Analiza Vanzarilor Cotidianului Transilvania Expres in Perioada Ianuarie 2009-Decembrie 2009 in Cadrul Tipotex SA

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Activitatea tipografiei TIPOTEX SA a demarat in septembrie 1995 prin tiparirea publicatiilor proprii: cotidianul Transilvania Expres, saptamanalul Informatia Brasovului si anuarul Breviarul Agentilor Economici. Activitatea firmei a evoluat de la tiparirea ziarului propriu intr-un numar redus de pagini (8) si o singura culoare, la tiparirea acestuia in 16/20 pagini in policromie, prin achizitionarea unei rotative noi cu turn de policromie si 3 grupuri de negru, care poate asigura o productivitate mare. Treptat s-au incheiat contracte de tiparire si cu alte edituri.
Proiectul consta in elaborarea unui model econometric cu scopul de a urmarii legatura existenta intre vanzarea cotidianului Transilvania Expres si numarul informatiilor publicate in ziar. Durata de timp pe care se efectueaza analiza este de 12 luni, in perioada ianuarie 2009 - decembrie 2009. Datele au fost luate din Anuarul Statistic al Romaniei, precum si din cadrul firmei.
I Modelul regresiei simple
Luna Nr. ziarelor vandute Nr. informatiilor publicate
ian 10000 35200
feb 10023 37990
mar 10245 41598
apr 9853 40000
mai 10500 42000
iun 10430 41878
iul 10099 40005
aug 10100 41998
sep 10250 41600
oct 10466 41900
nov 10500 42000
dec 10490 49589
Modelul econometric este :
unde :
- numarul ziarelor vandute in luna t ;
- numarul informatiilor publicate in luna t ;
- parametrii modelului ;
- eroare de specificare.
In urma compararii valorilor calculate cu ajutorul testului Durbin-Watson, a reiesit ca nu exista o corelatie a erorilor.
Estimand parametrii cu metoda celor mai mici patrate, au rezultat urmatoarele :
(12,26) (2,68)
R2=0,41
n=12
(.)= t student
Conform datelor rezultate in urma efectuarii testului Student, am obtinut ratia student egala cu 2,68. Comparand aceasta cu t teoretic, care este egal cu 2,22 , se observa ca t teoretic este mai mic. Prin urmare, cu o probabilitate de 95%, numarul de ziare vandute este influentat de numarul informatiilor publicate in ziar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Vanzarilor Cotidianului Transilvania Expres in Perioada Ianuarie 2009-Decembrie 2009 in Cadrul Tipotex SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!