Fundamentele Stiintei Marfurilor

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins 2
Introducere 3
PREZENTAREA GENERALA A S.C. TELECONSTRUCTIA S.A. 5
Scurt istoric 5
Domeniu de activitate 6
SISTEMUL DE MANAGEMENT AL CALITATII; POLITICA DE CALITATE LA S.C. TELECONSTRUCTIA S.A. 8
Principiile de management aplicate 9
Politica in domeniul calitatii 11
Obiectivele calitatii 11
Planificarea Sistemului de Management al Calitatii 12
Concluzii 13
Bibliografie 15


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Pe parcursul ultimului deceniu evolutia calitatii pe arena mondiala a cunoscut un salt considerabil. O dovada elocventa o constituie numarul de intreprinderi care isi certifica Sistemele Calitatii in conformitate cu standardele internationale seria ISO 9000. Fiind publicate pentru prima data in 1987, standardele seriei ISO 9000 au un impact considerabil asupra businessului mondial. Cea mai recenta trecere in revista a Organizatiei Internationale de Standardizare (ISO) a constatat ca in 2002 circa 300000 Sisteme ale Calitatii din 129 tari ale lumii au fost certificate drept fiind conforme standardelor ISO 9000. Astazi certificatul Sistemului Calitatii este, in sens direct, pasaportul de intrare al oricarui produs sau serviciu pe pietele europene.
Mai mult ca atat, certificarea Sistemul de Management al Calitatii de catre un organ de certificare recunoscut in Europa deschide pietele ei si pentru producatorii din alte tari. De cele mai multe ori clientii europeni sunt cei care pun conditia certificarii sistemului calitatii in scopul obtinerii garantiei unui nivel stabil al calitatii produsului sau serviciului achizitionat.
Calitatea serviciilor, produselor, managementului care, in fapt, influenteaza calitatea celorlalte produse si procese ale intreprinderii, reprezinta un factor decisiv in importanta activitatii oricarei societati prezente pe piata romaneasca, a carei dinamica este in continua dezvoltare, in conditiile economiei de piata actuale. Aceasta calitate contribuie, direct sau indirect, la marirea cifrei de afaceri, la pastrarea pozitiei de piata, cucerirea a noi nise de piata, imbunatatirea imaginii firmei, cresterea increderii clientilor si furnizorilor in serviciile si produsele oferite de firma etc.
Preocuparea organizatiilor este de a fi competitive si de a se mentine pe piata sau chiar de a castiga pozitii noi. Acestea se pot realiza prin oferirea unor produse sau servicii de o calitate superioara cu cat mai mic pret fata de competitori. O modalitate prin care aceste obiective pot fi atinse este implementarea unui sistem de management al calitatii. Acest sistem controleaza toate procesele din cadrul unei organizatii cu scopul de a oferi servicii sau produse de o calitate superioara. 
Sistemul de management al calitatii este mijlocul prin care o organizatie isi defineste si demonstreaza procesele necesare pentru a se asigura ca produsul/serviciul se conformeaza cu cerintele clientului.
Standardele de asigurare a calitatii sunt documente publicate care descriu in detaliu ce sisteme trebuiesc folosite de organizatii pentru a-si gestiona calitatea. Aceste standarde exista deoarece multe organizatii nu cumpara de la furnizori care nu prezinta garantia ca sistemele lor ofera suport pentru asigurarea calitatii produselor. 
Pana in anul 2000, era in vigoare familia de standarde adoptata in anul 1994, care cuprindea 4 standarde de baza: ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004; avand in vedere ca intre acestea existau unele neconformitati, ISO a revizuit familia de standarde ISO in anul 2000, a eliminat ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004, ramanand doar un singur standard si anume ISO 9001:2000. In prezent este in vigoare ISO 9001:2008, fiind modificat in anul 2008, adoptat ulterior celui din 2004. 
ISO 9001 reprezinta o serie de documente ce exprima cerintele Standardului Sistemului de Calitate a Managementului. Standardul ISO 9001 contine cerintele propriu-zise pe care o organizatie trebuie sa le indeplineasca pentru a fi certificata.
Multe organizatii decid sa obtina certificatul ISO 9001 deoarece acesta reprezinta o garantie a calitatii sistemului de management pentru potentialii clienti. O companie care are un sistem de calitate a managementului (Quality Management System - QMS) certificat poate indeplini cerintele clientilor mai bine decat o companie fara aceasta acreditare. De asemenea, multe organizatii cer ca toti colaboratorii lor sa posede certificatul ISO 9001. 
Unele organizatii urmaresc implementarea ISO 9001 deoarece a fost dovedit de-a lungul timpului ca acesta determina o imbunatatire a performantelor si a eficientei, precum si cresterea profitului.
Adoptarea unui sistem de management al calitatii ar trebui sa fie o decizie strategica a unei organizatii. Proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii al unei organizatii sunt influentate de necesitati diferite, de obiective specifice, de produsele pe care le furnizeaza, de procesele utilizate si de marimea si structura organizatiei. Competitia intensa pentru clienti, atat locala cat si globala, a condus la o crestere semnificativa a importantei calitatii, atat pentru produse cat si pentru servicii.
ISO 9001 poate fi utilizat de parti interne si externe, inclusiv de organismele de certificare, pentru a evalua capabilitatea organizatiei de a satisface cerintele clientului, de reglementare sau ale organizatiei insasi.
Acest Standard International promoveaza adoptarea unei abordari bazate pe proces in dezvoltarea, implementarea si imbunatatirea eficacitatii sistemului de management al calitatii, in scopul cresterii satisfactiei clientului prin indeplinirea cerintelor acestuia.
La TELECONSTRUCTIA S.A., asigurarea calitatii este recunoscuta datorita certificarii managementului calitatii conform standardului ISO 9001:2008, prin acordarea "certificatului Nr. QBE 98151" eliberat de S.G.S. Belgia, implementarea sistemului de management al calitatii facandu-se din 1998.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentele Stiintei Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!