RESURSELE METODOLOGICE ALE PROCESULUI DE INVATAMANT (metode de invatamant) Stapanirea cu mestesug si arta a sistemului de metode de invatamant si configurarea unui grup propriu pentru eficientizarea invatamantului, se constituie cu siguranta, ca latura definitorie a personalitatii unui cadru didactic Resursele in invatamant - se refera la rezervele, sursele de ori ce natura ce, la un moment dat, sunt valorificate intr-o imprejurare si mijlocesc, faciliteaza diverse activitati didactice. Metodele sunt definite, de autorii de ieri si de astazi, cu diverse arii de cuprindere si fac parte integranta din categoria resurselor de invatamant. Metoda Orff a ales calea instrumentala prin procedee specific cantecelor ce permit folosirea percutiei si tehnicilor speciale instrumentelor de suflat. Metoda Suzuki urmeaza calea instrumentala prin procedeele cerute de predarea viorii. Metoda Kodaly urmeaza calea vocala prin procedeele cerute de cantecul popular maghiar si scandarea unor texte din lirica populara. Metoda (de la grecescul metodos = urmarire, cale, itinerar) este o structura Ordonata ce regleaza actiunile practice si intelectuale in vederea atingerii unui scop (Paul-Popescu Neveanu). Metoda are un caracter instrumental prin care intervenim, informam, interpretam, actionam. Daca metodologia - ca parte a didacticii - studiaza rolul si modul de utilizare a metodelor, strategia didactica se refera la abordari combinatorii de metode pentru rezolvarea triadei: predare-invatare-evaluare si pentru ca Educatia muzicala sa vizeze deprinderi-cunostinte-atitudini specifice acestui obiect de studiu. Personalitatea profesorului si metodele de invatamant Nu de putine ori personalitatea unui cadru didactic este asimilata cu metoda lui de predare-invatare, uneori si de evaluare. Intalnim din pacate si astazi confuzii intre personalitatea cadrului didactic si metodele de predare, termeni aflati in conflict deschis, dupa unii autori, din cauza unor conceptii semantice unilaterale. Din prezentarea calitatilor personalitatii profesorului (competentele descries in capitolele anterioare), bun specialist in probleme muzicale, practician, om de cultura, cu tact psihopedagogic, nici una nu se datoreaza strict ereditatii, nu este innascuta, ci este un bun dobandit, ce se sprijina pe calitati si aptitudini specific fiecarui ins, aptitudini ce sunt favorizate de unele predispozitii precum rabdarea, ordinea, usurinta in exprimare, logica etc., care favorizeaza eficienta utilizarii metodelor de predare-invatare a muzicii.
1. GABRIELA MUNTEANU, DIDACTICA EDUCATIEI MUZICALE, Editia a II-a, Editura Fundatiei Romania de Maine, 2007
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.