Referate pentru domeniul Merceologie

doc

Analiza Performantelor Oil Terminal SA

Capitolul 1. Prezentarea generala a firmei. Detalii emitent: Denumirea societatii: OIL TERMINAL S.A. Cod fiscal/CUI 2410163 Cod Registrul Comertului J113/512/01.02.1991 Adresa str. Caraiman, nr.2, Constanta, cod.900117 Tara Romania Pagina internet www.oil-terminal.com E-mail office@oil-terminal.com relatiipublice@oil-terminal.com marketing@oil-terminal.com Telefon 0241.702600 Fax 0241-694833 Domeniul de activitate Manipulari Cod CAEN 6311 Structura actionariatului: Numele Numar de actiuni Procent din capital social Ministerul Economiei si Comertului 347257973 59.62224 ... vezi detalii

doc

Transmiterea Dreptului de Marca

I DOUA OPINII OPUSE Legea romaneasca consacra principiul transmisibilitatii, atat totale, cat si partiale, a dreptului la marca individuala, dar in perioadele de inceput ale protectiei marcilor, ,,posibilitatea transmiterii dreptului la marca a facut obiectul unor controverse doctrinare, iar argumentele formulate au influentat legislatia si jurisprudenta, care de-a lungul timpului au oscilat intre doua opinii opuse." A fost lansata opinia intransmisibilitatii, specifica tarilor germane si anglo-saxone, unul dintre principalii sustinatori ai acestei opinii fiind J. Kohler, care consi... vezi detalii

doc

Calitatea Produselor - Concepte si Caracteristici de Calitate

O scurta introducere In conditiile diversificarii si innoirii rapide a ofertei de marfuri,mondializarii pietelor,cresterii continue a exigentei clientilor,calitatea produselor a devenit un factor determinant al competitivitatii intreprinderilor. Pe de alta parte,la nivel macroeconomic(national,regional,international),calitatea produselor este evaluata tot mai mult in stransa legatura cu calitatea vietii.Se acorda o importanta deosebita caracteristicilor sanogenetice ale produselor,diminuarii impactului ambiental negativ al unor produse,fiind introduse,in acest sens,tot mai multe restrict... vezi detalii

docx

Analiza calitatii marfii Biscuiti Croco comercializata pe piata Municipiului Pitesti

1) Gama sortimentala a biscuitilor "Croco"(Petit Beurre), varianta simpla, comercializata pe piata municipiului Pitesti; Biscuitii sunt un produs obtinut prin amestecarea fainii de grau, a zaharului si a agentilor de afanare, cu sau fara alte adaosuri. Ei fac parte din grupa produselor de panificatie, avand o valoare energetica ridicata. Sortimentul de biscuiti este numeros datorita pretabilitatii adaosurilor si varietatea formelor, dar si a ambalajelor. Astfel, biscuitii "Croco"(Petit Beurre) sunt produsi si comercializati intr-un sortiment variat de S.C. CROCO S.R.L.: ... vezi detalii

doc

Periuta Electrica de Dinti

1. Scurt Istoric Periuta de dinti isi are originea in betigasele pe care le mestecau babilonienii cu 3.500 de ani i.e.n. Grecii antici si romanii incercau sa-si curete cavitatea bucala mestecand un fel de scobitori. Cu timpul, `scobitorile` s-au transformat in betigase de mestecat. Acestea confectionate din lemnul unor arbori cu esente aromatice, recunoscuti pentru calitatea lor de a curata si improspata cavitatea bucala, si aveau dimensiunile unui creion din zilele noastre.Dintre capetele unui astfel de betigas era mestecat, in timp celalalt indeplinea functiile unei scobitori moderne. U... vezi detalii

doc

Planificarea Calitatii

Potrivit literaturii de specialitate, una din functiile de baza ale managementului calitatii este functia de planificare a calitatii. Importanta acestei functii rezida din faptul ca circa 70-80% din deficientele privind calitatea produselor comercializate se datoreaza desfasurarii necorespunzatoare a activitatilor de planificare si de conceptie. Standardul ISO 8402 defineste planificarea calitatii ca fiind ,, ansamblul activitatilor prin care se stabilesc obiectivele si cerintele referitoare la calitate, precum si cerintele privind implementarea elementelor sistemului calitatii". O... vezi detalii

doc

Studiu de Caz Benetton

Istoricul firmei Firma si-a inceput activitatea in anul 1963 si a ajuns sa realizeze an de an o crestere semnificativa a vanzarilor. Firma a fost la inceput condusa de cei patru frati ai familiei italiene Benetton care au infiintat-o (Giuliana, Luciano, Gilberto, Carlo). Luciano, cel mai mare dintre frati a fost nevoit ca la varsta de 15 ani in urma decesului tatalui sa lucreze intr-un magazin pentru confectii barbati. La varsta de 20 ani, dispunand de suma de 30 mii lire italiene (provenita din vanzarea acordeonului sau si a bicicletei lui Carlo), Luciano impreuna cu fratii sai au cumpara... vezi detalii

doc

Produse din Ambalaje de Carton si Hartie - SC Dumar Prod SRL

CAPITOLUL I ISTORICUL FIRMEI Principalul obiect de activitate al societatii il reprezinta "fabricarea hartiei si al cartonului ondulat si al ambalajelor de hartie sau carton". De-a lungul timpului, firma si-a marit si consolidat nivelul clientilor, gradul de utilizare a capacitatii sale, crescand de la aproximativ 45% in anul 2000 la aproximativ 85%,la inceputul anului 2008. DESCRIEREA SERVICIILOR SC DUMAR PROD are un numar de 7 angajati - Directorul firmei- ; - Adminstratorul firmei - Contabil - Angajati: Grosu Emilia Cretu Vasile Brenci Dragos Firma produce o ga... vezi detalii

doc

Bucataria Italiana

Republica Italiana sau Italia este o tara in sudul continentului Europa, ce consta in principal dintr-o peninsula in forma de cizma si doua insule mari in Marea Mediterana, Sicilia si Sardinia. In partea sa nordica, Italiei ii revin o parte a muntilor Alpi, zona in care se invecineaza cu Franta, Elvetia, Austria si Slovenia. Italia consista predominant dintr-o peninsula (porecla Stivale) care se extinde in Marea Medtiterana, unde impreuna cu doua mari insule Sicilia si Sardinia (Sardegna) creeaza diferite parti ale marii, ca si Marea Adriatica la nord-est, Marea Ionica la sud-est, Marea T... vezi detalii

docx

Analiza Reprezentarilor si Stereotipurilor despre Minoritati

Introducere Deoarece in ultima vreme stirile despre si cu rromi ocupa primele pagini ale ziarelor si nu numai,cautand solutii la problema,,tiganii",aruncand responsabilitatea in curtea guvernantilor sau a Uniunii Europene si punandu-le in carca vina pentru respingerea acceptarii Romaniei in spatiul Shengen si nu in ultimul rand vina pentru receptarea gresita (???) a patriei noastre in afara granitei, tiganul nereprezentand, de cele mai multe ori, decat un pretext in relatie cu care se exprima superioritatea propriilor valori, apartenenta la o cultura importanta a Europei ,,civilizate... vezi detalii

docx

Merchandasing - Raionul Confectii

Raionul Confectii este unul dintre cele mai importante raioane ale magazinului Evrika, ocupand locul trei ca marime, si anume 15% din suprafata magazinului. Raionul este amplasat intr-o zona calda ,inconjurat de restul raioanelor dar si de perete si anume: la est se afla raionul igiena, 15.9m , la vest perete de 15.9m, in partea de nord perete de 34.7m iar in partea de sud raionul bazar, 9.5m si raionul audio-video,25.1m. Organizarea interioara a suprafetei de vanzare reprezinta, intr-o anumita masura, modul de prezentare a magazinului, "argumentul" sau, maniera sa de exprimare ... vezi detalii

doc

Caracterizarea Merceologica a Marfurilor Cosmetice

INTRODUCERE Dorinta omului de a se infrumuseta isi are originile in Antichitate. Cu timpul, aspiratia spre frumusete a devenit o adevarata arta. Fiecare faza a civilizatiei umane a dat nastere unor conceptii proprii despre frumusete, care trebuiau atinse cu ajutorul cosmeticelor. Minele de coloranti din epoca glaciara si obiectele paleolitice fac dovada ca oamenii preistorici aveau retete proprii de preparare a cosmeticelor. Alifiile erau pastrate in vase de os sau de ardezie. Toate aceste ustensile din paleolitic au fost apoi imitate in Egipt si lucrate in metale nobile. Egiptenii, incepa... vezi detalii

doc

Bauturile Alcoolice. Alcoolul - Insotitorul Fidel al Omenirii

Studiile arheologice au demonstrat existenta bauturilor alcoolice, a vinului (din struguri sau alte fructe) in toate civilizatiile cunoscute. Intre mileniile 8-6, concomitent cu dezvoltarea agriculturii, omul a descoperit ca prin tinerea la cald a unor produse vegetale, mai ales fructe, cereale cu miere etc., se obtine - datorita fermentarii - o bautura care "imbata" sau determina veselie, uitare si alte efecte psihice. Astfel de stari rupeau monotonia vietii si produceau activarea instinctelor. Consumul alcoolului, sub diverse forme, a fost strans legat de ritualuri, festivitati ... vezi detalii

docx

Ciocolata

Michel Montignac ne informeaza prin intermediul acestei carti, facandu-ne sa traim, toate perioadele de respingere si de acceptare a ciocolatei, inca din cele mai vechi timpuri. Boabele de cacao au starnit curiozitatea la acea epoca indepartata, iar faptul ca trebuiau prajite, decojite, alese, macinate, transformate in pasta sau in bautura a reprezentat un exercitiu neobisnuit. ISTORIA CIOCOLATEI Istoria ciocolatei este o lunga succesiune de aventuri , peripetii si intrigi Arborele-de-cacao este un arbore cultivat de populatiile maya , din Yucatan(Mexic) in sec. VI d.Hr. Fructul arborelui... vezi detalii

doc

Alimentatia Ecologica

Alimentele ecologice sau organice sunt produsele de origine animala sau vegetala care au fost obtinute fara utilizarea substantelor chimice sintetice sau a componentelor modificate genetic, nu au fost expuse iradierii iar in urma producerii lor, mediul inconjurator nu a avut de suferit. Pentru a se considera organica, productia agricola sau zootehnica trebuie sa se desfasoare conform principiilor ecologice, timp de minim 3 ani. Iata cateva dintre calitatile alimentelor ecologice. 1. Productia de legume, fructe si carne organice nu foloseste substante chimice (pesticide, hormoni, etc.), sp... vezi detalii

Hopa sus!