Falsificarea Parfumurilor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4874
Mărime: 27.14KB (arhivat)
Publicat de: Ariadna Vasilescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ene Corina

Extras din referat

1.Istoricul parfumurilor

Cuvantul "parfum" vine de la expresia latina "par", care inseamna "prin", si "fumus", care inseamna "fum. Parfumul a fost intaia oara folosit de egipteni ca parte a ritualelor religioase. Principalele utilizari erau arderea tamaiei si aplicarea balsamurilor si uleiurilor. Uleiurile parfumate erau aplicate pe piele atat in scop cosmetic, cat si medical. Apoi, ele au fost folosite exclusiv in ritualurile religioase si in ceremoniile de purificare. In timpul Regatului Nou (1580-1085 i.d Hristos) ele erau folosite in timpul festivalurilor egiptene, iar femeile foloseau de asemenea creme parfumate, uleiuri aromatice si cosmetice.

Inca din antichitate oamenii au apreciat si folosit esentele parfumate. Parfumurile erau ofrande pentru zei si se credea ca acestea imbogetesc corpul si il face mai demn de aparitie in fata zeilor.

In civilizatiile antice, de la Egipt si pana in Grecia, parfumul nu exista in forma si compozitia actuala. Florile, esentele naturale si rasinile in forma naturala erau folosite in timpul ceremoniilor dedicate zeilor. Pe masura trecerii timpului interesul in parfumarea corpului si a mediului inconjurator a crescut, folosirea lor fiind multipla - sub forma de uleiuri, macerat de plante, produse ce prin ardere dadau esente placut mirositoare.Folosirea substantelor placut mirositoare se face atit de catre cei bogati sau saraci in credinta acestora, ca folosirea lor le multiplica gloria, frumusetea si puterile. Se credea ca ajutau in tratarea afectiunilor si completau frumusetea corporala .

Parfumurile s-au raspandit apoi si in Grecia, Roma si lumea islamica. Si a fost lumea islamica cea care a pastrat acest obicei atunci cand raspandirea crestinatatii a dus la oprirea folosirii parfumurilor. O data cu caderea Imperiului Roman, influenta parfumurilor a scazut, si abia in secolul al XII-lea, cand s-a dezvoltat comertul international, declinul a fost inversat. In perioada renascentista (1490 - 1600) pe linga dezvoltarea in arhitectura, inginerie, arta, oamenii au dat o noua si ampla folosire esentelor si parfumurilor. Christopher Columb, Magellan si Vasco de Gama au adus din calatoriile lor din America si India cacao, vanilie, tutun, piper, cardamom, scortisoara. Femeile influente de la curti si curtezanele se intreceau in descoperirea si folosirea mijloacelor naturiste de parfumare, infrumusetare si chiar otravire. In aceasta perioada se deschide primul magazin de parfumuri si esente in Paris.

Inceputul secolului XX este numit si "Belle Epoque". In perioada "Art Nouveau" Coty este cel ce creeaza un produs de lux in adevaratul inteles al cuvantului. Se reinventeaza o nou imagine a femeii - suple, cu silueta bine definita, fara corsaje, naturala, diafana. 1900 - "La Belle Epoque" a transformat parfumul intr-un produs de lux cu un ambalaj fermecator si cu nume prestigioase. "Noua Arta" a fost imbratisata cu entuziasm si a incurajat vizionari talentati precum Coty si Lalique sa creeze parfumuri celebre. Pentru ca mai tarziu, anii `20 sa aduca odata cu emanciparea femeii si incadrarea ei in munca, parfumuri pline de prospetime si energie data de aldehideDezvolatarea si cercetarile in domeniul chimiei au dus la crearea parfumeriei asa cum o cunoastem noi astazi. Alchimia a facut loc chimiei si s-au creat astfel noi arome. Revolutia franceza nu a afectat cererea de parfumuri. Din contra, a existat unul numit “Perfume a la Guillotine”. Sub un guvern post-revolutionar, oamenii au avut din nou curajul sa isi exprime inclinatia spre lux, aceasta incluzand parfumurile. Tot in acesta perioada in Statele Unite pionierii cosmeticii - Elisabeth Arden si Helen Rubinstein isi deschid primele magazine cu produse cosmetice, adaugind mai tirziu in randul produselor comercializate si parfumurile. In a doua parte a secolului XX diferitele curente (feminismul, neo-romantismul, punk, flower-power) schimba total interesul femeilor si barbatilor pentru imbracaminte, ingrijire corporala si atitudine. Firmele de parfumuri din Statele Unite si Franta dezvolta imagini diferite pentru parfumurile feminine - cand pentru femeia provocatoare si sofisticata, cand pentru cea naturala si romantica. Toate au success, unele esente raman clasice. In acelasi timp si pentru barbati se schimba complet conceptul, fiind dezvoltate produsele cosmetice pentru acestia. Apar parfumuri destinate special barbatilor, care fac distinctie clara fata de produsele after-shave.

2.Etapele crearii unui parfum

Parfumurile sunt un amestec de uleiuri esentiale, compusi aromatici, conservanti si solventi utilizati pentru a da corpului uman, obiectelor sau spatiilor locuibile un miros placut.

Metodele de folosire si extragere a uleiurilor aromate se bazeaza peprincipiul macerarii si distilarii. Un ingredient foarte important este acela compus din solventi volatili care imprastie aroma in urma pulverizarii. Este considerat cel mai pur parfum acela compus din arome extrase din flori. Multe din tehnicile moderne folosesc culturile de plante.

Preview document

Falsificarea Parfumurilor - Pagina 1
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 2
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 3
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 4
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 5
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 6
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 7
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 8
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 9
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 10
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 11
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 12
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 13
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 14
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 15
Falsificarea Parfumurilor - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Falsificarea Parfumurilor.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Falsificarea Parfumurilor

CAP 1. PARFUMURILE 1.1. Istoricul parfumurilor Cuvântul parfum se pare că provine din latină - "per fumum", însemnând "prin fum", cu referire la...

Inițiative europene pentru combaterea falsificării și contrafacerii mărfurilor

INTRODUCERE În lucrarea de faţă am prezentat pe larg efectele nefaste ale falsificării şi contrafacerii mărfurilor precum şi o serie de iniţiative...

Falsificarea Produselor Cosmetice

Capitolul 1 Motivaţia temei alese şi obiectivele propuse Am ales să vorbim despre tema „Falsificarea produselor cosmetice”, deoarece este o...

Evaziune fiscală

IMPACTUL EVAZIUNII FISCALE ASUPRA PERFORMANTELOR ECONOMICE ALE ROMANIEI INTRODUCERE Geneza evaziunii fiscale este legata de stat si aparitia...

Confuzia ca fapt de concurență neloială în comercializarea produselor cosmetice și a parfumurilor

Istoria produselor cosmetice Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de anul 4000 I.C....

Falsificarea Încălțămintei Sport

INTRODUCERE Încălţămintea a avut întotdeauna un rol important pentru oameni. Fie pentru a simboliza averea şi poziţia socială sau pentru a ne...

Fișa produsului - parfumul

Capitolul 1. Scurtă prezentare a parfumului 1.1.Scurt istoric Cuvântul parfum, folosit în zilele noastre, provine din limba latina "per fumus" şi...

Impactul mărcilor contrafăcute asupra acceptării mărcilor originale din partea consumatorilor

Cercetarea noastră privind „Impactul mărcilor contrafăcute asupra acceptării mărcilor originale din partea consumatorilor” ne-a ajutat să ne...

Ai nevoie de altceva?