Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 6596
Mărime: 35.75KB (arhivat)
Publicat de: Cristea Sabău
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Emilia Pascu
Universitatea Crestina “Dimitrie Cantemir” Facultatea de Management Turistic si Comercial

Cuprins

  1. 1 Notiuni teoretice privind calitatea produselor si serviciilor 3
  2. 1.1 Conceptul de calitate 3
  3. 1.2 Managementul calitatii 3
  4. 1.3 Calitatea produselor si serviciilor 4
  5. 2 Preocupari pe plan international privind protectia consumatorilor 5
  6. 2.1 Obiectivele ONU (Organizatia Natiunilor Unite) privind protectia consumatorilor..6
  7. 2.2 Strategia UE pentru politica de protecţie a consumatorilor 2007-2013 9
  8. 2.3 Organizarea consumatorilor, ca forma proprie de protectie a drepturilor acestora 12
  9. 2.3.1 Drepturile consumatorului 13
  10. 3 Preocupari in Romania privind protectia consumatorului 13
  11. 3.1 Cadrul institutional privind protectia consumatorului in Romania 14
  12. 4 Influenta protectiei conumatorului asupra calitatii produselor si serviciilor 15
  13. 5 BIBLIOGRAFIE 16

Extras din referat

1 Notiuni teoretice privind calitatea produselor si serviciilor

1.1 Conceptul de calitate

Notiunea de “calitate” face parte din limbajul cotidian, avand desigur o perceptie diferita de la o persoana la alta, bazata pe experiente si date individuale diferite, de aici rezulta o serie de diferentieri, neclaritati sau chiar confuzii.

Calitatea este un concept care se utilizează în toate domeniile vieţii economice şi sociale, însă care prezintă caracter subiectiv şi care are semnificaţii particulare pentru domenii sectoare, funcţiuni sau obiecte specifice. Calitatea este un termen general, aplicabil la cele mai diferite trăsături sau caracteristici, fie individuale, fie generice şi a fost definită în diferite moduri de către diverşi experţi sau consultanţi în calitate, care îi atribuie deci acestui termen semnificaţii diferite.

Conform standardului ISO 9000, “Calitatea” este ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface cerinte exprimate sau implicite.(ISO= Organizaţia Internaţională de Standardizare)

Termenul de „calitate“ provine din limba latina, unde qualis are intelesul de „fel de a fi“.

Conceptul general de „ calitate” se utilizeaza in diverse domenii printre care se afla si cel al

productiei de marfuri si servicii.Sensurile acestui concept sunt de natura filosofica, tehnica,

economica, si sociala.

Calitatea, in sensul cel mai general este o categorie filosofica si exprima insusirile esentiale

ale unui obiect, care-l fac sa se distinga de toate celelalte produse similare, care au aceeasi

destinatie, respectiv utilitate.

Sensultehnic al calitatii exprima gradul de conformitate cu specificatiile prevazute in

documentatia produsului.

Din punct de vedereeconomic, calitatea exprima masura optima in raport cu cheltuielile

ocazionate la producator si client.

In senssocial, calitatea exprima gradul de satisfactie al nevoii clientului care este de altfel,

scopul pentru care se realizeaza produsele.

Din definitia calitatii rezulta ca un produs sau serviciu, pentru a-si indeplini misiunea pentru

care a fost creat, deci ca sa aiba calitate, un grad de utilitate, trebuie sa indeplineasca un

„complex” de conditii tehnice, functionale, economice, psihiosenzoriale, ergonomice si ecologice.

1.2 Managementul calitatii

Managementul calităţii reprezintă ansamblul activităţilor funcţiei generale de management care determină politica în domeniul calităţii, obiectivele şi responsabilităţile şi care le implementează în cadrul sistemului calităţii prin mijloace cum ar fi planificarea calităţii,controlul calităţii, asigurarea calităţii şi îmbunătăţirea calităţii (cf. SR ISO 8402:1995, op.cit.). Pe scurt, managementul calităţii include toate activităţile pe care organizaţiile le implementează pentru a conduce, a controla şi a coordona calitatea.

Managementul calităţii reprezintă responsabilitatea tuturor nivelurilor de management, însă rolul de coordonare revine managementului de la nivelul cel mai înalt al organizaţiei.

Preview document

Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 1
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 2
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 3
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 4
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 5
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 6
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 7
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 8
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 9
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 10
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 11
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 12
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 13
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 14
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 15
Impactul calității produselor și serviciilor în relație cu protecția consumatorului - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Impactul Calitatii Produselor si Serviciilor in Relatie cu Protectia Consumatorului.doc

Alții au mai descărcat și

Studiul calității produselor pe exemplul SC Nestle România SRL

Capitolul I PREZENTARE GENERALĂ A SC NESTLE ROMÂNIA SRL 1.1. Istoric Compania elveţiană Nestlé, liderul mondial al industriei alimentare, a...

Calitatea produselor - SC Actual SA Piatra Neamț

CAPITOLUL 1 METODE SI TEHNICI DE MASURARE A NIVELULUI CALITATII I. Necesitatea si rolul controlului calitatii: A tine sub control o activitate...

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Fundamentele Științei Mărfurilor

Capitolul 1. OBIECTUL ŞI METODELE DE CERCETARE ALE DISCIPLINEI „FUNDAMENTELE ŞTIINŢEI MĂRFURILOR” 1.1. Obiectul şi problematica disciplinei...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea Performanțelor Resurselor Umane

I. EVALUAREA PERFORMANŢELOR RESURSELOR UMANE I. 1 Necesitatea evaluării performanţelor resurselor umane Necesitatea evaluării performanţelor nu...

Contabilitatea rezultatului exercițiului și calculul impozitului pe profit - SC Vanuxa Impex SRL

Introducere Din antichitate ne-au parvenit diferite liste de cheltuieli sau de provizii, fără ca ele să fie componente ale unui sistem contabil...

Modele și Structuri Privind Situațiile Financiare Anuale

Modele şi structuri privind situaţiile financiare anuale conform IAS 1 şi Directivei a-IV-a Convergenţă sau nonconvegenţă? 1. Introducere...

Ameliorarea unui azil de bătrâni

Scurta prezentare a proiectului Azilul de batrâni Eternitatea situat la iesirea din Iasi, soseaua Bucium nr. 145 înfiintat în anul 1910. Este un...

Pregătirea negocierilor internaționale

Motto: „Orice se poate negocia!“ Aceasta sintagma este bine cunoscuta, dar nu este suficienta pentru obtinerea unor rezultate bune in urma unei...

Mediul de Marketing al Firmei

Marketingul reprezinta un sumus de tehnici, riguros determinate ce slujeste adaptarii variabililor de piata la interesele firmei, ale...

Contabilitatea Întreprinderii

Din antichitate ne-au parvenit diferite liste de cheltuieli sau de provizii, fãrã ca ele sã fie componente ale unui sistem contabil articulat. În...

Bazele contabilității

6.1. Delimitari si evaluarea stocurilor Delimitari Principalele tipuri de stocuri detinute de o întreprindere sunt destinate utilizarii în...

Ai nevoie de altceva?