Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 4028
Mărime: 20.57KB (arhivat)
Publicat de: Ernest Maftei
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. - CAPITOLUL I: Notiuni teoretice despre calitatea produselor si serviciilor
  2. - CAPITOLULU II: Impactul progresului tehnic si al dezvoltarii economiei mondiale asupra mediului inconjurator
  3. - CAPITOLUL III: Surse de poluare si influenta lor asupra calitatii mediului
  4. - CAPITOLUL IV: Preocuparea pe plan national si international privind protectia mediului
  5. - CAPITOLUL V: Influenta calitatii produselor si serviciilor asupra calitatii mediului

Extras din referat

Notiuni teoretice despre calitatea produselor si serviciilor

Etimologic, termenul de calitate provine din limba latina, unde “qualis” are intelesul de a fi. La originea notiunii exista mai multe puncte de vedere exprimate de organisme nationale si internationale.

Din punct de vedere filozofic, calitatea inseamna insusirile esentiale ale unui produs care fac sa se distinga de toate celelalte produse similare sau cu aceeasi destinatie, respectiv utilitatea. Unele definitii si comentarii nuantate ale calitatii au fost elaborate de Compania Praxiom Research Group Limited, din Canada, pe baza definitiilor formale din standardul ISO 9000: 2005, care considera ca: “Calitatea a ceva poate fi determinata prin compararea unui set de caracteristici inerte cu un set de cerinte. Daca acele caracteristici inerte satisfac toate cerintele, este obtinuta o calitate ridicata sau excelenta. Daca acele caracteristici nu satsfac toate cerintele, se obtine un nivel de calitate slab sau inferior.

Calitatea este, prin urmare, o problema de grad. Ca urmare, problema centrala a calitatii este: cat de exact acest set de caracteristici inerte este conform cu acest set de cerinte? Pe scurt, calitatea a ceva depinde de un set de caracteristici inerte si de un set de cerinte si de cat de exact cele dintai sunt conforme cu cele din urma. In conformitate cu aceasta definitie, calitatea este un concept relativ. Prin legarea calitatii cu cerintele, in ISO 9000: 2005 se sustine ca, conceptul de calitate a ceva nu poate fi stabilit in vid. Calitatea este totdeauna relativa la un set de cerinte”.

Calitatea unui produs sau serviciu este principala caracteristica a produsului sau serviciului care face ca aceasta sa se vanda. Factorii care determina succesul vanzarii sunt multi si variati. Ei include conditiile de piata, natura produsului sau a serviciului, imaginea creata prin reclama, particularitatile socio-culturale ale clientilor etc. Calitatea produselor si serviciilor este conferita de sinteza principalelor proprietati care exprima gradul de utilitate in satisfacerea unei nevoi.

Calitatea unui produs reprezinta ansamblul de caracteristici ale produsului care ii confera acestuia capacitatea de a satisface cerinte si dorinte ale clientilor. Pe baza acestei definitii un produs va fi “de calitate” in masura in care ansamblul de caracteristici va satisface cerintele clientilor; in alti termeni, satisfactia clientilor este o masura a calitatii produselor.

Exista mai multe abordari pentru descrierea generala a calitatii produselor:

• abordarea bazata pe fabricatie: se refera in esenta la proiectarea, ingineria produsului si procesele de fabricatie implicate in fabricarea acestuia. In aceasta opinie, calitatea se masoara prin gradul de conformitate cu specificatiile si cerintele predeterminate si abaterile identificate fata de aceste cerinte. Prin masurare este identificata calitatea de conformitate care se realizeaza in procesul de productie si care este determinata de starea proceselor tehnologice, de calitatea utilajelor, dispozitivelor, sculelor, activitatile de urmarire si control.

• abordarea bazata pe utilizator: pentru utilizatori, un produs de calitate superioara este cel care prin caracteristicile sale satisface cel mai bine dorintele si asteptarile.

• a treia abordare referitoare la calitate este de a considera produsul ca sistem care incorporeaza acele caracteristici ce apartin direct operarii si functionarii produsului.

Calitatea serviciilor(QoS) este capacitatea de a oferi prioritate pentru diferite genuri de aplicatii soft, utilizatori, sau a fluxurilor de date, sau garantarea unui anumit nivel de performanta a fluxului de date. Calitatea serviciilor este utilizat pentru a gestiona cerintele speciale pentru comunicatiile de voce si video, furnizarea datelor cu o rata de intarziere mica, ameliorarea bruiajelor, reducerea pierderilor de pachete.

De asemenea, QoS, are un rol important in retelele cu receptivitate sporita. Deseori, atunci cand unul sau mai multe dispozitive din retea au fost compromise cu software rau intentionat, cum ar fi un virus sau un vierme, ele pot fi folosite ca un punct de lansare pentru atacuri asupra altor parti ale retelei, cum ar fi dispozitivele de retea sau servere de aplicatii. In cazul in care un astfel de atac vine din afara retelei, cum ar fi de pe Internet, sau de la un laptop de pe retea interna, intranet, aceasta poate fi recunoscut si oprit cu usurinta.

Calitatea serviciilor este frecvent utilizat pentru a stabili prioritatile pentru aplicatii sensibile la intarziere, cum ar fi VolIP si date cu misiune critica. Cu toate acestea, aceeasi metoda care permite QoS sa faca distinctia intre prioritate inalta si trafic normal poate fi, de asemenea, folosit pentru a distinge traficul normal de traficul de tip necunoscut sau de alta origine. De asemenea QoS se poate utiliza in combinatie cu mecanisme de politici de retea pentru a limita cantitatea de trafic legitim.

Impactul progresului tehnic si al dezvoltarii economice mondiale asupra mediului inconjurator

Exista astazi cu adevarat o preocupare mondiala in a gasi sensurile si dimensiunile calitatii produselor care sa reflecte progresele civilizatiei terestre in acest sfarsit de mileniu doi. Presiunea crescuta pe care o exercita evolutia stiintelor asupra volumului si structurii productiei are beneficii asupra nivelului general de dezvoltare economica-sociala

Progresul tehnic este forta motrica a cresterii economice si reprezinta ansamblul activitatii de inovare a sectorului productiv, avand ca suport cercetare stiintifica si cercetare aplicativa. Apare un ansamblu de activitati, prin care se operationeaza si se transfera in practica economico-sociala, volumul cunostiintelor din domeniu de cercetare-dezvoltare. Cu cat relatia dintre progresul tehnic si nivelul general de dezvoltare economico-sociala este mei bine inteleasa, cu atat exista mai multe posibilitati de a putea sprijini progresul tehnic printr-o serie de factori absolut necesari, precum factorul uman, baza tehnica si materiala, factorul managerial, factorii economici.

Activitatile economice antreneaza diferite tipuri de presiuni asupra mediului inconjurator dintre care enumeram: cererea, fluxul poluantilor si al deseurilor, ocuparea spatiilor naturale de sosele, depozite etc.

Agentii economici sunt preocupati tot mai mult sa atinga si sa demonstreze o performanta de mediu evidenta, fixandu-si in acest sens obiective de mediu si adoptand politici, astfel incat sa poata diminua impactul propriilor activitati, produse sau servicii asupra mediului. Adoptarea politicilor de dezvoltare durabila, presupune utilizarea unor instrumente noi de masurare, analiza si orientare a politicilor economice si sociale astfel incat sa se asigure echilibrele ecologice si conservarea resurselor naturale. In ultimii ani s-au dezvoltat mai multe instrumente ale contabilitatii mediului ce permit inventarierea, organizarea si prezentarea datelor privind mediul.

Intreprinderea este entitatea economico-sociala de baza a economiei nationale sau a economiilor nationale avand drept scop producerea de bunuri sau prestarea de servicii.

Dezvoltarea durabila nu este un scop in sine, ci un mijloc pentru a simula progresul tehnic si economic, prin distribuirea echitabila a efectelor sale asupra generatiilor prezente si viitoare. Dezvoltarea durabila este o strategie prin care comunitatea cauta cai de dezvoltare economica, beneficiind de asemenea de mediul inconjurator local sau care sa aduca beneficii calitatii vietii. A devenit un ghid important pentru multe comunitati care au descoperit ca modurile de interpretare traditionale de planificare si dezvoltare creeaza, mai mult decat rezolva, probleme de mediu inconjurator sau social. Acolo unde interpretarile traditionale pot conduce la aglomerare, extindere, poluare si consumul excesiv de resurse, dezvoltarea durabila ofera solutii reale si de duarata care ne consolideaza viitor.

Dezvoltarea economica este privita, ca o dezvoltare durabila. Accentul cade pe faptul ca cei ce se bucura acum de fructul dezvoltarii nu trebuie sa inlature generatiile viitoare de la a avea acelasi satisfactii, prin consumarea excesiva a resurselor naturale si poluarea mediului natural. Principiul general al dezvoltarii durabile, potrivit caruia generatiile actuale ar trebui sa-si satisfaca propriile necesitati fara a compromite sansele generatiilor viitoare de a-si satisface la randul lor nevoile, devine acceptat pe scara tot mai larga. Apare astfel nevoia unor demersuri stiintifice riguroase referitoare la analiza activitatii economice a intreprinderii in contextul dezvoltarii durabile.

Recunoasterea dependentei dezvoltarii economice de resursele naturale si starea lor fizica si formularea conceptului de dezvoltare, au loc in cadrul unei confruntari ingelungate intre diferite conceptii privind protectia mediului natural, din care mentionam: conceptia geocentrica, biocentrica si antropocentrica.

Preview document

Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 1
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 2
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 3
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 4
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 5
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 6
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 7
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 8
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 9
Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Impactul Calitatii Produselor si Serviciilor asupra Mediului Inconjurator.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Contabilitatea ca Sistem Informațional

Introducere Existenţa şi dezvoltarea societăţii omeneşti se bazează pe procesul de producere a bunurilor materiale (activităţi productive)....

Modele și Structuri Privind Situațiile Financiare Anuale

Modele şi structuri privind situaţiile financiare anuale conform IAS 1 şi Directivei a-IV-a Convergenţă sau nonconvegenţă? 1. Introducere...

Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător

Introducere Importanta deosebita a ridicarii calitatii produselor a fost sintetizata tn perioada 1986-1990, desprinzându-se ideea de baza - ca ar...

Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător

1. Notiuni teoretice privind calitatea produselor si serviciilor Din punct de vedere filosofic, calitatea inseamna insusirile esentiale ale unui...

Impactul Calității Produselor și Serviciilor Asupra Mediului Înconjurător

Satisfacerea nevoilor unei populaţii în creştere şi cu exigenţe tot mai sporite, a determinat apariţia, explozivă în ultimii 50 de ani, a...

Impactul calității produselor și serviciilor asupra mediului înconjurător

Introducere Importanta deosebita a ridicarii calitatii produselor a fost sintetizata în perioada 1986-1990, desprinzandu-se ideea de baza ca ar fi...

Impactul Calității Produselor și Serviciilor Asupra Mediului Înconjurător

1. IMPLICAŢIILE PROGRESULUI TEHNIC ASUPRA MEDIULUI ÎNCONURĂTOR A. IMPACTUL INSTALAŢIILOR ELECTRICE ASUPRA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR Dezvoltarea...

Implementarea unui Sistem Integrat de Management Calitate Mediu

Introducere Generalitati Noile provocari pentru managementul afacerilor de succes din acest nou mileniu sunt in continua crestere. Succesul se...

Ai nevoie de altceva?