Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1656
Mărime: 27.32KB (arhivat)
Publicat de: Cosmin Vieru
Puncte necesare: 5
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAŞOV Facultatea de Ştiinţe Economice si Administrarea Afacerii

Extras din referat

Introducere

Pentru ca în viitor ponderea turismului în economie să crească semnificativ sunt necesare acţiuni conjugate de promovare, care să aibă ca ţintă utilizarea integrală a obiectivelor turistice dispuse pe întreaga suprafaţă a regiunii şi dezvoltarea durabilă a turismului în regiune, folosirea resurselor turistice fără a le degrada. În acest context, turismul va fi o sursă importantă de venituri şi un factor de integrare culturală în spaţiul european.

Dezvoltarea turismului ar deschide noi perspective pentru şomeri şi inclusiv reducerea caracterului sezonier a locurilor de muncă, prin oferta de locuri de muncă atât din industria turismului însăşi cât şi prin oportunităţile care se deschid pentru firmele care oferă servicii, prin creşterea numărului de vizitatori.

România deţine un valoros şi bogat potenţial natural, care reprezintă una dintre cele mai preţioase resurse ale ţării. Pe baza condiţiilor topografice, climatice şi istorice existente, în România există posibilitatea de a extinde turismul la nivelul unui important sector economic. În legătură cu aceasta, se preconizează considerabile efecte privitoare la venit şi la piaţa forţelor de muncă.

Obiectivul principal al Strategiei Naţionale în domeniul turismului este reprezentat de o creştere a veniturilor din turism – în lei şi în valută – şi a importanţei turismului în PIB prin stimularea diversificării calităţii ofertei turistice.

Este recunoscut faptul că turismul oferă cea mai bună, şi în multe cazuri singura perspectivă realistă pentru dezvoltarea economică în zonele marginale şi subdezvoltate. De aceea, pentru valorificarea acestui potenţial, sunt necesare investiţii publice pentru creşterea atractivităţii şi accesibilităţii unor zone cu potenţial turistic, promovarea lor adecvată fiind o preconditie pentru stimularea investiţiilor private în aceste zone.

Un factor important îl constituie structurile de primire turistică existente în România şi modul în care acestea sunt gestionate pentru a oferi condiţii optime turiştilor. Pentru ca în viitor ponderea acestui sector economic să crească semnificativ, sunt necesare investiţii de reabilitare şi de modernizare, dublate de o reclamă turistică bine dirijată şi de perfecţionarea personalului necesar asigurării unor servicii de calitate.

Având în vedere situaţia existentă în România pentru a putea analiza fenomenul turistic considerăm esenţiale următoarele variabile:

- structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică

- capacitatea de cazare turistică existentă

- capacitatea de cazare turistică în funcţiune

- sosiri ale turiştilor străini

- investiţiile în domeniu

Factorii menţionaţi anterior se vor utiliza ca variabile explicative, numărul de turişti se va numi variabila de explicat.

Modelul econometric utilizat pentru regresia simplă este următorul:

NR = a + a • Cape + e , unde:

NR – numărul de turişti;

Cape – capacitatea de cazare turistică existentă;

e - eroarea de specificare;

Realizând regresia liniarǎ simplǎ asupra datelor culese am obţinut urmǎtoarea ecuaţie de regresie:

NR = (-22290,58) + 0,09 Cape + e

(-11,06) (14,36)

n = 17

R = 0,93

(•) = t Student

Pentru testarea semnificaţiei statistice a modelului econometric ales, am utilizat un test de semnificaţie individualǎ (Testul Student). Comparând valoarea raţiei Student calculatǎ cu valoarea extrasǎ din tabela de distribuţie Student, pentru o valoare corespunzătoare la n-2 (15) grade de libertate şi un prag de semnificaţie de , am ajuns la concluzia cǎ influenţează semnificativ numărul de turişti din România.

Astfel putem afirma cu o probabilitate de 95% cǎ este semnificativ diferit de zero, deci variabila explicativǎ Cape are o influenţǎ semnificativǎ asupra variabilei de explicat NR , pentru cǎ t* calculat este mai mare decât t teoretic.

Preview document

Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 1
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 2
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 3
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 4
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 5
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 6
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 7
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 8
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 9
Analiza factorilor care au influențat numărul de turiști din România în perioada 1994-2010 - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Analiza Factorilor care au Influentat Numarul de Turisti din Romania in Perioada 1994-2010.doc

Ai nevoie de altceva?