Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1483
Mărime: 410.92KB (arhivat)
Publicat de: Alin Șerban
Puncte necesare: 6
Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești Facultatea de Științe Economice Specializarea: Merceologie și Managementul Calității

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. 1. Istoria sticlei de Coca-Cola 4
  3. 1.1 Istoria sticlei 4
  4. 1.2 Designul și estetica tipurilor de sticlă 5
  5. 1.3 Momente în istorie 7
  6. Concluzii 8
  7. Bibliografie 8

Extras din referat

Introducere

Coca-Cola este o băutură răcoritoare, carbogazoasă, produsă de The Coca-Cola Company, cu sediul în Atlanta, Georgia.

În prezent, Coca-Cola este cea mai consumată băutură răcoritoare din lume. Este vândută în magazine, restaurante și aparate în peste 200 de țări. Este denumită simplu, Coke (o marcă a The Coca-Cola Company în Statele Unite ale Americii din 27 martie, 1944) sau (în Europa și America) cola.

Coca-Cola fost inventată la sfârșitul secolului al XIX-lea de John Pemberton, un farmacist din Atlanta. Inițial a fost brevetată ca medicament. Mai târziu, licența a fost cumpărată de omul de afaceri, Asa Griggs Candler. Tacticile de marketing folosite de acesta au condus produsul spre dominarea pieței băuturilor răcoritoare în secolul al XX-lea.

Aroma distinctivă de "cola" provine în principal din amestecul de zahăr, ulei de portocală, ulei de lămâie și vanilie, restul ingredientelor având doar contribuții minore. Firma producătoare, Coca-Cola Corporation, este cel mai mare consumator de extract natural de vanilie din lume.

Compania produce concentrat, care este apoi vândut la diverși îmbuteliatori de Coca-Cola licențiați, din întreaga lume. Îmbuteliatorii, care dețin contracte teritoriale exclusive cu societatea, fabrică produsul finit în cutii și sticle, din concentrat în combinație cu apă filtrată și îndulcitori. Îmbuteliatorii apoi vând, distribuie și comercializează Coca Cola în cutii și sticle în magazinele de vânzare cu amănuntul și prin mașinile automate de vânzare. Coca-Cola Company vinde de asemenea concentrat pentru vânzări la dozator, către marile restaurante și distribuitorii de servicii alimentare.

Coca-Cola Company a introdus și prezentat ocazional și alte băuturi de tip cola sub numele brandului Coke. Cea mai comună dintre acestea este Diet Coke. Cu toate acestea, există și altele, inclusiv Diet Coke Caffeine-Free, Cherry Coke, Coca-Cola Zero, Vanilla Coke și edițiile speciale cu lămâie și chiar cu cafea.

În toate țările în care este prezentă, compania funcționează în cadrul unui “Sistem Coca-Cola”. Acesta este format, pe de o parte, din The Coca-Cola Company, iar, pe de altă parte, din mai mulți îmbuteliatori care au exclusivitate pe o anumită arie geografică în privința îmbutelierii și distribuției produselor finale.

În România, Sistemul este reprezentat de Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company) și Coca-Cola HBC România, care asigură îmbutelierea, distribuția, vânzarea și marketing-ul operațional pentru produsele Coca-Cola. Coca-Cola HBC România este membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori la nivel global din cadrul Sistemului.

Istoria sticlei de Coca-Cola

Istoria sticlei

Intre 1886 – 1899, Coca-Cola a fost distribuita si vanduta numai la dozatoare sau in farmaciile locale pe teritoriul tarii, mai ales in Statele Estice. In acei ani de inceput, afacerea decurgea bine datorita managementului intelligent si a practicilor promotionale ale lui Candler, care, in cooperare cu imbuteliatorii de Coca-Cola, au reusit sa faca produsul cunoscut.

In 1894, in Vicksburg, Mississippi, Joseph Biedenharn a imbuteliat pentru prima data produsul finit Coca-Cola. El si fratii sai aveau sa devina membrii acelei unice si dinstinse prime generatii de imbuteliatori ai Coca-Cola, care si-au adus contributia pentru a face produsul sa devina ceea ce este el astazi in intreaga lume.

Sticla verde, tip Hutchinson, a companiei Biedenharn Candy, a fost folosita pentru imbutelierea de Coca-Cola intre anii 1894 si 1900. Este extreme de rara si poate atinge un pret substantial printre colectionari. Totusi, nu exista nicio dovada a faptului ca acest tip de sticla a continut Coca-cola la un moment dat in acea perioada de timp, cu exceptia faptului ca Joseph Biedenharn a spus ca a folosit sticla Hutchinson pentru Coca-Cola in perioada anilor 1894-1900. Marca inregistrata “Coca-Cola”, in masura in care se stie, nu a fost niciodata stantata pe aceasta sticla.

De asemenea, in 1897, Valdosta Bottling Works, proprietarii Holmes si Barber, au inceput sa puna Coca-Cola in sticle pentru distributia acesteia la nivel local.

Activitatile Vicksburg si Valdosta se desfasurau la nivel loca, insa acestia pot fi considerate drept precursorii industriei de imbuteliere Coca-Cola infiintata official prin contract in iulie 1899. Industria de imbuteliere Coca-Cola a inceput sa prospere in 1900.

Primele doua fabrici din SUA erau in Chattanooga, Tennessee, si in Atlanta, Georgia.

Preview document

Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 1
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 2
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 3
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 4
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 5
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 6
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 7
Designul și Estetica Sticlelor de Coca-Cola - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Designul si Estetica Sticlelor de Coca-Cola.doc

Alții au mai descărcat și

Designul și Estetica Sticlelor de Parfum

In spatele sticlelor de parfum pe care le vedeti astazi in parfumerii sunt sute de ani de povesti. Un lucru este cert: de-a lungul istoriei, sticla...

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Design-ul ambalajelor băuturilor răcoritoare

1. Istoricul ambalajelor Vanzarea comerciala de apa minerala a inceput in America in anii 1806-1807. Informatiile disponibile nu stabilesc cu...

Proiectarea unei Campanii de Comunicare Integrată cu Ocazia Lansării Produsului Tymbark Fusion

Partea I: Analiza comunicării de marketing pentru marca „Tymbark” 1. Analiza marcii Tymbark 1.1. Pozitionarea marcii Marca Tymbark se doreste a...

Studiu de piață Coca Cola

Capitol 1 : Scurt istoric Coca-Cola: Coca-Cola , produsul care a dat nastere celui mai cunoscut gust, s-a nascut in Atlanta , Georgia , la data de...

Ambalajul Atitudine pentru Calitate

Ambalajul – inportanta in management Afirmatia de mai sus, cred eu ca este cat se poate de relevanta in ceea ce priveste importanta ambalajului si...

Dreptul proprietății intelectuale - desene și modele industriale

INTRODUCERE Tot ce ne inconjoara este creatie, divina sau umana. Lumea inconjuratoare este o opera de arta. In centrul acestei opera se afla omul,...

Promovarea identității companiei Coca-Cola prin design și estetică

Introducere Estetica este știință care studiază legile și categoriile artei, fiind considerată forma cea mai înaltă de creare și receptare a...

Raymond Loewy

Proiectant şi inginer Raymond Loewy sa născut în Franţa. După terminarea studiilor sale de inginerie de la Université de Paris şi École de Laneau,...

Ai nevoie de altceva?