Designul Bijuteriilor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 2815
Mărime: 2.44MB (arhivat)
Publicat de: Alin Șerban
Puncte necesare: 6
Universitatea: Petrol-Gaze din Ploiesti Facultatea: Stiinte Economice Domeniul de studii de licenta: Administrarea Afacerilor Specializarea: Merceologie si Managementul calitatii

Cuprins

  1. 1. Istoria bijuteriilor
  2. 2. Procese de realizare a bijuteriilor
  3. 3. Pietre pretioase si semipretioase
  4. 4. Cele mai scumpe bijuterii din lume
  5. Concluzii
  6. Bibliografie

Extras din referat

Istoria bijuteriilor

De-a lungul anilor, chiar cu milenii în urmă, oamenii nu şi-au făcut doar unelte care-i ajutau în a supravieţui şi a evolua, ci au fost preocupaţi să-şi confecţioneze şi obiecte de podoabă, care mai de care mai frumoase.

Printre primele bijuterii apar în Creta şi au fost purtate de către civilizaţia minoică, cea care este considerată a fi prima civilizaţie adevărată a Europei. Purtau bijuterii atât bărbaţii, cât şi femeile. Conducătorii poporului obişnuiau să poarte în luptă un coif de aur care semnifica puterea şi măreţia. Imaginea de mai sus este o frescă din palatul de la Knossos, din Creta.

Egiptenii antici au fost, de asemenea, iscusiţi în arta creării bijuteriilor, fiind printre primii care au prelucrat aurul. Obiectele mari din aur erau purtate de regi şi regine, bătute cu pietre preţioase şi semipreţioase, fiind, de asemenea, un simbol al puterii.

Bijuteriile sunt o forma universala de adoratie. Podoabele facute din scoici, pietre si oase au supravietuit inca din timpuri preistorice. Inca din acele timpuri, bijuteriile erau purtate ca o forma de protectie fata de pericolele vietii sau pentru a marca un statut social. Descoperirea tehnicilor de lucru cu metalul a adus o dezvoltare importanta in acest domeniu. Aurul, un material rar si valoros, era ingropat cu persoanele decedate. Multe bijuterii arheologice vin din morminte.

Bijuteriile medievale

Podoabele purtate in Europa medievala reflectau ierarhia si statutul social. Nobilii purtau aur, argint si pietre pretioase. Persoanele umile purtau metale de baza ca arama si cositor. Culoarea bijuteriilor si puterea lor protectiva conta deosebit de mult. Pana in secolul 14, pietre pretioase erau slefuite si nu taiate. Marimea si stralucirea culorii le determinau valorea. Unele aveau mesaje secrete sau incriptii magice, care se credea ca ii va proteja pe proprietari.

Obiectele pretioase au devenit mai elaborate si mai colorate. Tehnicile in taierea lor au avansat, facand bijuteriile sa straluceasca mai mult. Imensa importanta pe care o dadeau religiei si mai apoi politicii se putea vedea in podoabele purtate. Design-ul reflecta noul interes acordat lumii clasice, prin figuri sau scene mitologice populare. Un alt trend era purtarea medalioanelor portret.

Secolul 17

Schimbarile din moda au introdus si noi stiluri in bijuterii. In timp ce matrialele inchise cereau podoabe elaborate din aur, materialele in nuante pastelate erau accesorizate cu pietre pretioase si perle. O data cu extinderea comertului nestematele au devenit din ce in ce mai disponibile.Se dezvolta trendul motivelor botanice.

Secolul 18

Taieturile pietrelor pretioase au facut ca diamantele sa straluceasca mai mult ca oricand. De obicei pietrele erau aplicate in monturi de argint pentru a le evidentia mai bine.

Secolul 19

Secolul 19 a fost o perioada de intense schimbari industriale si sociale, dar in design-ul podoabelor concentrarea a ramas pe cel din trecut. In primul deceniu, stilul clasic era foarte popular si evoca gloria Greciei antice. Exista si interes in podoabele perioadei medievale si renascentiste. Tot in acest secol erau populare bijuteriile naturalistice decorate cu flori sau fructe. Florile exprimau dragostea si prietenia.

Arts and Crafts

Dezvoltat in ultimii ani al secolului 19, miscarea Arts & Crafts se baza pe o profunda stinghereala fata de lumea industrializata. Bijutierii respingeau masinariile si se concetrau pe obiectele facute manual. Ei evitau pietrele mari cu multe fatete si se bazau pe frumusetea naturala a pietrelor pretioase cabochon. Acestia au inlocuit repetitia si regularitatea data de trendul general cu curbe si design figurativ.

Art Deco

Cu toate ca perioada 1920-1950 a fost plina de razboaie si depresii, bijuteriile si-au mentinut eleganta si originalitatea. New York-ul rivaliza cu Parisul iar casele de bijuterii din Europa se asteptau sa cumpere si sa vinda din India. Din 1933, aurul a revenit la moda, mai ales pentru ca era mai ieftin decat platina.

Bijuteriile contemporane

Din 1960 granitele in bijuterii au fost intr-o continua redefinire. Conventiile au fost sparte de diferite generatii de bijutieri independenti, educati la colegii de arta si care veneau cu idei radicale. Noile tehnologii si materialele nepretioase, printre care plastic, hartie si textile, au restabilit notiunea de traditional. Bijutierii avant-gardisti au explorat interactiunea bijuteriilor cu corpul, impingand limitele proportiilor si al purtarii lor. Podoabele s-au transformat in obiecte arta de purtat.

Preview document

Designul Bijuteriilor - Pagina 1
Designul Bijuteriilor - Pagina 2
Designul Bijuteriilor - Pagina 3
Designul Bijuteriilor - Pagina 4
Designul Bijuteriilor - Pagina 5
Designul Bijuteriilor - Pagina 6
Designul Bijuteriilor - Pagina 7
Designul Bijuteriilor - Pagina 8
Designul Bijuteriilor - Pagina 9
Designul Bijuteriilor - Pagina 10
Designul Bijuteriilor - Pagina 11
Designul Bijuteriilor - Pagina 12
Designul Bijuteriilor - Pagina 13
Designul Bijuteriilor - Pagina 14
Designul Bijuteriilor - Pagina 15
Designul Bijuteriilor - Pagina 16
Designul Bijuteriilor - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Designul Bijuteriilor.docx

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Protecția Consumatorului privind Bijuteriile

ISTORIA BIJUTERIILOR Bijuteriile au o istorie lungă, şi sunt în lumea noastră din antichitate, când purtarea lor era un simbol al puterii celui...

Plan de Afaceri pentru Evaluarea Ideii de Afaceri SC M’jewelry SRL

1. SINTEZA PLANULUI DE AFACERI Acest plan de afaceri a fost elaborat cu scopul implementării ideii de afaceri care presupune realizarea de...

Tamara Design - Magazin de Bijuterii

INTRODUCERE La inceputuri o "bijuterie" a insemnat o pietricica, un dinte de animal sau o bucatica de lemn purtata cu grija, de multe ori insotind...

Proiect Design - Bijuteriile

Bijuteriile Introducere „Diamonds are a girl’s best friend” spunea un cantec interpretat de Marilyn Monroe si care a ramas in memoria tuturor ca...

Apa minerală - marketing internațional

1. Prezentarea produsului şi a ţării 1.1 Prezentarea produsului Roua Munţilor 1.1.1 Naşterea unui concept de apă minerală premium Piaţa...

Extinderea Oriflame pe o piața externă

Oriflame este o companie care vinde produse cosmetice pentru o ingrijire naturala a pielii prin intermediul unei forte de vanzare independenta, in...

Bijuterii de Picior

Acest proiect evidentiaza perspectivele de dezvoltare ale firmei S.C. L&S JEWELLERY SRL. Vom analiza mixul de marketing pe care îl stabileste firma...

Prelucrarea Aurului

Aurul pur (10000) este prea moale si de obicei se amesteca cu alte metale (aliaje) pentru al face mai tare si mai utilizabil pentru bijuterii. Ce...

Ai nevoie de altceva?