Transmiterea Dreptului de Marca

Cuprins referat Cum descarc?

I DOUA OPINII OPUSE 3
II REGULI COMUNE APLICABILE TRANSMISIUNII DREPTURILOR ASUPRA 
MARCILOR 4
III PRINCIPIUL CONEXITATII SI PRINCIPIUL CESIUNII LIBERE A MARCII 5
IV CESIUNEA VOLUNTARA A DREPTURILOR ASUPRA MARCILOR 5
IV.1. PARTILE IN CONTRACTUL DE CESIUNE A MARCII 6
IV 2.FORMA CONTRACTULUI DE CESIUNE A MARCII 7 
IV 3.CONDITIILE DE OPOZABILITATE A CESIUNII MARCII 7
IV 4.EFECTELE CONTRACTULUI DE CESIUNE A MARCII 7
V CESIUNEA FORTATA A MARCII 8
VI CONTRACTUL DE LICENTA 8
VI 1.FORMA CONTRACTULUI DE LICENTA 9
VI 2.PARTILE CONTRACTULUI DE LICENTA 9 
VI 3.INTINDEREA LICENTEI 9
VI 4. DURATA SI EFECTELE CONTRACTULUI DE LICENTA 10
VI 5. DREPTUL BENEFICIARULUI LICENTEI LA ACTIUNEA DE 
CONTRAFACERE 11
VII INSCRIEREA CONTRACTULUI DE CESIUNE SI LICENTA 11
BIBLIOGRAFIE 13


Extras din referat Cum descarc?

I DOUA OPINII OPUSE
Legea romaneasca consacra principiul transmisibilitatii, atat totale, cat si partiale, a dreptului la marca individuala, dar in perioadele de inceput ale protectiei marcilor, ,,posibilitatea transmiterii dreptului la marca a facut obiectul unor controverse doctrinare, iar argumentele formulate au influentat legislatia si jurisprudenta, care de-a lungul timpului au oscilat intre doua opinii opuse." 
A fost lansata opinia intransmisibilitatii, specifica tarilor germane si anglo-saxone, unul dintre principalii sustinatori ai acestei opinii fiind J. Kohler, care considera marca ,,un mijloc de fixare a originii produselor", o expresie a activitatii producatorului. El sustinea ca dreptul la marca este netransmisibil, pentru ca acesta ,,este un drept personal, in sensul ca reprezinta un semn distinctiv al personalitatii celui care fabrica produsul asociat cu marca." Dar J. Kohler admitea, totusi, ideea transmiterii dreptului la marca, insa numai impreuna cu intreprinderea care o foloseste. El mai afirma ca ,,folosirea indelungata a marcii a transferat asupra intreprinderii unele caracteristici ale personalitatii titularului marcii in asemenea masura incat un transfer al marcii fara intreprindere ar echivala cu un fals".
Legea privind marcile si indicatiile geografice ( Legea nr. 84/1998) defineste conceptul de marca astfel: marca este un insemn susceptibil de reprezentare grafica servind la deosebirea produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele ale altor persoane.
Marca este de fapt un semn suplimentar, atasat produsului care ii permite consumatorului sa deosebeasca mai multe produse identice sau similare.
Valoarea marcii consta in informatia pe care o furnizeaza consumatorului, cu privire la originea produselor, astfel incat acesta sa aleaga produsul care corespunde cel mai bine cerintelor.
Daca marca este considerata o garantie a calitatii produselor pe care se aplica sau la care se ataseaza, apare firesc ca ea sa nu poata fi detasata de intreprindere. ,,Marca este, in dreptul nostru, un bun transmisibil, atat cu titlu gratuit, cat si cu titlu oneros, atat total, cat si in parte, impreuna cu intreprinderea sau fondul de comert, cat si separat." Produsele altei intreprinderi careia i s-ar transmite marca ar fi, inevitabil, de o alta calitate decat ale titularului initial al marcii.
Unii autori au afirmat chiar ca functia de garantie a calitatii produselor, pe care o indeplineste marca, o face sa fie incompatibila cu ideea transmisibilitatii, deoarece, transmisa unei alte intreprinderi, ea ar exprima o alta calitate, ceea ce ar insemna inducerea in eroare a consumatorului.
Functia de diferentiere a produselor a fost initial o ,,functie de identificare a producatorului", dar metamorfoza produsa in aceasta functie de provenienta a fost determinata de ,,depersonalizarea productiei industriale". Daca, la inceput, diferentia subiectele dreptului de marca, cu timpul, marca ajunge sa diferentieze obiectele acestuia si, implicit, diferentiind obiectele, ea permite schimbarea subiectelor.
In relatia marcii cu consumatorul, exista ideea ca transferul liber al marcii favorizeaza inducerea in eroare a consumatorilor asupra originii produselor, idee care este insa combatuta usor, deoarece marca diferentiaza produsul, nu producatorul. 
Nu intotdeauna, consumatorii cunosc producatorul, cu toate acestea, ei se orienteaza spre un produs verificat si apreciat. Majoritatea legislatiilor care sunt in vigoare obliga insa beneficiarul transmisiunii de a asigura mentinerea calitatii produselor sau serviciilor reprezentate de marca in cauza.
Functia de garantie a calitatii, pe care o presupune marca, nu are o conotatie juridica, ci una morala, ea este totusi importanta, pentru ca asigura sanctiunea consumatorului, care va renunta ulterior la achizitionarea produsului sau serviciului respectiv, orientandu-se spre concurenta. ,,Cheltuielile mari, pe care le presupune operatiunea de transmisiune a marcii nu permite beneficiarului reducerea calitatii" si, in concluzie, ,, pierderea reputatiei marcii pe care a achizitionat-o cu atat efort" Insa, pe de alta parte, interdictia transmisiunii marcii ar favoriza frauda la lege, deoarece in practica, o organizatie poate renunta la marca, urmand ca cesionarul sa efectueze imediat depozitul aceleiasi marci. In acest fel, marca poate sa fie preluata fara conditia prealabila a calitatii, ceea ce inseamna, de asemenea, o inducere in eroare a consumatorului.
In Romania, marcile sunt protejate prin inregistrarea lor la OSIM in temeiul Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice si al Hotararii de Guvern nr. 83/1998 de implementare a prevederilor legii nr. 84/1998, precum si al Ordonantei de Guvern nr. 41/1998 privind taxele in domeniul protectiei proprietatii industriale.
Tratatele si conventiile internationale in vigoare in Romania privind marcile si indicatiile geografice :
- Aranjamentul de la Madrid si Protocolul privind Aranjamentul de la Madrid ;
- Aranjamentul de la Nisa privind clasificarea produselor si serviciilor in vederea inregistrarii marcilor si Aranjamentul de la Viena privind clasificarea elementelor figurative ale marcilor ;
- Tratatul lege privind marcile(TLT)
- Conventia de la Paris


Fisiere in arhiva (1):

  • Transmiterea Dreptului de Marca.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!