Merceologia Produselor Alimentare

Extras din referat Cum descarc?

I. Domeniul stiintific in care se acorda gradul stiintific 
Stiinte tehnice, economice 
II. Formula specialitatii 
Merceologia produselor alimentare tine de domeniul stiintei merceologice, se ocupa cu studiul marfurilor alimentare ca valori de intrebuintare (de consum) si a factorilor care le conditioneaza gradul de utilitate, cu cercetarile tehnico-economice a produselor alimentare intr-o conceptie integratoare a utilitatii, a calitatii lor raportata la necesitate si eficienta economico-sociala. 
Merceologia studiaza produsele multilateral: structura, compozitia si proprietatile care le determina calitatea; factorii formarii calitatii (proiectul produsului; materia prima; tehnologia producerii sau obtinerii, cultivarii; ambalajul); gama sortimentala; modul de apreciere si mentinere a calitatii in sferele circulatiei si consumului; protectia mediului si a consumatorului, si sub diferite aspecte, atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere economic si social, toate acestea constituindu-se in domenii si functii (tehnica, economica si sociala) inseparabile, aflate intr-o stransa interdepedenta in toate verigile (sferele) circuitului lor tehnic: proiectare - producere - circulatie - consumare - mediul ambiant. 
Cercetarile merceologice sunt efectuate utilizand un ansamblu de metodologii, metode (generale: inductiva, deductiva, analiza si sinteza, matematice, statistice; clasice: observatia, psihosenzoriale, analiza structurii si compozitiei, analiza functionala, analiza comparativa, experimentale, economice, combinate; moderne: analiza valorii, analiza morfologica, tipologia, modelarea, metoda Brainstorming), mijloace si procedee, inclusiv din alte domenii ale stiintei, avand conceptia, potrivit careia, produsele sunt considerate ca un sistem de structuri si functii, care participa in proportii diferite la stabilirea nivelului calitativ la un moment dat. 
III. Sferele de cercetare 
Merceologia produselor alimentare cerceteaza probleme si fenomene specifice calitatii si sortimentului acestor produse, precum si problemele teoriei si practicii merceologiei. 
Directiile principale de cercetare sunt: 
-Dezvoltarea bazei teoretice si practice a merceologiei ca stiinta tehnico-economica; 
-Studierea factorilor formarii (proiectul (receptura) produsului; materia prima; tehnologia obtinerii, prepararii, producerii; ambalajul si ambalarea; etichetarea si marcarea) si caile sporirii calitatii produselor alimentare; 
-Studierea factorilor mentinerii calitatii produselor alimentare in perioada circuitului lor tehnic: producere - circulatie (transportare, depozitare, pastrare, comercializare) - consumare; 
-Studierea factorilor formarii, largirii si aprofundarii sortimentului de produse alimentare (proiectul (receptura) produsului; materia prima; tehnologia obtinerii, prepararii, producerii; ambalajul si ambalarea) si caile perfectionarii lui; 
-Dezvoltarea si aplicarea teoriei calitatii si sortimentului marfurilor alimentare, managementului calitatii si sortimentului marfurilor, inclusiv alimentare; 
-Elaborarea (in baza materiei prime autohtone) si introducerea in producere, circulatie si consum a noilor produse alimentare; 
-Elaborarea caracteristicii merceologice a produselor alimentare noi; 
-Studierea multilaterala a proprietatilor consumiste ale produselor alimentare existente si elaborarea metodelor si cailor imbunatatirii lor; 
-Studierea si aprecierea eficientei economice si sociale a marfurilor alimentare in conditiile economiei de piata; 
-Studierea si aprecierea eficienti economice si sociale a sistemelor "calitate - valoare", "calitate - utilitate", "calitate - necesitate - utilitate", "calitate - cost - valoare", "calitate - cost - necesitate", "calitate - cost - cerere", "sortiment - cost - necesitate", "sortiment - cost - cerere", "calitate - sortiment", "calitate - sortiment - necesitate", "sortiment - viteza circulatiei" etc. in cazul diferitor produse alimentare, inclusiv noi; 
-Studierea multilaterala a materiei prime, inclusiv autohtone, utilizata si posibila pentru utilizare in alimentatie, pentru descoperirea si utilizarea proprietatilor ei noi consumiste; 
-Elaborarea metodelor, inclusiv metodelor expres, de cercetare si apreciere a calitatii produselor alimentare; 
-Analiza nomenclatorului existent si elaborarea noilor caracteristici ale calitatii si sortimentului produselor alimentare si conditiilor de administrare; 
-Analiza situatiei existente si perfectionarea clasificarii si codificarii marfurilor alimentare ca instrument de perfectionare si dirijare a sortimentului produselor alimentare; 
-Standardizarea si certificarea, marcarea si etichetarea produselor alimentare; 
-Elaborarea cerintelor si metodelor, conditiilor de pastrare, transportare, depozitare si garantare a calitatii marfurilor alimentare; 
-Calimetria produselor alimentare; 
-Elaborarea cerintelor si metodelor receptiei calitative si cantitative, comercializarii marfurilor alimentare si protectiei consumatorului; 
-Elaborarea metodelor si normelor rationale de consum, urmarirea modului de comportare a produselor alimentare in consum, influentei lor asupra organismului uman si efectelor asupra mediului; 
-Elaborarea metodelor de folosire a resturilor (ramasitilor) de producere si materiei secundare alimentare, a produselor alimentare invechite; 
-Cauzele, esenta si procesele alterarii, defectologia produselor alimentare. 
IV. Cifrul si denumirea specialitatilor adiacente 
05.18.01 Tehnologia produselor alimentare 
05.18.03 Tehnologia pastrarii si prelucrarii produselor vegetale 
05.18.07 Tehnologia bauturilor alcoolice si nealcooloce 
05.18.12 Procese si aparate in industria alimentara 
05.19.08 Merceologia materiei prime si a marfurilor industriei textile si industriei usoare 
06.01.01 Agrotehnica 
06.01.04 Agrochimie 
06.01.06 Legumicultura 
06.01.07 Pomicultura 
06.01.08 Viticultura 
06.01.09 Fitotehnie 
06.01.11 Protectia plantelor 
06.02.02 Alimentatia animalelor si tehnologia furajelor 
06.02.04 Tehnologia cresterii animalelor si obtinerii produselor animaliere 
08.00.01 Economie politica, doctrine economice 
08.00.05 Economie si management (in ramura) 
08.00.06 Marketing, logistica 
V. Specialitati complementare 
01.04.00 Fizica 
02.00.01 Chimie anorganica 
02.00.02 Chimie analitica 
02.00.03 Chimie organica 
02.00.04 Chimie fizica 
02.00.10 Chimie bioorganica, chimia compusilor naturali si fiziologic activi 
02.00.11 Chimie coloidala 
03.00.04 Biochimie 
03.00.05 Botanica 
03.00.07 Microbiologie 
03.00.08 Zoologie 
03.00.16 Ecologie 
04.00.06 Hidrogeologie, hidrogeochimie 
05.11.15 Metrologia si asigurarea metrologica, standardizare si certificare (pe ramuri) 
05.11.16 Aparate, sisteme si metode de masurare, informare, control si diagnostic (pe ramuri) 
08.00.11 Statistica economica 
08.00.12 Contabilitate, audit, analiza economica 
08.00.13 Metode economico-matematice 
09.00.01 Ontologie si gnoseologie 
11.00.02 Geografia economica, politica si socio-umana 
11.00.11 Protectia mediului ambiant si folosirea rationala a resurselor naturale 
12.00.02 Drept public (ecologic) 
12.00.03 Drept civil; 
14.00.16 Fiziologia normala si patologica 
14.00.20 Toxicologie 
22.00.03 Sociologie economica si demografie 
22.00.04 Structura sociala, institutii si procese sociale


Fisiere in arhiva (1):

  • Merceologia Produselor Alimentare.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!