Zonarea Efortului la Inot

Extras din referat Cum descarc?

Importanta cunoasterii zonelor de efort (a zonelor energetice) in inot se bazeaza pe existenta diferitelor moduri in care energia se transforma la nivelul celulelor musculare in timpul exercitiilor fizice. Cele trei sisteme energetice metabolice principale sunt: 
- Fosfocreatina (metabolismul non-anaerobic) 
- Glicoliza anaeroba (metabolismul anaerob) 
- Metabolismul aerob 
Prin metabolism se intelege procesul de depozitare si de eliberare a energiei. 
Energia pentru organism este depozitata sub diferite forme, iar prin intermediul sistemelor metabolice aceste forme de depozitare a energiei sunt transformate in energia utila, necesara unui sportiv in timpul unei activitati sportive (antrenament, concurs). 
De retinut ca aproape in orice moment, diferite sisteme energetice, nu doar unul singur, pot fi angajate in producerea de energie, dar dominanta unei anumite surse de energie depinde de durata si intensitatea exercitiilor. 
De obicei, volumul de lucru este impartit in functie de zonele de energie (zonele de efort), avand la baza intensitatea si durata exercitiului. 
Aceste zone de efort sau sisteme metabolice care furnizeaza si transforma energia, permit sportivilor si antrenorilor sa dezvolte un anumit sistem metabolic, specific probei inotate. 
Federatia de inot a SUA foloseste 7 zone de efort (tipuri de efort): refacere, anduranta 1, anduranta 2, anduranta 3, sprint 1, sprint 2 si sprint 3. Considerentul acestor zone este durata exercitiului. Cand inotatorii trebuie sa inoate distante cu o durata mare de timp, intensitatea seturilor este mai mica. In acest fel sportivii folosesc un sistem metabolic aerob. De asemenea sunt folosite si seturi speciale in care obiectivul principal este imbunatatirea tehnicii de inot. Aceste exercitii de tehnica pot fi facute la diferite intensitati (50%, 90% sau chiar 100%). Inotatorii nu pot inota exercitiile de tehnica analitice asa cum inoata in procedeu complet. Ca urmare timpul necesar efectuarii acestor exercitii poate fi considerat distanta pe care ar trebui sa o inoate in procedeu complet.


Fisiere in arhiva (1):

  • Zonarea Efortului la Inot.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!