Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare

Referat
6.5/10 (4 voturi)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 22143
Mărime: 1.87MB (arhivat)
Publicat de: Augusta Ene
Puncte necesare: 8
am incercat sa il fac cat mai variat, sa cuprinda cat mai multe detalii

Extras din referat

Ambalajul -; factor al calitatii si competitivitatii alimentelor procesate

Dezvoltarea si perfectionarea activitatii in domeniul tehnicii si economiei ambalajelor se impune astazi ca o necesitate obiectiva datorita dezvoltarii si diversificarii productiei si a consumului de bunuri, sporirii participarii la schimburile internationale, introducerii pe scara tot mai larga a cuceririlor tehnico- stiintifice contemporane, precum si promovarii formelor rapide si eficiente de servire in comert.

Din punct de vedere tehnic ambalajul este un material sau un ansamblu de materiale destinat protectiei calitatii si integritatii produselor si facilitarii operatiilor de pe parcursul circuitului tehnic al marfurilor.

Din punct de vedere economic ambalajul este un produs finit care are un anumit cost de productie si care este totodata promotorul operatiei de vânzare a marfurilor.

Clasificarea ambalajelor produselor alimentare se poate face dupa mai multe criterii:

- dupa natura materialului din care sunt realizate: ambalaje din hârtie si carton, din lemn, din metal, din materiale plastice, din materiale textile, materiale complexe;

- dupa forma de prezentare: lazi, cutii, pungi, saci, borcane, butelii, flacoane, tuburi, bidoane, butoaie, canistre, caserole;

- dupa domeniul de utilizare: ambalaje de transport, ambalaje de prezentare si desfacere;

- dupa modul de circulatie: ambalaje refolosibile si nerefolosibile;

- dupa relatia cu mediul înconjurator: ambalaje biodegradabile si nebiodegradabile

Ambalajele sunt considerate astazi un element de strategie a intreprinderii in comercializarea produselor sale, drept pentru care, scopul conducerii in procesul de ambalare este acela de a dirija activitatea in sensul obtinerii unor ambalaje cat mai corespunzatoare pentru fiecare din produsele ce se intentioneaza a se comercializa.

Pentru ca un ambalaj sa fie corespunzator, el trebuie sa indeplineasca o serie d e conditii indispensabile promovarii cu succes a unui produs ambalat pe piata, conditii care presupun performante, atat sub aspect obiectiv, material (protectie fizico- mecanica, chimica), cat si sub aspect subiectiv, legat de motivatia cumparatorilor, de preferintele lor.

Pe langa faptul ca indeplineste functia de protectie si conservare, ambalajul usureaza manipularea, transportul, depozitarea si desfacerea produselor, precum si promovarea vanzarilor.

In acelasi timp, ambalajul constituie un important element economic, cu implicatii profunde asupra folosirii rationale si eficiente a resurselor de materii prime si materiale in sfera productiei si circulatiei bunurilor.

Problemele de ambalare sunt deosebit de complexe datorita diversificarii materialelor folosite, varietatii produselor ce trebuie ambalate, multimii metodelor si masinilor de ambalare si de confectionare a ambalajelor, numarului mare al accesoriilor de protectie si prezentare si diversitatii conditiilor de transport.

Ambalajele au o contributie foarte importanta datorita faptului ca procesul de productie si de circulatie se considera incheiat in momentul in care marfurile s-au realizat ca valoare de schimb si s au verificat ca valoare de intrebuintare.

Ambalarea produselor constituie, alaturi de procesul de transport si de depozitare, o conditie prealabila a realizarii actelor de vanzare -;cumparare a marfurilor. Procedeul ambalarii prezinta implicatii complexe, care incep cu productia, deoarece ambalarea este o faza intrinseca a p rocesului de productie si continua pana la procesul de consum, care are loc la beneficiar.

Pe parcursul procesului complex: productie -;circulatie -;consum, produsul alimentar poate fi supus actiunii unor factori interni si externi, a caror prezenta genereaza uzura fizica si morala.

Uzura fizica a marfurilor se refera la degradarea marfu rilor ca urmare a actiunii factorilor fizici, chimici, biologici etc. In ceea ce priveste uzura morala, aceasta se refera la scaderea interesului consumatorilor, ceea ce duce la incetinirea pro cesului de vanzare. Sub acest aspect, ambalajul reprezinta unul dintre factorii care au menirea de a crea conditii in ceea ce priveste franarea uzurii fizice, dar si a celei morale. Temeinicia acestei afirmatii este justificata si de faptul ca ponderea alimentelor care se ambaleaza a crescut continuu si are tendinta sa se extinda din ce in ce mai mult pe masura dezvoltarii cercetarilor tehnico -;stiintifice in acest domeniu. Preambalarea alimentelor a devenit o necesitate sociala tot mai evidenta a societatii moderne, alimentatia oamenilor ajungand sa depinda aproape exclusiv de hrana preparata partial sau integral de o industrie consacrata acestui scop1.

Preview document

Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 1
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 2
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 3
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 4
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 5
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 6
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 7
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 8
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 9
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 10
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 11
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 12
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 13
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 14
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 15
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 16
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 17
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 18
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 19
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 20
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 21
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 22
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 23
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 24
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 25
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 26
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 27
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 28
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 29
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 30
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 31
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 32
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 33
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 34
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 35
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 36
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 37
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 38
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 39
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 40
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 41
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 42
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 43
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 44
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 45
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 46
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 47
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 48
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 49
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 50
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 51
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 52
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 53
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 54
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 55
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 56
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 57
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 58
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 59
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 60
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 61
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 62
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 63
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 64
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 65
Ambalarea și etichetarea modernă a mărfurilor alimentare - Pagina 66

Conținut arhivă zip

  • Ambalarea si Etichetarea Moderna a Marfurilor Alimentare.doc

Alții au mai descărcat și

Tipuri de ambalaje și ambalarea produselor nealimentare

OPORTUNITATEA ALEGERII TEMEI Se pare că una din primele preocupări referitoare la încercarea de conservare a alimentelor a fost legată de...

Evoluția designului ambalajelor - studiu de caz

Capitolul I – Definitia si clasificarea ambalajelor Dezvoltarea spectaculoasă a ambalajului este strâns legată de evoluţia modului de viaţă şi de...

Ambalajul - factor al calității și competitivității alimentelor

Ambalajul mărfurilor, privit din punct de vedere tehnic, este alcătuit dntr-un anumblu de materiale, destinat protecției calității șl integrității...

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Bazele Merceologiei - Seminar 4 - Etichetarea

- Etichetarea marfurilor textile Eticheta marfurilor textile - orice text scris, imprimat, litografiat sau ilustrat, care contine elemente privind...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Tipuri de ambalaje și ambalarea produselor nealimentare

OPORTUNITATEA ALEGERII TEMEI Se pare că una din primele preocupări referitoare la încercarea de conservare a alimentelor a fost legată de...

Studiul Calității Produselor Alimentare Oferite pe Piață

CAPITOLUL I ASPECTE GENERALE ALE CALITĂŢII MĂRFURILOR 1.1. Calitatea mărfurilor Calitatea mărfurilor este o problemă care mobilizează preocupări...

Managementul Calității

INTRODUCERE O analiză succintă a tabloului economic mondial al anilor ’90 permite evidenţierea unor trăsături definitorii incontestabile:...

Sigla și Etichetarea Produselor Ecologice

INTRODUCERE Aderarea la Uniunea Europeana a Romaniei impune standarde stricte privind protectia mediului . Una din masurile pe care tara noastra a...

Sortimentul și Calitatea Iaurtului

I. INTRODUCERE - Scurt istoric al aparitiei iaurtului - Scurta caracterizare a grupei din care face parte produsul ales - Prezentarea...

Etichetarea mărfurilor alimentare pe plan național

1. ETICHETA – DEFINIŢIE ŞI GENERALITĂŢI Eticheta este una dintre componentele unui comerţ civilizat. Ea prezintă produsul, având rolul de a...

Marcarea și etichetarea mărfurilor

1 Introducere Alimentele sunt ambalate deoarece creează o barieră igienică între produs şi mediul exterior, reducând riscul de alterare şi...

Industria alimentară în România

INTRODUCERE Alimentaţia este o nevoie biologică fundamentală şi un drept fundamental al omului statuat în Carta Naţiunilor Unite, care înseamnă de...

Ai nevoie de altceva?