Ambalarea și marcarea mărfii

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1566
Mărime: 11.38KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Ambalarea si marcarea marfii reprezinta operatiuni importante care contribuie la o buna functionare a procesului logistic international.

Ambalarea – asigura protectia marfii pe toata durata transportului si realizarea operatiunilor de manipulare,deplasare si depozitare a acesteia. Un ambalaj corespunzator protejeaza marfa impotriva socurilor si coroziunii care pot surveni in timpul transportului, asigura siguranta produsului, faciliteaza operatiunile la care marfa este supusa (incarcare/descarcare, transbordare, verificare, desfacerea).

In concluzie, activitatea de ambalare raspunde cerintelor tehnice, de securitate a marfii si de realizare a efectelor publicitare.

Un ambalaj trebuie sa aiba masa si volum propriu reduse, sa nu fie toxic, sa fie compatibil cu marfa, sa aiba rezistenta mecanica ridicata, sa fie etans si sa aiba forma, culoare si grafica care sa asigure indeplinirea functiei comerciale.

Conform INCOTERMS, vanzatorul este cel care se ocupa de obtinerea ambalajului pentru marfa. Fac exceptii de la regula situatiile in cadrul carora marfa nu necesita ambalaj pentru a putea fi transportata. Pentru a preveni cazurile in care folosirea unui ambalaj necorespunzator duce la deteriorarea marfii pe parcursul transportului si implicit la o reactie negativa din partea cumparatorului, exportatorul trebuie sa defineasca in mod corect ambalajul, sa precizeze natura acestuia, sa il garanteze si sa il testeze, luand in calcul un complex de parametri care sa asigure calitatea ambalajului si un nivel inalt de protectie a marfii. Una dintre cele mai importante garantii este certificatul international de garantie a ambalajului, oferita de LNE – Laboratoire National d’Essais.

Marcarea – obligatie ce revine exportatorului in mod exclusiv, constand in procesul de individualizare a marfii prin inscrierea de insemne specifice pe ambalajul acesteia. Finalitatea acestei operatiuni, marcajul, trebuie sa fie incadrat, lizibil si sa contina in caractere alfanumerice elementele de identificare a marfii, identitatea destinatarului si locul de destinatie. Marcarea trebuie sa fie realizata intr-o maniera simpla si obiectiva, fara a cumula detalii nesemnificative. Marcajul trebuie sa apara de regula pe partea de sus, pe cea de jos si pe una din lateralele ambalajului.

In situatia marfurilor cu anumite insusiri (fragilitate, sensibilitate la umiditate/caldura, perisabilitate) sau a celor la care operatiunile de manevrare a ambalajelor necesita o serie de indicatii, in continutul marcajului, pot aparea pictograme, conform reglementarilor ISO – Organizatia Internationala de Standardizare.

Pentru transportul materialelor periculoase cu un inalt grad de toxicitate sau radioactivitate sau a explozibililor, marcajul este unul specific care respecta normele ONU si contine indicatii referitoare la certificarea ambalajului de catre un laborator oficial, o eticheta care atesta calitatea marfii de produs periculos si elemente de identificare a acesteia.

In urma operatiunilor de ambalare si marcare a marfii, exportatorul/incarcatorul completeaza si elibereaza lista de colisaj, document ce insoteste marfa de la locul de expeditie pana la locul de destinatie. In cadrul listei de colisaj, se regasesc detalii importante privind continutul marfii si tehnicile de ambalare si marcare.

Marcajul CE

CE reprezintă prescurtarea pentru Comunităţile Europene şi trebuie să reprezinte concordanţa unui produs cu directivele UE corespunzătoare. Marcajul CE este marcajul european de conformitate si se adresează în special autorităţilor de supraveghere pentru asigurarea liberei circulaţii a mărfurilor. În cazul marcajului CE autorităţile de supraveghere a pieţei pot pleca de la îndeplinirea cerinţelor de siguranţă fundamentale ale respectivelor directive UE; prin aceasta, marcajul CE reprezintă un “paşaport de călătorie” european al produselor.

Marcajul CE este reglementat în Directiva UE 93/68/CEE din 22.07.1993, publicată în Monitorul Oficial al CE numărul L 220. Pentru o mai bună înţelegere a “noului concept” şi a marcajului CE, Comisia Europeana a publicat in 1999 “Liniile directoare ale aplicării directivelor elaborate conform noului concept şi conceptului general”.

Aplicarea marcajului CE se face întotdeauna de producător (sau de persoana autorizată de acesta in UE). Marcajul CE trebuie să fie aplicat în mod vizibil, lizibil şi astfel încât să nu se şteargă. Este necesară o înălţime minimă de 5 mm a marcajului pentru a-i asigura lizibilitatea. Marcajul CE înlocuieşte toate marcajele obligatorii cu aceeaşi semnificaţie.

Preview document

Ambalarea și marcarea mărfii - Pagina 1
Ambalarea și marcarea mărfii - Pagina 2
Ambalarea și marcarea mărfii - Pagina 3
Ambalarea și marcarea mărfii - Pagina 4
Ambalarea și marcarea mărfii - Pagina 5
Ambalarea și marcarea mărfii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Ambalarea si Marcarea Marfii.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Procesul de transport - documente necesare realizării transportului de mărfuri internaționale

Procesul de transport.Documente necesare realizarii transportului de marfuri internationale I.Procesul de transport 1.TRANSPORTURI INTERNAŢIONALE...

Lucrare de practică realizată la SC Contitech România SRL

1.Prezentare firmei la care se face practica Date de identificare pentru CONTITECH ROMANIA S.R.L. Codul de identificare fiscala: 14397092 Nr....

Derularea operațiunilor de export-import

Derularea operatiunilor de comert exterior Derularea operatiunilor de export defineste ansamblul activitatilor prin intermediul carora are loc...

Plan de afaceri - pantofi cu toc retractabil

SUMAR Afacerea propusă de noi presupune comercializarea unui produs nou, neexistent pe piaţa romanească până la momentul actual. Vrem sa aducem...

Transporturi

I. Dicționar explicativ pentru activitatea de transport marfă în România și Europa. • Cartela tahografica- Cartela tahografica este o cartela de...

Clauzele Contractului Comercial

1.Notiuni introductive Contractul de comert international desemneaza totalitatea drepturilor si obligatiilor la care da nastere vointa intre...

Derularea operațiunilor de import

Derularea operaţiunilor de export înseamnă ansamblul activităţilor prin intermediul cărora are loc lovrarea mărfii de la vânzător la cumpărător,pe...

Managementul comerțului - SC Ford SA

Capitolul I Prezentarea firmei 1.1. Introducere şi obiect de activitate Ford Motor Company este o corporație multinațională americană situată...

Ai nevoie de altceva?