Fundamentele Științei Mărfurilor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3828
Mărime: 211.93KB (arhivat)
Publicat de: Anatolie Nicolae
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. univ. dr. Anca Purcarea
Academia de Studii Economice, Facultatea de Comerţ

Cuprins

  1. Cuprins 2
  2. Introducere 3
  3. PREZENTAREA GENERALĂ A S.C. TELECONSTRUCŢIA S.A. 5
  4. Scurt istoric 5
  5. Domeniu de activitate 6
  6. SISTEMUL DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII; POLITICA DE CALITATE LA S.C. TELECONSTRUCŢIA S.A. 8
  7. Principiile de management aplicate 9
  8. Politica în domeniul calității 11
  9. Obiectivele calității 11
  10. Planificarea Sistemului de Management al Calității 12
  11. Concluzii 13
  12. Bibliografie 15

Extras din referat

Introducere

Pe parcursul ultimului deceniu evoluţia calităţii pe arena mondială a cunoscut un salt considerabil. O dovadă elocventă o constituie numărul de întreprinderi care îşi certifică Sistemele Calităţii în conformitate cu standardele internaţionale seria ISO 9000. Fiind publicate pentru prima dată în 1987, standardele seriei ISO 9000 au un impact considerabil asupra businessului mondial. Cea mai recentă trecere în revistă a Organizaţiei Internaţionale de Standardizare (ISO) a constatat că în 2002 circa 300000 Sisteme ale Calităţii din 129 ţări ale lumii au fost certificate drept fiind conforme standardelor ISO 9000. Astăzi certificatul Sistemului Calităţii este, în sens direct, paşaportul de intrare al oricărui produs sau serviciu pe pieţele europene.

Mai mult ca atât, certificarea Sistemul de Management al Calităţii de către un organ de certificare recunoscut în Europa deschide pieţele ei şi pentru producătorii din alte ţări. De cele mai multe ori clienţii europeni sunt cei care pun condiţia certificării sistemului calităţii în scopul obţinerii garanţiei unui nivel stabil al calităţii produsului sau serviciului achiziţionat.

Calitatea serviciilor, produselor, managementului care, în fapt, influenţează calitatea celorlalte produse şi procese ale întreprinderii, reprezintă un factor decisiv în importanţa activităţii oricărei societăţi prezente pe piaţa românească, a cărei dinamică este în continuă dezvoltare, în condiţiile economiei de piaţă actuale. Această calitate contribuie, direct sau indirect, la mărirea cifrei de afaceri, la păstrarea poziţiei de piaţă, cucerirea a noi nişe de piaţă, îmbunătăţirea imaginii firmei, creşterea încrederii clienţilor şi furnizorilor în serviciile şi produsele oferite de firmă etc.

Preocuparea organizaţiilor este de a fi competitive şi de a se menţine pe piaţa sau chiar de a câştiga poziţii noi. Acestea se pot realiza prin oferirea unor produse sau servicii de o calitate superioară cu cât mai mic preţ faţă de competitori. O modalitate prin care aceste obiective pot fi atinse este implementarea unui sistem de management al calităţii. Acest sistem controlează toate procesele din cadrul unei organizaţii cu scopul de a oferi servicii sau produse de o calitate superioară.

Sistemul de management al calităţii este mijlocul prin care o organizaţie îşi defineşte şi demonstrează procesele necesare pentru a se asigura că produsul/serviciul se conformeaza cu cerinţele clientului.

Standardele de asigurare a calităţii sunt documente publicate care descriu în detaliu ce sisteme trebuiesc folosite de organizaţii pentru a-şi gestiona calitatea. Aceste standarde există deoarece multe organizaţii nu cumpară de la furnizori care nu prezintă garanţia că sistemele lor oferă suport pentru asigurarea calităţii produselor.

Până în anul 2000, era în vigoare familia de standarde adoptată în anul 1994, care cuprindea 4 standarde de bază: ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004; având în vedere că între acestea existau unele neconformităţi, ISO a revizuit familia de standarde ISO în anul 2000, a eliminat ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004, rămânând doar un singur standard şi anume ISO 9001:2000. În prezent este în vigoare ISO 9001:2008, fiind modificat în anul 2008, adoptat ulterior celui din 2004.

ISO 9001 reprezintă o serie de documente ce exprimă cerinţele Standardului Sistemului de Calitate a Managementului. Standardul ISO 9001 conţine cerinţele propriu-zise pe care o organizaţie trebuie să le îndeplinească pentru a fi certificată.

Multe organizaţii decid să obţină certificatul ISO 9001 deoarece acesta reprezintă o garanţie a calităţii sistemului de management pentru potenţialii clienţi. O companie care are un sistem de calitate a managementului (Quality Management System - QMS) certificat poate îndeplini cerinţele clienţilor mai bine decât o companie fără această acreditare. De asemenea, multe organizaţii cer ca toţi colaboratorii lor să posede certificatul ISO 9001.

Unele organizaţii urmăresc implementarea ISO 9001 deoarece a fost dovedit de-a lungul timpului că acesta determină o îmbunătăţire a performanţelor şi a eficienţei, precum şi creşterea profitului.

Adoptarea unui sistem de management al calităţii ar trebui să fie o decizie strategică a unei organizaţii. Proiectarea şi implementarea unui sistem de management al calităţii al unei organizaţii sunt influenţate de necesităţi diferite, de obiective specifice, de produsele pe care le furnizează, de procesele utilizate şi de mărimea şi structura organizaţiei. Competiţia intensă pentru clienţi, atât locală cât şi globală, a condus la o creştere semnificativă a importanţei calităţii, atât pentru produse cât şi pentru servicii.

ISO 9001 poate fi utilizat de părţi interne şi externe, inclusiv de organismele de certificare, pentru a evalua capabilitatea organizaţiei de a satisface cerinţele clientului, de reglementare sau ale organizaţiei însăşi.

Acest Standard Internaţional promovează adoptarea unei abordări bazate pe proces în dezvoltarea, implementarea şi îmbunătăţirea eficacitaţii sistemului de management al calităţii, în scopul creşterii satisfacţiei clientului prin îndeplinirea cerinţelor acestuia.

La TELECONSTRUCŢIA S.A., asigurarea calităţii este recunoscută datorită certificării managementului calităţii conform standardului ISO 9001:2008, prin acordarea "certificatului Nr. QBE 98151" eliberat de S.G.S. Belgia, implementarea sistemului de management al calităţii făcându-se din 1998.

Preview document

Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 1
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 2
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 3
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 4
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 5
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 6
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 7
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 8
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 9
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 10
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 11
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 12
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 13
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 14
Fundamentele Științei Mărfurilor - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Fundamentele Stiintei Marfurilor.doc

Te-ar putea interesa și

Studiu privind calitatea produselor și serviciilor la firma SC Fruct Import Export SRL

INTRODUCERE Calitatea superioară a produselor sau serviciilor oferite de firme constituie criterii de bază pentru obţinerea satisfacţiei...

Pâinea - fundamentele științei mărfurilor

1. Istoricul painii Agricultura este o arta practicata din cele mai vechi timpuri folosita pentru a produce materia prima pentru hrana. Acum 8000...

Proiect fundamentarea științei mărfurilor - Ciocolata Kandia

I. Istoricul mărcii Kandia Istoria Kandia a început în urmă cu mai bine de 120 de ani, când au fost puse bazele primei fabrici de ciocolată de pe...

Sortimentul și Calitatea Cafelei

INTRODUCERE Scopul proiectului este de a prezenta caracteristicile de calitate ale cafelei, exigentele ambalarii, etichetarea si normele...

Recenzie la Fundamentele Științei Mărfurilor

Protecția consumatorului Articolul la care vreau sa fac referire în această recenzie se regăsește în revista „Revista de comerț”, numărul 6,...

Proiect fundamentele stiinței mărfurilor - guma de mestecat Orbit

Introducere Proiectul are in vedere studierea sortimentului si calitatatii gumei de mestecat comercializate in Hypermarket-ul Cora. In Capitolul...

Fundamentele științei mărfurilor - analiză comparativă a calității mașinilor din clasa compact

Prezentarea generala a produsului Autoturismul este una din inventiile cele mai utile ale epocii noastre. Inca de la primele modele de...

Compararea produselor agroalimentare din categoria lapte

1. Introducere: Inainte de a incepe analiza propriu zisa asupra evaluarii calitatii produsului lapte , am dori sa trecem in revista cateva date cu...

Ai nevoie de altceva?