Parfumurile - Caracterizare Merceologica

Referat
4.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 21 în total
Mărime: 1.96MB (arhivat)
Publicat de: Remus Iordache
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Chis Alexandru
Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor

Extras din referat

PARFUMURILE

Parfumurile sunt un amestec de uleiuri esentiale, compusi aromatici, conservanti si solventi utilizati pentru a da corpului uman, obiectelor sau spatiilor locuibile un miros placut. Parfumurile au fost descoperite inca din Antichitate, fiind considerate indispensabile in cadrul ceremoniilor religioase, dar totodata si un simbol al rafinamentului si elegantei inca de pe vremea vechilor egipteni sau babilonieni.

Parfumurile in antichitate

Parfumurile au o istorie indelungata, care se intinde de-a lungul multor milenii. Putine sunt perioadele din istorie si locurile din lume care sa nu fi avut legatura cu parfumurile inca din Antichitate.

Denumirea de “parfum” provine din cuvintele latinesti “per” si “fume” care inseamna “prin fum”. Arta producerii parfumurilor a fost initiata de vechii egipteni, care utilizau parfumurile in cadrul ceremoniilor religioase, dar si pentru toaleta si igiena personala, fiind mai apoi continuata si imbunatatita de catre romani si de arabi. Si vechii locuitori ai Orientului Mijlociu erau initiati in arta parfumurilor, dovada fiind faptul ca pe teritoiul Mesopotamiei de odinoara s-a descoperit o tablita cuneiforma pe care este mentionat numele lui Tapputi, un fabricant de parfumuri considerat a fi primul chimist din istorie.

Medicul iranian Avicenna este cel care care a descoperit metoda extragerii uleiurilor esentiale din flori prin procesul de distilare. Inaintea sa parfumurile se obtineau dintr-un amestec de uleiuri si plante maruntite sau de rasini, amestecuri care aveau un miros deosebit de puternic. Avicenna a experimentat pentru prima data noua metoda utilizand trandafiri, apa sa de trandafiri devenind deosebit de populara la vremea respectiva. Atat distilarea, cat si metoda amestecului de ulei si plante au contribuit deosebit de mult la dezvoltarea chimiei ca stiinta in Antichitate.

Compozitia unui parfum

In functie de concentratia de ulei/ (masurata in procente), parfumurile se impart in:

Extractul de parfum, care contine 20-40% componente aromatice

Apa de parfum, care contine 10-30% componente aromatice

Apa de toaleta, care contine 5-20% componente aromatice

Apa de colonie, care contine 2-5% componente aromatice

Se considera ca apele de toaleta reprezinta concentratia optima de utilizare a unui parfum. Variantele apa de parfum si parfumul clasic au o circulatie mai restrânsa în principal datorita pretului ridicat.

Fiecare casa de moda sau atelier de parfumerie utilizeaza o cantitate diferita de uleiuri pentru prepararea parfumurilor sale. Astfel, desi concentratia in compusi volatili a unui parfum sub forma de apa de parfum va fi mult mai mare decat a aceluiasi parfum sub forma de apa de toaleta, apa de toaleta de la o anumita casa de parfumuri poate fi mai puternica decat apa de parfum de la o alta casa. De asemenea, in cadrul aceleiasi game de parfumuri, apartinand aceleiasi case de parfumuri pot exista diferente semnificative intre mirosuri,in functie de amestecurile de uleiuri utilizate in prepararea parfumului respectiv. Astfel, in unele cazuri apa de toaleta a unui game este ajustata astfel incat sa contina note mai proaspapete decat apa de parfum.

Conținut arhivă zip

  • Parfumurile - Caracterizare Merceologica.ppt

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Parfumuri

Cu mai bine de 5000 de ani în urma, egiptenii ardeau plante aromatice în onoarea lui Ra, zeul Soarelui… Alaturi de rasini si balsamuri, parfumeria...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Studiul Sortimentelor Produselor de Parfumerie

Din cele mai vechi timpuri, folosirea cosmeticelor s-a interferat cu dezvoltarea sociala a omului. Primul utilizator de vopsele pentru fata si corp...

Ai nevoie de altceva?