Muzica si didactica educatiei muzicale

Extras din referat Cum descarc?

RESURSELE METODOLOGICE ALE PROCESULUI DE INVATAMANT
(metode de invatamant)
Stapanirea cu mestesug si arta a sistemului de metode de invatamant si configurarea unui grup propriu pentru eficientizarea invatamantului, se constituie cu siguranta, ca latura definitorie a personalitatii unui cadru didactic
Resursele in invatamant -  se refera la rezervele, sursele de ori ce natura ce, la un moment dat, sunt valorificate intr-o imprejurare si mijlocesc, faciliteaza diverse activitati didactice.
Metodele sunt definite, de autorii de ieri si de astazi, cu diverse arii de cuprindere si fac parte integranta din categoria resurselor de invatamant.
Metoda Orff a ales calea instrumentala prin procedee specific cantecelor ce permit folosirea percutiei si tehnicilor speciale instrumentelor de suflat.
Metoda Suzuki urmeaza calea instrumentala prin procedeele cerute de predarea viorii.
Metoda Kodaly urmeaza calea vocala prin procedeele cerute de cantecul popular maghiar si scandarea unor texte din lirica populara.
Metoda (de la grecescul metodos = urmarire, cale, itinerar) este o structura Ordonata ce regleaza actiunile practice si intelectuale in vederea atingerii unui scop (Paul-Popescu Neveanu). Metoda are un caracter instrumental prin care intervenim, informam, interpretam, actionam.
Daca metodologia -  ca parte a didacticii -  studiaza rolul si modul de utilizare a metodelor, strategia didactica se refera la abordari combinatorii de metode pentru rezolvarea triadei: predare-invatare-evaluare si pentru ca Educatia muzicala sa vizeze deprinderi-cunostinte-atitudini specifice acestui obiect de studiu.
Personalitatea profesorului si metodele de invatamant
Nu de putine ori personalitatea unui cadru didactic este asimilata cu metoda lui de predare-invatare, uneori si de evaluare. Intalnim din pacate si astazi confuzii intre personalitatea cadrului didactic si metodele de predare, termeni aflati in conflict deschis, dupa unii autori, din cauza unor conceptii semantice unilaterale.
Din prezentarea calitatilor personalitatii profesorului (competentele descries in capitolele anterioare), bun specialist in probleme muzicale, practician, om de cultura, cu tact psihopedagogic, nici una nu se datoreaza strict ereditatii, nu este innascuta, ci este un bun dobandit, ce se sprijina pe calitati si aptitudini specific fiecarui ins, aptitudini ce sunt favorizate de unele predispozitii precum rabdarea, ordinea, usurinta in exprimare, logica etc., care favorizeaza eficienta utilizarii metodelor de predare-invatare a muzicii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Muzica si didactica educatiei muzicale.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. GABRIELA MUNTEANU, DIDACTICA EDUCATIEI MUZICALE, Editia a II-a, Editura Fundatiei Romania de Maine, 2007


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!