Referate pentru domeniul Merceologie

doc

Standardizarea Produselor Alimentare

Indiferent de ce activitati desfasoara, orice agent economic trebuie sa aiba in vedere ca ceea ce ofera spre vanzare trebuie sa fie de buna calitate. Daca ofera spre vanzare un produs sau un serviciu care nu satisface consumatorul, atunci acesta se va vinde foarte greu, iar agentul economic, mai devreme sau mai tarziu, va ajunge la faliment. Potrivit definitiei date de Organizatia Internationala de Standardizare (prin standardul I.S.O. 8402 din 1994), calitatea reprezinta ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a sati... vezi detalii

doc

Recenzie la Stiinta Economica si Interesul Public - J.K. Galbraith

La 15 octombrie 1908 s-a nascut unul dintre cei mai cunoscuti economissi ai tuturor timpurilor,americanul de origine canadiana JOHN KENNETH GALBRAITH care numai dintr-o mica intamplare n-a devenit unul dintre presedintii Americii. J.K. Galbraith este, fara indoiala, unul dintre economistii burghezi contemporani care se bucura de cea mai larga popularitate. Cartile sale cunosc "un extraordinar success" 1 si sunt traduse in numeroase limbi si constituie obiect de referinta in toate marile dezbateri din frontul ideologiei, politicii si cunoasterii economice. Dintre numeroasele sale... vezi detalii

doc

Condimente

1. Istoria Orice tip de mancare fara cel putin condiment ar fi lipsit de orice savoare. Condimentele sunt apreciate inca din antichitate, atat pentru gustul pe care il ofera dar si pentru efectele lor deosebite asupra corpului. Condimentele sunt substante picante de origine minerala, vegetala, animala sau de sinteza care, adaugate unor produse alimentare, le confera un gust sau o aroma specifica, placuta. Condimentele au fost proemintente in istoria omenirii inca de la inceputul ei. Folosirea lor este probata inca din cele mai vechi timpuri istorice. Inca de atunci oamenii inveleau carne... vezi detalii

docx

Caracteristica Merceologica a Ceaiului

CAPITOLUL I CARACTERIZAREA MERCEOLOGICA A CEAIULUI 1.1. Prezentarea ceaiului si a grupei din care face parte Ceaiul face parte din grupa produselor alimentare numita stimulente.In aceasta grupa sunt curinse produsele alimentare neurotonice si cardiotonice,deoarece contin substante farmacologice active, ce actioneaza asupra sistemului nervos central, asupra sistemului circulator si dezvolta o actiune diuretica.Din grupa stimulentelor mai fac parte cafeaua,cacao,vinul,berea etc. Ceaiul este o bautura produsa din fruzele uscate ale plantei Camelia sinensis. Compozitia chimica a ceaiului va... vezi detalii

doc

Traditii si Obiceiuri de Consum pe Glob

Introducere Dupa unii sociologi si antropologi, istoria omenirii ar putea fi divizata in epoci conforme cu modul de folosire al resurselor naturale alimentare, cu gradul lor de prelucrare si rafinare si implicit cu tehnologiile de obtinere a produselor alimentare, toate acestea in stransa corelatie cu traditiile si convingerile religioase. Ca si felul de viata, alimentatia deosebea pe vremuri popoarele unele de altele. In epoca homerica se obisnuia ca neamurile sa fie indicate prin hrana lor de baza. Elenii desemnau popoare de ihtiofagi, melinofagi (mancatori de miere) etc. ,,Climatul ge... vezi detalii

doc

Ambalarea Marfurilor

1.1 Definirea ambalajului si a operatiilor de ambalare a marfurilor Dezvoltarea si diversificarea productiei si a consumului de bunuri , promovarea formelor eficiente de comert au avut evolutii spectaculoase in domeniul ambalajelor. Ambalajul insoteste produsul in fiecare etapa a circulatiei sale , de la producator la consumator, avand un rol important in protejarea acestuia cat si in promovarea vanzarilor . Ambalajul este un mijloc sau un ansamblu destinat sa cuprinda un produs sau un ansamblu de produse , pentru a le asigura protectia temporara din punct de vedere fizic , chimic , me... vezi detalii

doc

Masini de Spalat - Analiza Comparativa

Introducere Lucrarea de fata are drept scop realizarea unei prezentari patru firme care produc masini de spalat si a caracteristicilor tehnice care influenteaza atat direct cat si indirect calitatea acestora . Masinile de spalat reprezinta un bun necesar care usureaza foarte mult munca oamenilor in gospodarie . Dupa prezentarea fiecarei firme si a istoriei acesteia de la infiintare pana in prezent vor fi centralizate intr-un tabel , intre trei si cinci modele produse de firma respectiva. Pentru a se afla care dintre firme are cea mai buna masina de spalat dintre produsele analizate de ... vezi detalii

docx

Raport de Expertiza Ton in Ulei

Introducere Pestii reprezinta clasa cea mai numeroasa de animale vertebrate acvatice. Traiesc si se reproduc in apa. Au corpul acoperit de regula cu solzi, se deplaseaza cu ajutorul inotatoarelor si a cozii, respira prin branhii. Tonul este o grupa de pesti rapitori marini teleosteeni din familia Scombridae , pesti cu valoare gustativa si comerciala. O caracteristica specifica acestui tip de peste este aceea ca sunt buni inotatori, atingand o viteza de 77km/h. Corpul lor este fuziform iar inotatoarea codala este in forma de secera. Conservele de ton Conservele reprezinta o forma extrem ... vezi detalii

doc

Electrolux

Electrolux este un mare producator de aparate electrocasnice si aparatele profesionale, cu vanzari de peste 40 miliarde de produse in 150 de tari anual. Ne concentram atentia pe inovatii cu proiectare evoluata, bazata pe cunoasterea buna a clientilor, pentru a veni in intampinarea nevoilor reale ale consumatorilor si profesionistilor. Printre produsele noastre se numara: frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aspiratoare de praf si aragaze comercializate sub marci renumite cum ar fi Electrolux, AEG-Electrolux, Zanussi, Eureka si Frigidaire. In 2006, Electrolux a inregistra... vezi detalii

docx

Politica Privind Protectia Consumatorului

Principalele elemente pe care le vizeaza continutul lucrarii sunt: conceptele de calitate si calitate totala, factorii ce influenteaza stabilirea calitatii, orientarile actuale privind definirea calitatii, conceptul de management total si o comparatie intre calitatea a doua produse. Lucrarea este o analiza a conceptului de calitate si a tot ceea ce inseamna si presupune acest termen. Oamenii inteleg in general printr-un "bun de calitate" produsul care le satisface cel mai bine o trebuinta. In mod normal nu exista o definitie pentru acest concept. Calitatea este perceputa in func... vezi detalii

docx

Parfumul

Introducere Parfumurile au fascinat dintotdeauna, fiind considerate nu doar un lux necesar, ci si un simbol al civilizatiei, o arta ai carei maestri erau respectati si aproape temuti, fiind vazuti in Antichitate ca detinatori ai tainelor zeilor, iar mai apoi, in Evul Mediu, devenind nu doar parfumieri, ci si alchimisti si magi. Epoca moderna si contemporana ii transforma pe parfumieri in specialisti foarte cautati si 'vanati' de marile case producatoare, un adevarat profesionist fiind foarte greu de pregatit si pastrat, intr-o lume in care concurenta este deosebit de puternica. Motivarea ... vezi detalii

doc

Analiza din punct de vedere organoleptic a unui produs alimentar

Statiunea Borsec supranumita ''Perla Carpatilor'' este situata la o distanta de 26 km de orasul Toplita, pe drumul national Toplita - Piatra Neamt, in depresiunea Borsec, din nord-vestul judetului Harghita, la o altitudine de 900 m fata de nivelul marii, ceea ce ii confera o microclima specifica cu un caracter benefic, datorata padurilor masive de conifere care o inconjoara. Pe langa ambianta de o rara frumusete in care este situat Borsecul, calitatea apelor sale minerale ii asigura o situatie privilegiata intre statiunile balneo-climaterice din lume. Faima apelor minerale de la Borsec dat... vezi detalii

doc

Asigurarea - Managementul calitatii

Asigurarea calitatii este o parte a managementului calitatii. Concentrate pe furnizarea increderii ca cerintele referitoare la calitate vor fi indeplinite. Asigurarea calitatii acopera toate genurile de activitati, de la design, dezvoltare, implementare si pana la productie, instalare, prestare servicii, etc. Asigurarea calitatii actioneaza pe principiile "potrivit pentru scop" si: realizeaza correct de prima data". Principalul scop al asigurarii calitatii este acela de a asigura faptul ca produsele indeplinesc sau chiar depasesc asteptarile clientilor. Sistemul de managemen... vezi detalii

doc

Expertiza Dactiloscopica

EXPERTIZA DACTILOSCOPICA 1.Fundamentul stiintific al identificarii persoanei dupa desenele papilare A. Unicitatea sau individualitatea desenului papilar Cercetatorii in materie de dactiloscopie, pe baza studiilor efectuate si a experientei practice in acest domeniu, au ajuns la concluzia certa ca este imposibil a se intalni doua persoane cu desene papilare identice. Fiecare desen papilar al fiecarui deget are o morfologie unica neexistand doua degete cu desene identice, chiar la aceeasi persoana. Dupa un calcul matematic, prin aranjamente si combinari, efectuate de Galton si de catre Ba... vezi detalii

doc

Analiza Merceologica - Untul

Scopul acestei documentari este de a evalua calitatile produsului ,,unt", un produs care face parte din categoria produselor lactate si totodata din consumul de zi cu zi a fiecaruia dintre noi. In primul rand voi prezenta importanta untului in alimentatie, de asemeni caracteristicile de certificare ale calitatii produsului, precum si marca studiata. Untul este cunoscut din antichitate de la greci, de unde prepararea lui a fost preluata de romani, extinzandu-se apoi treptat si la alte popoare. In limba romana, cuvantul unt provine din latinescul unctum, produs ce se foloseste la unge... vezi detalii

Hopa sus!