SC SCIL SA Dâmbovița

Referat
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3082
Mărime: 26.51KB (arhivat)
Publicat de: Rafael Sandor
Puncte necesare: 6
prezentare firma lactate, caracteristicile laptelui de consun si a altor derivate

Extras din referat

Industrializarea laptelui Dâmboviţa. Până la împărţirea teritorială a ţării în judeţe a funcţionat ca Oficiul Raional Târgovişte al Întreprinderii de Colectare şi industralizarea Laptelui Prahova. În anul 1967, împreună cu alte întreprinderi de profil alimentar au fost unificate sub denumirea de IAD ( Industria Alimentară Dâmboviţa), transformându-se ulterior în Întreprinderea de Industrializare a laptelui, având ca sferă de activitate colectarea şi industrializarea laptelui.

Începând cu anul 1990, prin HG1353/27.12, întreprinderea de Industrializare a Laptelui Dâmboviţa şi-a obţinut identitatea odată cu transformarea în Societatea Comercială de Industrializarea Laptelui Dâmboviţa. Resursele de materie primă colectate prin activitatea proprie au fost industrializate în unităţile proprii şi datorită câştigării pieţei de desfacere atât în municipiul Târgovişte, cât şi în Bucureşti, producţia industrială de lapte de consum şi alte sortimente din gama produselor proaspete a crescut foarte mult. Având în vedere aceasta, s-a trecut la un program de investiţii şi modernizări prin forţe proprii, care a însemnat eliminarea sistemului de ambalare şi livrare a produselor lactate în ambalaje recuperabile din sticlă, cu cel de ambalaje nerecuperabile din material plastic. Dotarea s-a început în anul 1993, cu achiziţionarea unei linii de preambalat lapte la pungi tip HM3, iar în anul 1994, societatea a achiziţionat o instalaţie de ambalat produse în vid. Anul 1996 a însemnat revizuirea parcului auto şi dotarea lui cu 5 autocisterne, 1 autofrigorifică şi 2 autoturisme.

Până în prezent s-au realizat multiple alte îmbunătăţiri, societatea schimbându-şi numele în Natura.

Date de referinţă:

Denumirea societăţii: Societatea comercială “Industrializarea Laptelui Dâmboviţa”S.A.

Adresa: Târgovişte, str. Gloriei, nr.2;

Forma de proprietate: societate comercială cu capital majoritar de stat;

Profil de activitate: asigurarea materiei prime, industrializarea şi depozitarea, conservarea şi comercializarea laptelui, a produselor derivate şi complementare, prestări de servicii către terţi, opţiuni de import şi export în activitatea proprie;

Statutul societăţii este elaborat în conformitate cu prevederile Legii nr.31/1990 şi Anexei nr.254 la HG 1353/1990.

La data constituirii societăţii, capitalul social iniţial a fost de 80.288 mii lei împărţit în acţiuni nominative de 5.000 lei fiecare, capital în întregime subscris de statul român în calitate de acţionar unic.

În temeiul Legii nr 15/1991, a avut loc transmiterea acţiunilor către FPS Oltenia, înfiinţându-se Adunarea Generală a Acţionarilor.

La data de 31.12.2002, acţunile societăţii S.C. “Industrializarea Laptelui” Dâmboviţa erau împărţite astfel:

Specificaţie FPS Oltenia Alţi acţionari Total

Capital social (mii lei) 23.676.205 10.146.945 33.823.150

Număr de acţiuni în valoare de 199.840 lei 118.476 50.776 169.252

Principalii beneficiari ai produselor societăţii sunt:

1) pentru consumuri colective:

• Spitale;

• Gradiniţe;

• Asezăminte, fundaţii;

• Unităţi militare

2) pentru desfacerea cu amănuntul, societăţi comerciale care preiau marfă conform comenzilor, de la rampa de desfacere sau cărora marfa le este livrată, din:

• Judeţul Dâmboviţa;

• Bucureşti;

• Ploieşti;

• Piteşti;

• Slatina.

Societatea comercială “Industrializarea Laptelui” Dâmboviţa desface produse şi prin magazinele proprii, dintre care 2 sunt situate în Târgovişte şi unul în Pucioasa.

S.C.I.L.S.A. Dâmboviţa nu este numai producător şi distribuitor al propriilor produse finite, ci şi cumpărător. În situaţia în care societatea nu acoperă cererile clienţilor cu stocul de marfă produsă şi disponibilă, achiziţionează brânzeturi şi produse lactate de la diverşi alţi producători (ex:”Dorna”, “Covalact”), jucând rol de intermediar pe piaţă.

Preview document

SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 1
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 2
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 3
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 4
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 5
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 6
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 7
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 8
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 9
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 10
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 11
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 12
SC SCIL SA Dâmbovița - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • SC SCIL SA Dambovita.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Practică SC CDE Interex SA

1. AGENTUL ECONOMIC 1.1.Obiectul de activitate al firmei CDE R INTEREX este filiala romaneasca a grupului francez “Groupement des Mousquetaires”,...

Contabilitatea creanțelor și datoriilor privind personalul, asigurările și protecția socială la SC Industrializarea Laptelui Dâmbovița SA

1.OBIECTIVE,PRINCIPII SI FACTORI DE ORGANIZARE A SISTEMULUI DE CONTABILITATE A INTEPRINDERII 1.1 Cunoaşterea concretă a întreprinderii(istoricul...

Strategie Diagnostic pentru Sectorul Laptelui

1. Misiunea şi obiectivele strategice ale sectorului laptelui Laptele este un produs strategic cu impact deosebit asupra copiilor, persoanelor în...

Studiu de Fezabilitate SC SCIL Dambobita SRL

CAPITOLUL I 1.1. Prezentarea generală societăţii SCIL Dâmboviţa a luat fiinţă în 1991 prin preluarea patrimoniului fostei întreprinderi de...

Lansarea brânzei de burduf în coajă de brad în Germania - Cordon Prod SRL

Cap 1. Necesitatea si posibiliatea derularii programului de internationalizare 1.1. Prezentarea organizatiei Gordon Prod S.R.L Gordon Prod S.R.L...

Analiza de Marketing a Produsului Smântână

1.Caracteristici generale ale pieţei 1.a) Scurt istoric al produsului Istoria laptelui și a produselor din lapte datează din timpuri îndepărtate...

Diagnosticul financiar al unei întreprinderii - GFI

Industrializarea Laptelui Dambovita SA Industrializarea Laptelui Dambovita opereaza in domeniul colectarii, industrializarii, depozitarii si...

Ai nevoie de altceva?