Referate pentru domeniul Merceologie

doc

Electrocasnice Philips

I. Prezentarea firmei Philips Bazele a ceea ce urma sa devina una din cele mai mari companii de produse electronice din lume au fost puse in 1891, cand Gerard Philips a fondat o companie in Eindhoven, Olanda, pentru fabricarea de lampi incandescente si alte produse electrice. Compania s-a orientat initial spre producerea de lampi cu filament de carbon si pana la sfarsitul secolului a devenit una din cele mai mari companii producatoare din Europa. Progresele in domeniul tehnologiei iluminatului au sustinut un program constant de extindere, si, in 1914, s-a infiintat un laborator de cercet... vezi detalii

doc

Recenzie Fundamentele Stiintei Marfurilor

Disciplina Fundamentele Stiintei Marfurilor este una dintre disciplinele fundamentale ale invatamantului economic care se ocupa cu studierea proprietatilor marfurilor in stransa legatura cu calitatea lor.Stiinta marfurilor nu asigura doar cunostintele despre marfuri si stabileste relatiile dintre nevoile umane si lumea acestora,intr-o varietate de ipostaze urmand sa le aduca sub semnul rationalitatii. Cartea "Fundamentele stiintei marfurilor"a fost scrisa in anul 2008 de Dinu Vasile,editura ASE Bucuresti in contextul intelegerii conceptului de marfa.Cartea se adreseaza studiului ... vezi detalii

doc

Gelul de Dus Nutritiv Dove Go Fresh Restore

Gelul de dus nutritiv Dove Go Fresh Restore ofera echilibrul perfect intre revigorare si ingrijire. Formula cu tehnologia inovatoare Nutrium Moisture(TM) - un amestec unic de agenti de hidratare imbogatit cu lipide proprii pielii - hidrateaza pielea in profunzime chiar din timpul dusului. Parfumul proaspat de smochin si floare de portocal iti ofera o senzatie de prospetime si revigorare. vezi detalii

ppt

Efectele Consumului de Alcool, Tutun si Cafea

Alcoolul, tutunul si cafeaua sunt cele mai raspandite droguri in intreaga lume. Prin consumul acestora vreme indelungata, se produce o scurtare voita a vietii, o sinucidere lenta. Tutunul se obtine prin uscarea plantei ,,Nocotiana tabacum" si are o compozitie chimica complexa la care se adauga produsele de combustie existente in fumul de tigara. Componentele fumului de tigara sunt in numar foarte mare si cele mai multe dintre ele sunt cancerigene( cadmiu, acetona, acid cianhidric, arsenic, etc). astfel, riscul de a face cancer pulmonar la fumator, este de zece ori mai mare decat la n... vezi detalii

doc

Cuptoare cu Microunde

1. Istorie (descoperirea microundelor) Intr-o zi a anului 1947, Percy Spencer facea un tur prin laboratoarele companiei sale - Raytheon Company, specializata in produse electronice. Oprindu-se pentru cateva momente in fata unui magnetron (tub electronic, folosit ca generator de oscilatii de inalta frecventa), el a simtit o senzatie ciudata si a observat cu surprindere ca o ciocolata pe care o avea in buzunar a inceput sa se topeasca. Spencer era un spirit inovator (la momentul acela se putea lauda deja cu 120 de brevete de inventii), ca urmare si-a dat seama imediat ca se afla in fata un... vezi detalii

docx

Rolul si importanta maselor plastice in satisfacerea necesitatilor consumatorilor

Cel mai vechi material plastic este celuloidul, fabricat in Statele Unite in 1870, pentru a inlocui fildesul bilelor de biliard. Cu acest produs, industria incepe sa produca pentru prima oara un tip de material care este folosit la fel de frecvent ca si o substanta naturala. Patruzeci de ani mai tarziu, in 1909, un chimist belgian, emigrat in Statele Unite, Leo Hendrik Baekeland (1863-1944) descopera bachelita , primul material sintetic Bachelita este o rasina sintetica, din familia fenoplastelor obtinuta in forma bruta prin reactia de condensare dintre aldehida formica si fenoli intr-un me... vezi detalii

doc

Rolul Etichetei de pe Ambalaje

Cap.1 Eticheta, importanta si rolul ei in promovarea vanzarii si introducerii pe piata a produselor noi. Functia de promovare a unui produs nou pe piata comerciala se adreseaza, in general, ambalajelor de prezentare si mai rar sau chiar deloc ambalajelor de transport, care au functii limitate. Un element care sa actioneze spontan asupra cumparatorului, la un ambalaj de prezentare bine studiat si rational conceput, este cunoscut sub denumirea de "ETICHETA". Eticheta poate fi o simpla bucata de hartie atasata produsului sau un desen complex care este parte integranta a ambalajul... vezi detalii

doc

Designul Noului Telefon Motorola Aura

1.Despre Motorola Motorola este cunoscuta in lume pentru inovatie in comunicatii.Compania dezvolta tehnologii,produse si servicii pentru utilizarea cotidiana a comunicatiilor mobile.Portofoliul lor include infrastructura pentru retele de comunicatii,solutii mobile pentru companii, Terminale digitale,modem-uri,terminale mobile si accesorii bluetooth. Motorola doreste sa aduca solutii avansate de comunicatii oamenilor,companiilor si institutiilor. 2.Motorola Aura Motorola anunta conceptul The Return to Artistry(TM), prezentand un nou model de telefon de o frumusete clasica, atemporala. ... vezi detalii

docx

Caracterizarea merceologica a maslinelor

Introducere Progresul continuu al societatii umane a dus la o omniprezenta a tehnologiei in toate domeniile. Produsele alimentare sunt si ele obtinute astazi cu ajutorul tehnologiilor si procedeelor moderne, iar cererea tot mai mare care se inregistreaza duce la o supraproductie si o oferta variata din partea producatorilor alimentari. Astfel se face tot posibilul ca alimentele sa aiba succes, sa poata fi conservate pe perioade cat mai lungi, sa aiba culori cat mai atractive, sa fie cat mai bogate in vitamine chiar daca sunt obtinute pe cale artificilala. Comertului ii sunt specifice o ... vezi detalii

doc

Falsificarea Margarinei

Introducere Margarina sau untul vegetal este o emulsie de grasime vegetala partial hidrogenata in lapte, de obicei smantanit, cu adaos de vitamine, coloranti, conservanti, aromatizanti. Margarina a aparut in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand untul se gasea tot mai greu. O echipa de cercetatori americani a avut atunci ideea sa ia diverse uleiuri vegetale, sa le incalzeasca la 150 grade C si sa le adauge hidrogen in prezenta unor catalizatori de nichel, ca sa se intareasca. A fost astfel obtinuta margarina cu aspect asemanator untului dar cu structura moleculara asemanatoare p... vezi detalii

doc

Analiza Comparativa a Calitatii Marfurilor - Camere Foto Digitale

Analiza comparativa a calitatii camerelor digitale 1. Alegerea produselor ce fac obiectul investigatiei In ultimii ani majoritatea transformarilor la electronicele de consum au facut parte de fapt dintr-o mare transformare, transformarea informatiei analogice conventionale in informatii digitale. Aceasta schimbare fundamentala in tehnologie a schimbat total felul in care folosim informatia vizuala si audio - a redefinit complet posibilul. Camera digitala este unul din cele mai remarcabile exemple ale acestei schimbari pentru ca este cu adevarat diferita de predecesorul ei. Camerele conv... vezi detalii

doc

Traditii Nutritionale in Italia

INTRODUCERE Specialisti in paste, pizza si risotto, bucatarii italieni impresioneaza prin varietatea retetelor pe care le-au creat dar si prin varietatea regionala. In Italia exista 20 de regiuni, fiecare regiune avand propriul specific culinar astfel ca ingredientele si mirodeniile folosite sunt total diferite. Aceasta bucatarie este cea mai faimoasa si mai flexibila din tot bazinul Marii Mediterane. Numai auzind de Parmigiano Reggiano faimoasa branza italieneasca, Proschiutto di Parma (pulpa de porc) sau de Mozzarella ce reprezinta una dintre branzeturile nobile (din lapte de bivolita) ... vezi detalii

doc

Raion Igiena-Intretinere

1.Descrierea raionului Raionul Igiena-Intretinere este al IV-lea raion de la intrarea in magazinul ,,Magic Orange" ,are o forma dreptunghiulara si contine 18 gondole de diferite dimensiuni dispuse aproximativ simetric fata de centrul raionului astfel incat sa nu existe riscul tamponarii a doua persoane. Suprafata raionului se calculeaza folosind datele urmatoare: Raion Procentaj incasari Suprafata ocupata R.Igiena-Intretinere 11% 5% Suprafata magazinului= 3300 mp Suprafata holului este stabilita la libera alegere in acest caz : S hol= 250 mp S raion=procentul din incasari*(S m... vezi detalii

doc, ppt

Caracterizarea Produselor Gustative - Merceologia Produselor Alimentare

BIBLIOGRAFIE IMPORTANTA MERCEOLOGIEI PRODUSELOR ALIMENTARE Merceologia este stiinta cercetarii multilaterale a marfurilor. Merceologia, ca stiinta a marfurilor, studiaza aspectele economice, tehnice, sociale si ecologice pe care le implica producerea, comercializarea si utilizarea marfurilor. Merceologia produselor alimentare studiaza proprietatile organoleptice, fizice, chimice si biologice a produselor alimentare, prin intermediul carora aceste tipuri de produse au valoare de intrebuintare si indeplinesc functii specifice, bine determinate. Produsele sunt bunuri materiale obtinute ca ... vezi detalii

doc

Caracterizarea Merceologica Generala a Principalelor Grupe de Produse Alimentare de Origine Vegetala

1 Cerealele si leguminoasele boabe; materii prime si produse de prelucrare Cerealele au jucat dintotdeauna un rol deosebit in alimentatie. Este un lucru binecunoscut ca debutul culturilor cerealiere s-a facut cu peste 10.000 ani in urma. Actualmente, peste 70% din suprafetele insamantate ale lumii sunt consacrate culturilor de cereale. Boabele de cereale au un potential tehnologic si nutritiv ridicat, putand fi prelucrate intr-o gama larga de produse, foarte diversificate: crupe, faina, paste fainoase, produse de panificatie, produse de patiserie, concentrate alimentare etc. Aceste produs... vezi detalii

Hopa sus!