Analiza Merceologica - Untul

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2797
Mărime: 103.86KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Scopul acestei documentări este de a evalua calităţile produsului „unt”, un produs care face parte din categoria produselor lactate şi totodată din consumul de zi cu zi a fiecăruia dintre noi.

În primul rând voi prezenta importanţa untului în alimentaţie, de asemeni caracteristicile de certificare ale calităţii produsului, precum şi marca studiată.

Untul este cunoscut din antichitate de la greci, de unde prepararea lui a fost preluată de romani, extinzându-se apoi treptat şi la alte popoare.

În limba română, cuvântul unt provine din latinescul unctum, produs ce se foloseşte la ungere.

Untul reprezintă unul dintre cele mai importante produse lactate pentru alimentaţie, fiind grăsimea de origine animală, cu cea mai mare digestibilitate. Cea mai des intâlnită formă de unt e cea obişnuită din laptele de vacă, dar se poate obţine şi din laptele altor mamifere, inclusiv oaie, capră sau bivoliţă.

Prepararea untului a fost întâmplător descoperită, ca urmare a baterii laptelui transportat pe cai, iar metoda generală de preparare a acestuia a rămas multe secole cea primitivă cu numeroase variante.

La sfârşitul secolului al XIX-lea, după descoperirea separatorului a luat dezvoltare producţia industrială de unt, care cu timpul se perfectionează prin introducerea pasteurizării smântânii şi folosirea culturilor de bacterii lactice selecţionate.

Treptat, sunt îmbunătăţite şi modernizate procedeele tehnologice, se foloseşte frigul pentru refrigerare, congelare, astăzi, fabricarea untului devenind o industrie modernă, dotată cu utilaje de înaltă tehnicitate şi care asigură realizarea unor indici economici remarcabili.

Untul se fabrică în instalaţii speciale din smântână pasteurizată, fermentată în prezenţa culturilor de bacterii lactice selecţionate, fără adaos de coloranţi sau conservanţi, fiind un produs absolut natural.

Untul de masă analizat e marca de fabrică ALBALACT. Acestă marcă oferă putere de evocare, personalitate, notorietate şi capacitate de memorizare prin accentuarea unor semnificaţii majore care să excludă eventualele concluzii.

Ingredientele acestui produs sunt: smântâna standardizată, pasteurizată, grăsime de 65% , valoare energetică 587 Kcal, apa 15,6% . proteine 0,3g, glucide 0,4g şi lipide 65g la 100g de unt. Condiţiile de depozitare sunt de 2- 8 grade C.

Această marcă în comparaţie cu celelalte mărci de unt, precum WINNY, DEL şi LACTO FOOD are un preţ destul de avantajos de 3,5 lei. Deşi calitatea untului ALBALACT e mai bună din prisma obţinerii untului în faza de producţie, firma mamă a hotărât un preţ rentabil, încât să fie savurat şi apreciat de către o arie mai mare de cumpărători, nedorind a se fixa doar pentru un anumit target, dorindu-şi a fi un produs calitativ, avantajos pentru omul de rând care-şi doreşte o viaţă sănătoasă fără aditivi alimentari periculoşi folosiţi de alte mărci sau produse, care să înlocuiască untul de masă ALBALACT.

Pe lângă faptul că untul e un aliment natural, acesta prin prisma valorii de întrebuinţare reprezintă o sursă bogată de vitamine, A, E , K, D, ce influenţează în mod pozitiv decizia cumpărătorului atras de această marcă datorită ingredientelor şi calităţii superioare.

Pentru a se stabili partea cea mai importantă a consumului de unt se studiază atât caracteristicile chimice cât şi cele fizice ale produsului.

Componenţii chimici ai untului sunt repartizaţi între faza grasă şi substanţa uscată negrasă, conţinutul lor mediu variind, în cazul unui procent de 82—84% grăsime, astfel:

- faza grasă, 82 – 84%

- trigliceride 82%

- fosfatide 0,2%

- caroten 3 – 9 mg/kg

- vitamina A 9 – 30 mg/kg

- vitamina D 0,002 – 0,04 mg/kg

- vitamina E 8 – 40 mg/kg

- apă 14 – 16%

- substanţă uscată negrasă 0,4 – 1,8 %

- lactoză 0,1 – 0,3%

- acid lactic 0,15%

- substanţe azotoase 0,3 – 0,8%

- săruri minerale

- vitamina C 3mg/kg

- vitamina B2 0,3mg/kg

În caracterizarea din punct de vedere chimic a untului trebuie ţinut seama atât de compoziţia chimică a grăsimii din unt, cât şi de natura substanţei uscate negrase.

Componenta principală a untului este grăsimea care prin compoziţia sa, diferă de celelalte grăsimi, asigurând untului o valoare nutritivă mai mare şi un grad de asimilare mai ridicat.

Preview document

Analiza Merceologica - Untul - Pagina 1
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 2
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 3
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 4
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 5
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 6
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 7
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 8
Analiza Merceologica - Untul - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Analiza Merceologica - Untul.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu de Caz - Cafeaua

CAPITOLUL 1. CARACTERIZAREA MERCEOLOGICA A CAFELEI Prezenta lucrare isi propune sa faca o trecere in vedere a principalelor caracteristici...

Analiza merceologică a pâinii albe Vel Pitar

Cap. I. Introducere în studiul pâinii ca marfă Pâinea este un aliment popular în aproape toate societăţile lumii cu excepţia Asiei care preferă...

Caracterizarea Merceologică a Untului

INTRODUCERE Laptele si produsele lactate (smantana, untul, branzeturile, etc.), asimilandu-se usor si avand valoare energetica mare, prezinta o...

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Fișe de analiză merceologică

FISÍ DE ANALIZÍ MERCEOLOGICÍ LA SÍPUN Denumirea produsului Palmolive Naturals Numele si adresa producatorului Colgate Palmolive Company...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Determinarea indicilor organoleptici și fizico-chimici a untului de vacă cu adaosuri

Determinarea indicilor organoleptici Aprecierea organoleptică a calității untului de vacă cu adaosuri este efectuată la temperatura de 10- 12 ºC...

Fișe de analiză mărfuri nealimentare

MARFURI CHIMICE PENTRU SPALAT SI CURATAT FISA DE ANALIZA MERCEOLOGICA PENTRU SAPUN: Elemente de marcare si etichetare: - Denumire produs:...

Te-ar putea interesa și

Studierea sortimentului calității și organizarea comerțului cu brânză proaspătă de vacă

Introducere Industria alimentară asigură o varietate sporită de produse alimentare necesare hranei zilnice a populaţiei de pe întreg globul...

Calitatea senzorială a untului

Generalitati Untul constituie unul din produsele lactate cele mai răspândite, prezentând o importanţă deosebită pentru alimentaţia omului,...

Caracterizarea Merceologică a Untului

INTRODUCERE Laptele si produsele lactate (smantana, untul, branzeturile, etc.), asimilandu-se usor si avand valoare energetica mare, prezinta o...

Analiza etichetării untului

Introducere Merceologia, ca noţiune, este un termen format din expresia latină mercis (= al mărfii) şi expresia grecească logos (=ştiinţă,...

Ai nevoie de altceva?