Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL

Referat
9.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 37 în total
Cuvinte : 9960
Mărime: 81.94KB (arhivat)
Publicat de: Sergiu Drăghici
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA „ALEXANDRU IOAN CUZA” IAŞI FACULTATEA DE ECONOMIE ŞI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Cuprins

  1. Capitolul I
  2. PREZENTARE GENERALĂ A SC NESTLE ROMÂNIA SRL
  3. 1.1. Istoric
  4. 1.2. Obiectul de activitate
  5. 1.3. Categorii de produse comercializate
  6. 1.4. Descrierea sortimentelor de produse
  7. 1.5. Piaţa şi comercializarea
  8. 1.6. Concurenţa
  9. Capitolul II
  10. TEHNOLOGIE DE FABRICAŢIE
  11. 2.1. Materii prime şi auxiliare folosite
  12. 2.2. Fluxul tehnologic de fabricare a vafelor şi napolitanelor
  13. 2.3. Controlul calităţii
  14. 2.4. Factorii care influenţează calitatea produsului
  15. Capitolul III
  16. MODALITĂŢI DE ASIGURARE A CALITĂŢII (ISO)
  17. Concluzie
  18. Bibliografie

Extras din referat

Capitolul I

PREZENTARE GENERALĂ A SC NESTLE ROMÂNIA SRL

1.1. Istoric

Compania elveţiană Nestlé, liderul mondial al industriei alimentare, a fost fondată în anul 1866 de către Henri Nestlé şi este astăzi cea mai mare companie de produse alimentare din lume, cu aproximativ 253.000 angajaţi şi 511 unităţi operaţionale în aproape fiecare ţară a lumii.

Nestlé a pătruns pe piaţa românească în 1995, în momentul de faţă având peste 600 de angajaţi: 350 la fabrica din Timişoara şi 250 la sediul din Bucureşti.

Angajamentul Nestlé este de a asigura cea mai bună nutriţie posibilă pe parcursul întregii zile, pe parcursul întregii vieţi şi în întreaga lume, având la bază principiul

"Good Food, Good Life".

Activitatea Nestlé în România a început în Bucureşti, în iulie 1995, cu o reprezentanţă având 6 angajaţi (reprezentanţa Societăţii pentru Exportul produselor Nestlé SA) a cărei activitate principală era importul de cafea, cereale pentru mic dejun, hrană pentru bebeluşi, supe instant şi condimente.

În anul 2000 Nestlé a achiziţionat JOE IBC, producătorul local de napolitane, lider de piaţă cu marca JOE.

1.2. Obiectul de activitate

Societatea comercială "JOE IBC SRL" a fost înfiinţată în Timişoara în iulie 1994, de către Florentin Banu şi Vasile Chiriac, care au decis să producă napolitane în România datorită preţurilor de producţie competitive. Producţia a început pe 1 octombrie 1994 şi se foloseau produse semi-finite importate din Austria.

La sfârşitul anului 1994 compania avea o activitate stabilă şi aproximativ 30 de angajaţi. Afacerea s-a dezvoltat rapid : la sfârşitul anului 1995 compania avea un portofoliu de 3 produse, iar canalul său de distribuţie includea în cea mai mare parte vestul ţării, dar şi Bucureştiul. În 1996 JOE IBC s-a mutat în locaţia actuală şi a început să-şi vândă produsele nu doar la nivel naţional, ci şi în Germania. La sfârşitul anului 1997 compania era o organizaţie cu o structură completă la nivel de personal şi cu departamente ce acopereau toată piaţa internă şi exportau în alte 16 ţări. În anul 1999, când proprietarii JOE IBC au decis să vândă afacerea unei companii multinaţionale cu tradiţie în industria dulciurilor - pe lângă alte produse - aceasta era deja un lider pe piaţa românească de napolitane şi avea peste 400 de angajaţi.

Această companie multinaţională a fost Nestlé, o companie de succes mai ales datorită principiilor sale operaţionale:

- Produse alimentare de cea mai înaltă calitate oferite consumatorilor români;

- Folosirea celei mai performante tehnologii şi a cunoştinţelor acumulate în producţia de produse alimentare;

- Promovarea furnizorilor locali de materii prime;

- Respectarea celor mai înalte standarde de calitate;

- Folosirea cercetării, tehnologiei, calităţii şi igienei generale în procesarea alimentelor.

În prezent, portofoliul Nestlé România include: cafea (NESCAFÉ Red Cup, NESCAFÉ Brasero, NESCAFÉ Classic, NESCAFÉ Gold, NESCAFÉ Montego, NESCAFÉ 3in1, NESCAFÉ Frappe, NESCAFÉ Cappuccino), cacao instant (NESQUIK), napolitane (JOE, NESQUIK), batoane de ciocolată (LION, KIT KAT, JOE Crunch), condimentul universal MAGGI SECRETUL GUSTULUI, cuburi şi supe MAGGI, MAGGI Recipe Mix, MAGGI Ready Made Pasta, mustar MAGGI Moments, hrană pentru nou-născuţi, cereale, piureuri, sucuri şi biscuiţi pentru nou-născuţi, cereale pentru mic dejun (NESQUIK, CHOCAPIC, CINI MINIS, FITNESS, CHEERIOS, CORN FLAKES, GOLD FLAKES, MUSLI), batoane de cereale (NESQUIK, CHOCAPIC, FITNESS) şi hrană pentru animale de companie (PURINA, PRO PLAN, GOURMET, CAT CHOW, DOG CHOW, FRISKIES, DARLING). Produsele Nestlé sunt distribuite atât în magazine, cât şi în reţeaua HORECA şi VENDING.

Preview document

Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 1
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 2
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 3
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 4
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 5
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 6
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 7
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 8
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 9
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 10
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 11
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 12
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 13
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 14
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 15
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 16
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 17
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 18
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 19
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 20
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 21
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 22
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 23
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 24
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 25
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 26
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 27
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 28
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 29
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 30
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 31
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 32
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 33
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 34
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 35
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 36
Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL - Pagina 37

Conținut arhivă zip

  • Studiul Calitatii Produselor pe Exemplul SC Nestle Romania SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Calitatea produselor - SC Actual SA Piatra Neamț

CAPITOLUL 1 METODE SI TEHNICI DE MASURARE A NIVELULUI CALITATII I. Necesitatea si rolul controlului calitatii: A tine sub control o activitate...

Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului

1 Notiuni teoretice privind calitatea produselor si serviciilor 1.1 Conceptul de calitate Notiunea de “calitate” face parte din limbajul...

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Fundamentele Științei Mărfurilor

Capitolul 1. OBIECTUL ŞI METODELE DE CERCETARE ALE DISCIPLINEI „FUNDAMENTELE ŞTIINŢEI MĂRFURILOR” 1.1. Obiectul şi problematica disciplinei...

Ai nevoie de altceva?