Impactul Calitatii Produselor si Serviciilor in Relatie cu Protectia Consumatorului

Cuprins referat Cum descarc?

1 Notiuni teoretice privind calitatea produselor si serviciilor 3
1.1 Conceptul de calitate 3
1.2 Managementul calitatii 3
1.3 Calitatea produselor si serviciilor 4
2 Preocupari pe plan international privind protectia consumatorilor 5
2.1 Obiectivele ONU (Organizatia Natiunilor Unite) privind protectia consumatorilor..6
2.2 Strategia UE pentru politica de protectie a consumatorilor 2007-2013 9
2.3 Organizarea consumatorilor, ca forma proprie de protectie a drepturilor acestora 12
2.3.1 Drepturile consumatorului 13
3 Preocupari in Romania privind protectia consumatorului 13 
3.1 Cadrul institutional privind protectia consumatorului in Romania 14
4 Influenta protectiei conumatorului asupra calitatii produselor si serviciilor 15
5 BIBLIOGRAFIE 16


Extras din referat Cum descarc?

1 Notiuni teoretice privind calitatea produselor si serviciilor
1.1 Conceptul de calitate
Notiunea de "calitate" face parte din limbajul cotidian, avand desigur o perceptie diferita de la o persoana la alta, bazata pe experiente si date individuale diferite, de aici rezulta o serie de diferentieri, neclaritati sau chiar confuzii.
Calitatea este un concept care se utilizeaza in toate domeniile vietii economice si sociale, insa care prezinta caracter subiectiv si care are semnificatii particulare pentru domenii sectoare, functiuni sau obiecte specifice. Calitatea este un termen general, aplicabil la cele mai diferite trasaturi sau caracteristici, fie individuale, fie generice si a fost definita in diferite moduri de catre diversi experti sau consultanti in calitate, care ii atribuie deci acestui termen semnificatii diferite.
Conform standardului ISO 9000, "Calitatea" este ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface cerinte exprimate sau implicite.(ISO= Organizatia Internationala de Standardizare) 
Termenul de ,,calitate" provine din limba latina, unde qualis are intelesul de ,,fel de a fi".
Conceptul general de ,, calitate" se utilizeaza in diverse domenii printre care se afla si cel al
productiei de marfuri si servicii.Sensurile acestui concept sunt de natura filosofica, tehnica,
economica, si sociala.
Calitatea, in sensul cel mai general este o categorie filosofica si exprima insusirile esentiale
ale unui obiect, care-l fac sa se distinga de toate celelalte produse similare, care au aceeasi
destinatie, respectiv utilitate.
Sensultehnic al calitatii exprima gradul de conformitate cu specificatiile prevazute in
documentatia produsului.
Din punct de vedereeconomic, calitatea exprima masura optima in raport cu cheltuielile
ocazionate la producator si client.
In senssocial, calitatea exprima gradul de satisfactie al nevoii clientului care este de altfel,
scopul pentru care se realizeaza produsele.
Din definitia calitatii rezulta ca un produs sau serviciu, pentru a-si indeplini misiunea pentru
care a fost creat, deci ca sa aiba calitate, un grad de utilitate, trebuie sa indeplineasca un
,,complex" de conditii tehnice, functionale, economice, psihiosenzoriale, ergonomice si ecologice.
1.2 Managementul calitatii
Managementul calitatii reprezinta ansamblul activitatilor functiei generale de management care determina politica in domeniul calitatii, obiectivele si responsabilitatile si care le implementeaza in cadrul sistemului calitatii prin mijloace cum ar fi planificarea calitatii,controlul calitatii, asigurarea calitatii si imbunatatirea calitatii (cf. SR ISO 8402:1995, op.cit.). Pe scurt, managementul calitatii include toate activitatile pe care organizatiile le implementeaza pentru a conduce, a controla si a coordona calitatea.
Managementul calitatii reprezinta responsabilitatea tuturor nivelurilor de management, insa rolul de coordonare revine managementului de la nivelul cel mai inalt al organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Calitatii Produselor si Serviciilor in Relatie cu Protectia Consumatorului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!