Merchandasing - raionul confecții

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 660
Mărime: 17.98KB (arhivat)
Publicat de: Laurian Constantin
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Raionul Confectii este unul dintre cele mai importante raioane ale magazinului Évrika, ocupand locul trei ca marime, si anume 15% din suprafata magazinului. Raionul este amplasat intr-o zona calda ,inconjurat de restul raioanelor dar si de perete si anume: la est se afla raionul igiena, 15.9m , la vest perete de 15.9m, in partea de nord perete de 34.7m iar in partea de sud raionul bazar, 9.5m si raionul audio-video,25.1m.

Organizarea interioară a suprafeţei de vânzare reprezintă, într-o anumită măsură, modul de prezentare a magazinului, “argumentul” său, maniera sa de exprimare în cadrul dialogului pe care-l stabileşte cu clientela. Astfel intre gondole, rafturi, suportii de umerase si cosurile pentru oferte este pastrata o distanta de 1.5 si 2 metrii pentru a permite deplasarea a doua carucioare pe acelasi spatiu. Dispunerea mobilierului în magazin trebuie să asigure folosirea intensiva a spaţiilor comerciale, pe orizontală şi verticală, în vederea obţinerii unui grad optim de ocupare cu mobilier şi respectiv de încărcare a sălii de vânzare cu mărfuri.

In raionul confectii intalnim un numar de 5 grupe de marfuri si anume: prima grupa este cea de imbracaminte cu subdiviziuni: dama, barbati , copii, a doua grupa este cea de incaltamine cu aceleasi subdiviziuni, a treia grupa este cea de articole sportive, cea de-a patra grupa, articole de baie si lenjerie iar ultima grupa este cea de marochinarie.Ierarhizarea grupelor de marfuri este facuta in functie de cheia de repatizare si anume cat la % din incasari are fiecare grupa.

CHEIA DE REPARTIZARE

Grupe de marfuri Cat la % din incasari

I.imbracaminte 28

II. incaltaminte 25

III. articole sportive 20

IV. articole de baie si lenjerie 16

V. marochinarie 11

Grupele de marfuri de imbracaminte si incaltamine cuprind trei subdiviziuni si anume: imbracaminte si incaltaminte de dama, de barbati si copii.

Grupa de articole sportive cuprinde articole de iarna, aparate sportive, imbracaminte si accesorii sport.

Grupa de articole de baie si lenjerie cuprinde lenjerie de pat, prosoape si capoate de baie iar grupa de marochinarie cuprinde haine piele si accesorii.

Calculul linearului:Linearul este “lungimea de expunere” a produselor intr-un magazine.

- Gondole

Latimea=1.5m

Lungimea=8m

LS=2× l +2× L

LS=2×1.5 + 2×8=3+16=19m

Ld=LS× nr etajelor=19×3=57m

Ldt=Ld×nr de gondole=57×10=570m

- Rafturi

Latimea=0.75m

Lungimea=10m

LS=2× l + L

LS=2×0.75+10=11.5m

LD=LS×nr etajelor=11.5×3=34.5m

LDT=LD×nr de rafturi=34.5×3=103.5m

- Suporti rotunzi

Raza=1m

LS=2π R=2×3.14×1=6.28m

LT=LS×5=6.28×5=31.4m

Preview document

Merchandasing - raionul confecții - Pagina 1
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 2
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 3
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 4
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 5
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 6
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 7
Merchandasing - raionul confecții - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Proiect Merchandasing - Raionul Confectii.docx

Ai nevoie de altceva?