Etichetarea Produselor

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere.1
Etichetarea produselor- principala sursa de informare a consumatorilor.1
Eticheta - Definitie. Importanta. Functii.2
Informatiile obligatorii prezentate pe eticheta.3
Tipuri de etichete. 4
Metode moderne de marcare - etichetare pentru prevenirea falsificarilor.5
Concluzie.7
Bibliografie.7


Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
Prezenta lucrare isi propune analiza etichetarii marfurilor, fiind structurata in cinci capitole. Am ales aceasta tema, datorita faptului ca informarea consumatorilor este un drept fundamental. Informarea consumatorilor apare, mai presus de orice, ca un fenomen de deplina transparenta a relatiilor de piata, deci de dezvoltare a concurentei. Mai bine informati, consumatorii vor sti sa aleaga mai eficient si astfel ei isi vor indrepta atentia spre acele produse al caror raport dintre calitate si pret ii favorizeaza. 
Etichetarea produselor - principala sursa de informare a consumatorilor
Problema informationala referitoare la produse este deosebit de dificila, iar extinderea si reinnoirea continua a gamei de produse pun consumatorul in situatia in care comparatia si selectia necesita tot mai multe informatii si timp pentru obtinerea lor. Consumatorul depinde tot mai mult de informatiile care ii sunt puse la dispozitie, de exactitatea acestora, de accesul la ele si fiabilitatea lor. El cauta, deci, niste repere si niste informatii succinte, clare si corecte. Principala modalitate practica prin care se poate realiza dreptul la informare al consumatorilor este etichetarea produselor.
Scopul etichetarii produselor este acela de a da consumatorilor informatiile necesare, suficiente, verificabile si usor de comparat, astfel incat sa permita acestora sa aleaga acel produs care corespunde exigentelor lor din punct de vedere al nevoilor si posibilitatilor lor financiare, precum si de a cunoaste eventualele riscuri la care pot fi supusi. Cu alte cuvinte, eticheta aplicata pe produs constituie o sursa de informatii utilizata de consumator in scopul unei alegeri conforme cu cerintele sale, dar si un element de securitate. Cand se intalneste o eticheta incorecta sau incompleta, riscul ca produsul sa fie necorespunzator sau chiar periculos este foarte mare. Iata de ce eticheta nu trebuie sa descrie sau sa prezinte produsul intr-un mod fals, inselator, mincinos sau susceptibil sa creeze o impresie eronata in privinta naturii, identitatii, calitatii, cantitatii, originii sau provenientei produsului si nici nu trebuie sa atribuie proprietati sau insusiri pe care produsul nu le are sau care nu il fac special in raport cu alte produse similare.
Dreptul la informare al consumatorilor nu poate fi realizat decat daca exista obligatia agentilor economici de a le furniza informatiile necesare despre bunuri si servicii. Obligatia de informare nu trebuie confundata cu publicitatea. Aceasta nu are scopul de informare, ci de a atrage atentia publicului, de a vinde produsul. 
Pentru consumator, utilitatea etichetei rezida nu numai in respectarea dreptului la optiune pentru un produs sau altul, ci si in informarea si educarea lui in calitate de cumparator, inclusiv prin constientizarea efectului pe care produsul il are pentru propria sa necesitate.
Etichetarea produselor este o problema de interes public, intrucat vizeaza protectia consumatorilor din punct de vedere biologic, economic si social, constituind in acelasi timp si o bariera in calea comercializarii produselor necorespunzatoare calitativ, a produselor falsificate si al celor pirat.
Eticheta - Definitie. Importanta. Functii
Eticheta este un instrument esential in actul de vanzare-cumparare folosit ca purtator al informatiilor referitoare la marfuri.
Eticheta este orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care contine elemente de identificare a produsului si care insoteste produsul sau este aderent la ambalajul acestuia. 
Scopul etichetarii este acela de a oferi consumatorilor informatiile necesare, suficiente, verificabile si usor de comparat, astfel incat sa permita acestora sa aleaga acel produs care corespunde exigentelor lor din punct de vedere al nevoilor si posibilitatilor lor financiare, precum si de a cunoaste eventualele riscuri la care ar putea fi supusi. 
Etichetarea produselor este urmarea fireasca a dezvoltarii civilizatiei umane, a cresterii nevoii de informare cat mai exacta si mai speciala, mai ales pentru produse cum sunt alimentele, textilele, incaltamintea, detergentii, produsele cosmetice, aparatele electrocasnice etc.


Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Paraschivescu, Viorica, Asigurarea calitatii si protectia consumatorului, editura Moldavia, Bacau, 2006;
Vasile, Dinu, Protectia consumatorilor, editura ASE, Bucuresti, 2011;
Dobrin, Cosmin, Calitatea in sectorul public, Editura Ase, Bucuresti, 2006;
Zharia, S., Codul consumului, ANPC, 2005;
Legea 296/2004 privind Codul consumului.
Paunescu, C., Marfa si globalizarea pietei, Editura ASE, Bucuresti, 2004


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!