de comunicare a intreprinderii urmareste ca aceasta sa fie receptata, inteleasa si acceptata pentru a provoca o reactie a tintei vizate.

1.Comunicarea - problema esentiala a negocierii

Comunicarea in afaceri ca forma a comunicarii interpersonale reprezinta procesul de transmitere a unui mesaj despre << ceva >> receptorului in legatura directa sau indirecta cu indeplinirea unor sarcini profesionale a organelor respective.

Continutul comunicarii in afaceri in general e dat de contextul particular in care acest proces se desfasoara, putand avea loc fie in cadrul organizatiei respective, fie in mediul de afaceri in care aceasta evolueaza. Insusi organizatia poate fi privita ca fiind intr-o mare masura un rezultat sau o constructie a comunicarii.

In legatura cu sarcinile si rolurile indivizilor, intr-o tranzactie, comunicarea

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte Teoretice ale Comunicarii in Afaceri.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
3 200 cuvinte
Nr caractere:
18 411 caractere
Marime:
27.08KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Negociere
Tag-uri:
comunicare, negociere, piata
Predat:
la facultate
Materie:
Negociere
Sus!