Designul Ochelarilor de Soare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2679
Mărime: 222.01KB (arhivat)
Publicat de: Alin Șerban
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA “ PETROL-GAZE “ PLOIESTI FACULTATEA STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA MERCEOLOGIE SI MANAGEMENTUL CALITATII

Cuprins

  1. 1. Istoria ochelarilor de soare
  2. 2. Caracterizare generala
  3. 3. Ce tip de ochelari ni se potrivesc?
  4. 4. Branduri de renume
  5. 5. Concluzie
  6. 6. Bibliografie

Extras din referat

1. Scurt istoric

Cei mai cunoscuți ochelari de soare au apărut din necesitate, ca echipament „obligatoriu” pentru piloții americani. Ray-Ban își datorează faima în primul rând generalului MacArthur care obișnuia să-i poarte în permanență, dar în aceeași măsură și actorilor de la Hollywood. Marca a știut întotdeauna cum să se poziționeze pentru a se face remarcată. Povestea RayBan începe în anii 1930. Mai exact, 7 mai 1937. Data la care prima pereche de ochelari Ray-Ban botezați Anti-Glare este patentată de către opticienii Bausch&Lomb. Cerința venise cu ceva timp înainte de la un locotenent din armata americană, aflat în căutare de ochelari capabili să îi protejeze ochii de razele puternice de soare îmbrăcați într-un design agreabil. Primii ochelari de soare cu lentile anti-reflexie aveau o ramă din metal ușoară placată cu aur. Lentilele erau verzi și filtrau cu succes razele infraroșii și UV. Membrii corpului de aviație au adoptat imediat noul echipament și de aici a apărut și porecla: Aviator Glasses, un termen care astăzi definește toți ochelarii cu acest tip de design.Recunoașterea internațională urmează în timpul celui de al Doilea Război Mondial, în momentul în care generalul Douglas MacArthur ajunge pe plaja din Filipine purtând ochelarii de soare Ray-Ban din dotare. Imaginea care face înconjurul planetei are în prim-plan silueta atât de celebră a celui mai stilat accesoriu de protecție a ochilor.

A doua piatră de temelie în construcția faimei Ray-Ban este lansată în 1952. Brandul cu o filozofie funcțională se extinde în direcția modei și lansează prima pereche de ochelari de soare cu ramă din plastic. Noua invenție primește numele Wayfarer. Devine un succes peste noapte mai ales în rândul femeilor, în ciuda faptului că inițial cel puțin, marca era una mai degrabă dedicată bărbaților. Un moment de glorie aduce și filmul „Breakfast at Tiffany’s“ din 1961, unde Audrey Hepburn poartă cu mândrie o pereche de Wayfarer.

Lista celebrităților care adoptă stilul Ray-Ban crește de la zi la zi, de la Bob Dylan, Andy Warhol și James Dean până la Marlyn Monroe și John Lennon. Practic toată lumea îndrăgește ideea de ochelari de soare cu stil doar că era disco a anilor 1970 aduce un nor de umbră asupra mărcii. Cel puțin succesul designului Wayfarer pălește în fața propunerilor mult mai extravagante venite din partea unor designeri de modă precum Dior sau Yves Saint Laurent. Ray-Ban încearcă să facă față intrării caselor de modă pe piața ochelarilor de soare, dar produsele noi eșuează.În 1982, John Belushi și Dan Akroyd joacă în filmul „The Blues Brothers“ alături de ochelarii Ray-Ban Wayfarer, dar vânzările nu reușesc să treacă de pragul de 18.000 de perechi pe an. Totul urmează să se schimbe însă pentru că, tot atunci intră în vigoare un contract pe 5 ani în valoare de peste 50.000 de dolari pe an în urma căruia Ray-Ban ajunge în peste 60 de filme și emisiuni de televiziune. Prima victorie de proporții se resimte după ce Tom Cruise apare purtând Wayfarer în pelicula „Risky Business“, dar vânzările continuă să crească după ce Ray-Ban își face apariția și într-unul dintre cele mai populare seriale ale anilor ’80 – Miami Vice. Nimeni nu ar fi putut crede că cineva sau ceva le mai poate știrbi gloria.Nu când Michael Jackson sau Madonna poartă numai Ray-Ban. Moda anilor 1990 stârnește însă interesul publicului pentru ramele sport și este momentul ca marca Oakley să capteze toată atenția. Ray-Ban are din nou probleme, deși încearcă să se reinventeze de mai multe ori. In 2007 Ray-Ban a înțeles că răspunsul se găsește tot în istorie și a decis să revină cu designul Wayfarer ușor modificat și cu rame de mai multe culori și imprimeuri… Practic, la sfârșitul unei perioade de peste 10 ani de tăcere, marca este mai puternică ca niciodată. Ca semn de recunoștere a valorii, foarte mulți designeri din modă se inspiră din modelele Ray-Ban și mai ales din silueta Aviatorilor, un evergreen al design-ului contemporan.In 2009, Bausch&Lomb vinde marca Ray-Ban concernului Luxotica pentru 640 de milioane de dolari și până în prezent succesul Aviatorilor și a clasicilor Wayfarer pare să fie incontestabil.

1. Caracterizare generala

Ochelarii de soare au devenit un accesoriu nelipsit din garderoba unei persoane. Pentru a tine pasul cu moda, trebuie sa alegem o pereche de ochelari de calitate. Principalele caracteristici sunt: lentile foto sensitive, care asigura o protectie maxima impotriva razelor UV, rame potrivite formei fetei si stilul care sa ne avantajeze.Ochelarii de soare pot avea mai multe tipuri de lentile.Cele fotosensibile sau heliomate modifica intensitatea culorii in functie de lumina. Lentilele polarizate estompeaza lumina reflectata neregulat de pe diferite suprafete si reduce luciul, din apa sau asfalt. Acest tip de lentile se recomanda persoanelor care conduc foarte mult, care stau la plaja etc.Majoritatea lentilelor sunt confectionate din plastic, pentru a fi mai usoare si mai rezistente.Atunci cand alegem o pereche de ochelari de soare, trebuie sa acordam o atentie deosebita ramelor. In functie de necesitatile noastre putem opta pentru rame colarate, din materiale hipoalergenice, durabile, usoare etc. Ramele din plastic sunt pe primul loc in topul preferintelor, fiind mai usoare si cu o gama larga de culori. Multi fabricanti folosesc propionatul, un material plastic bazat pe nylon, care este hipoalergenic. Ramele care contin nylon au fost distribuite pentru prima data in 1940. Astazi, pe langa nylon, se adauga si alte substante pentru a spori rezistenta ochelarilor.Printre metale, cel mai utilizat la fabricarea ramelor este titanul, care este usor, durabil si rezistent la corodare. Unele rame pot fi alcatuite din combinatii de titan si alte metale cum ar fi nichel sau arama. Acestea sunt, in general, mai ieftine decat cele din titan 100%. O alternativa la ramele din titan pot fi cele din otel inoxidabil. El confera ramelor rezistenta la corodare, abraziune si temperaturi ridicate. Ramele din aluminiu se caracterizeaza printr-o rezistenta foarte mare la corodare si o greutate foarte mica. De obicei, pentru rame, nu se foloseste doar aluminiul pur, pentru ca este un metal moale, ci aluminiul comercial, cu mici cantitati de silicon si fier.

Preview document

Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 1
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 2
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 3
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 4
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 5
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 6
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 7
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 8
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 9
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 10
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 11
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 12
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 13
Designul Ochelarilor de Soare - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Designul Ochelarilor de Soare.docx

Te-ar putea interesa și

Tehnologie de montaj ochelari și dispozitive de prelucrare optică

I.1 Despre ochelari Încă din antichitate ca Egiptenii foloseau cristale șlefuite în forme convexe, sub forma unei lentile pentru a mări imaginea...

Ochelari de Soare

Piata reprezinta cadrul valorificarii activitatii unui numar mare si eterogen de întreprinderi, fiecare dintre acestea urmarind de fapt ocuparea...

Design și Tehnici de Reproiectare a Produsului

1. Analiza produsului existent 1.1. Rolul functional al produsului; Ochelarii de soare sunt un accesoriu al modei , dar au si un rol foarte...

Marketing pentru produsul ochelari de soare cu protecție UV

1.Consumatorii Consumatorii sunt reprezentați de orice persoane indiferent de vârstă, sex sau clasă socială. Nonconsumatorii pot fi împărțiți în...

Suport de Ochelari pentru Copii

Capitolul I: Domeniul de activitate şi piaţa ţintă a firmei 1.1. Domeniul de activitate Suporturile pentru ochelari fac parte din piaţa...

Ochelari de Soare

Rezumat introductiv In perioadele in care razele soarelui sunt foarte puternice si ne pot obosi ochii, atat moda cat si mediul ne recomanda sa...

Ochelari de Soare pentru Câini

Despre noi Firma noastra, S.C. “ Fancy Pets ” S.r.l., este înfiintata la data de 8 aprilie 1998, având sediul în B-dul Independentei, Nr. 13,...

Ochelari de Soare cu Protecție UV

Capitolul I Analiza pieţei În acest capitol vom încerca să identificăm piaţa produsului de referinţă :ochelari de soare cu protecţie UV şi anume:...

Ai nevoie de altceva?