Referate pentru domeniul Merceologie

ppt

Parfumurile - Caracterizare Merceologica

PARFUMURILE Parfumurile sunt un amestec de uleiuri esentiale, compusi aromatici, conservanti si solventi utilizati pentru a da corpului uman, obiectelor sau spatiilor locuibile un miros placut. Parfumurile au fost descoperite inca din Antichitate, fiind considerate indispensabile in cadrul ceremoniilor religioase, dar totodata si un simbol al rafinamentului si elegantei inca de pe vremea vechilor egipteni sau babilonieni. Parfumurile in antichitate Parfumurile au o istorie indelungata, care se intinde de-a lungul multor milenii. Putine sunt perioadele din istorie si locurile din lume car... vezi detalii

pptx

Ambalarea si Etichetarea Vinurilor

Orice ambalaj indepineste mai multe functii, dupa cum urmeaza: - delimiteaza, pastreaza si protejeaza vinul; - prin forma, culoare etc. promoveaza produsul si atrage atentia consumatorului; - servste ca mijloc de transmitere de informatii si protectie a consumatorului. Recipiente propriu-zise: - buteliile din sticla; - buteliile din materiale plastice; - cutiile din carton; - bag-in-box; - cutiile metalice. Butelia din sticla este cel mai cunoscut si totodata cel mai apreciat amabalaj pentru vin. Avantajele folosirii recipientilor din sticla sunt urmatoarele: sticla este ... vezi detalii

doc

Caracterizarea Merceologica a Pastelor Fainoase

1.Definirea produsului Pastele fainoase sunt produse obtinute din faina de grau si apa, cu sau fara adaos de alte produse folosite pentru marirea valorii nutritive sau imbunatatirea gustului. Mod de obtinere: Dozarea materiilor prime si auxiliare. Are drept scop obtinerea aluatului,in vederea realizarii produselor de calitate si cu compozitia dorita.un rol important il are respectarea raportului faina-apa. Se admite ca un ou proaspat (40 - 45g) echivaleaza cu 10,5 - 11g praf de oua,iar 1kg melanj cu 26,4 oua intregi. Prepararea aluatului. Prepararea aluatului de paste fainoase comporta ... vezi detalii

docx

Designul Bijuteriilor

Istoria bijuteriilor De-a lungul anilor, chiar cu milenii in urma, oamenii nu si-au facut doar unelte care-i ajutau in a supravietui si a evolua, ci au fost preocupati sa-si confectioneze si obiecte de podoaba, care mai de care mai frumoase. Printre primele bijuterii apar in Creta si au fost purtate de catre civilizatia minoica, cea care este considerata a fi prima civilizatie adevarata a Europei. Purtau bijuterii atat barbatii, cat si femeile. Conducatorii poporului obisnuiau sa poarte in lupta un coif de aur care semnifica puterea si maretia. Imaginea de mai sus este o fresca din palat... vezi detalii

doc

Codul de bare

In fiecare zi intalnim coduri de bare peste tot in jurul nostru. Le putem vedea in magazine, pe corespondenta, facturi, etc. De acum preturile au fost inlocuite de codurile de bare. Codurile de bare pot fi folosite in orice societate si in toate industriile producatoare sau de desfacere. Ele sunt folosite in mai multe sisteme. Codurile de bare pot fi descrise ca un cod "Morse optic". O serie de bare negre pe un spatiu alb dau nastere codului de bare. Exista mai multe formate de coduri de bare. Codurile de bare sunt citite si decodate cu ajutorul scanerelor care masoara reflexi... vezi detalii

docx

Designul si Estetica Blugilor

Introducere Inca din anul 1853, blugii sunt cunoscuti in lume, datorita lui Leob Strauss, cunoscut astazi ca fiind Levi's, care a deschis la San Francisco, o sucursala de activitati textile desfasurata de fratii sai. La 20 mai 1873 alaturi de Strauss, intra in afacere Jacob Davis, cunoscut ca initiatorul unei genialitati, prin aplicarea de nituri metalice pe partile cele mai expuse uzurii. In anul 1890 ia nastere 501 Levi's, fiind de culoare albastru-inchis si etaleaza o serie de nasturi pentru sustinerea bretelelor, un buzunar anterios adanc, pentru ceas, si o catarama la spate, care stra... vezi detalii

doc

Caracteristicile Merceologice ale Laptelui

Merceologia, ca notiune este un termen format din expresia latina mercis (= al marfii) si expresia greceasca logos (=stiinta, cunoastere). In general notiunea de Merceologie sau Stiinta marfurilor este urmata de expresii (textile, electrice, agricole, de constructii, de instalatii, ...), care localizeaza domeniul concret de studiu si care, in continutul lor, cuprind probleme strict specifice domeniului merceologic: descrieri generice, proprietati, nomenclator, sortiment, clasificari, marcare, ambalare, pastrare, transport, comercializare etc. Produsele sunt bunuri materiale obtinute ca rez... vezi detalii

doc

Expertiza Produselor Agroalimentare - Laptele

INTRODUCERE Calitatea laptelui materie prima este determinanta pentru calitatea produselor lactate finite. Prelucrarea si procesarea laptelui ca materie prima trebuie sa respecte normele europene de igiena, procesul tehnologic si instalatiile moderne. Am aflat ca laptele este alimentul cel mai frecvent consumat de om si animale inca din cele mai vechi timpuri. Este hrana de baza a copiilor nou-nascuti si a puilor de animale care ii ajuta sa se dezvolte si sa creasca. Laptele cel mai bun este acela proaspat muls de la animale, deoarece contine multe vitamine, in special calciu care impied... vezi detalii

doc

Ambalarea si Etichetarea Moderna a Marfurilor Alimentare

Ambalajul -; factor al calitatii si competitivitatii alimentelor procesate Dezvoltarea si perfectionarea activitatii in domeniul tehnicii si economiei ambalajelor se impune astazi ca o necesitate obiectiva datorita dezvoltarii si diversificarii productiei si a consumului de bunuri, sporirii participarii la schimburile internationale, introducerii pe scara tot mai larga a cuceririlor tehnico- stiintifice contemporane, precum si promovarii formelor rapide si eficiente de servire in comert. Din punct de vedere tehnic ambalajul este un material sau un ansamblu de materiale destinat protectiei... vezi detalii

doc

Prezentarea unei Grupe de Marfuri - Berea

1.1 Denumirea grupei de marfuri Grupa bauturilor alcoolice este formata din produse lichide care au in compozitia lor mai mult de 1% volum alcool etilic. Alcoolul etilic se poate asimila de organismul omenesc, iar prin oxidare elibereaza energie, dar cu anumite disfunctionalitati. Alcoolul etilic nu este o substanta absolut necesara omului, putand lipsi din hrana. Ingerat in cantitati mari sau in mod sistematic poate dauna sanatatii, crea dependenta sau provoca moartea. Berea face parte din grupa bauturilor alcoolice. Berea face parte din subgrupa bauturilor slab alcoolice. Berea se po... vezi detalii

doc

Etalarea si Promovarea Marfurilor in Spatiul de Vanzare

CAP.I. Etalarea marfurilor In selectarea si dezvoltarea modurilor de etalare a marfurilor, designerul va lua in considerare impactul fizic si psihologic asupra atragerii clientilor. Modul fizic se refera la felul in care sunt asamblate spatiile, echipamentele si dependintele vizand confortul, atat al consumatorului, cat si al vanzatorului. Mediul psihologic al magazinului reprezinta imaginea mentala pe care magazinul o produce in mintea cumparatorului. Eficienta si unicitatea unui magazin rezida in abilitatea de a crea, planifica si contracta atat caracteristicile fizice, cat si pe ce... vezi detalii

doc

Caracterizarea Merceologica a Produselor de Panificatie

Merceologia, ca notiune, este un termen format din expresia latina mercis (= al marfii) si expresia greceasca logos (=stiinta, cunoastere). Pentru prima data, merceologia a fost delimitata ca stiinta de cunoastere a marfurilor de profesorul de origine germana Johan Beckman (1739 - 1811). El a marcat trecerea de la practica simpla la o disciplina stiintifica deschisa investigatiilor si potrivita pentru studiu prin tratatul sau editat intre anii 1793 - 1800 - intitulat Vorberetung zur Warenkunde (Curs pregatitor de merceologie). In Romania - merceologia apare ca disciplina odata cu infiinta... vezi detalii

doc

Riscul de Longevitate

Rata mortalitatii a scazut considerabil de-a lungul ultimului secol, fapt ce se traduce in cresterea sperantei de viata. In timpul primei jumatati a secolului XX reducerea mortalitatii a fost cauzata de eradicarea bolilor ce se raspandeau prin epidemii ce afectau in principal persoane cu varste tinere in timp ce in ce-a de-a doua jumatate declinul mortalitatii este explicat de reducerea acesteia cauzate de boli cronice ce afecteaza in special persoane cu varste inaintate. Acest lucru este confirmat de tabelul de mai jos: Speranta de viata la nastere a crescut mai repede in prima jumatate a... vezi detalii

doc

Asigurarea - Managementul calitatii

Asigurarea calitatii este o parte a managementului calitatii. Concentrate pe furnizarea increderii ca cerintele referitoare la calitate vor fi indeplinite. Asigurarea calitatii acopera toate genurile de activitati, de la design, dezvoltare, implementare si pana la productie, instalare, prestare servicii, etc. Asigurarea calitatii actioneaza pe principiile "potrivit pentru scop" si: realizeaza correct de prima data". Principalul scop al asigurarii calitatii este acela de a asigura faptul ca produsele indeplinesc sau chiar depasesc asteptarile clientilor. Sistemul de managemen... vezi detalii

docx

Caracterizarea Produselor Gustative

1 Tipuri si caracteristici de calitate ale stimulentelor Cafeaua Cafeaua se obtine prin prelucrarea semintelor arbustului de cafea, familia Rubiaceae, genul Coffea, mai ales speciile Coffea arabica si Coffea robusta. Sunt cunoscute peste 400 de varietati de cafea. Productia mondiala de cafea se situeaza in jur de 6,6 mil.tone, din care 66% specia arabica. Cea mai mare producatoare (1,9 mil. tone) si exportatoare este Brazilia; de altfel, cea mai mare productie este concentrata in America Latina (in Columbia, Guatemala, Mexic si altele), in Africa (Coasta de Fildes, Etiopia, Kenya) si in ... vezi detalii

Hopa sus!