Ambalarea mărfurilor

Extras din referat Cum descarc?

1.1 Definirea ambalajului si a operatiilor de ambalare a marfurilor 
Dezvoltarea si diversificarea productiei si a consumului de bunuri , promovarea formelor eficiente de comert au avut evolutii spectaculoase in domeniul ambalajelor. 
Ambalajul insoteste produsul in fiecare etapa a circulatiei sale , de la producator la consumator, avand un rol important in protejarea acestuia cat si in promovarea vanzarilor .
Ambalajul este un mijloc sau un ansamblu destinat sa cuprinda un produs sau un ansamblu de produse , pentru a le asigura protectia temporara din punct de vedere fizic , chimic , mecanic , biologic in scopul mentinerii calitatii si integritatii acestora in starea de livrare , in decursul manipularii , transportului si desfacerii pana la consumator sau pana la expirarea termenului de garantie . 
Ambalarea este definite ca fiind operatia , procedeul sau metoda prin care se asigura , cu ajutorul ambalajului , protectia temporara a produsului in timpul manipularii , transportului , depozitarii , vanzarii , contribuind si la inlesnirea acestor operatii .
Ambalajele pot fi clasificate in functie de : 
-natura materialului din care sunt constituite (ambalaje din hartie-carton , sticla, metal, materiale plastice ,lemn , materiale textile, materiale complexe,)
-sistemul de functionare ( ambalaje fixe , demontabile , pliabile );
-tipul ambalajului , acestea pot fi : lazi , pungi , flacoane , cutii ,etc. ;
domeniul de utilizare (ambalaje de transport , de prezentare si de desfacere );
-natura produsului ambalat ( ambalaje pentru produse alimentare , produse industriale) ;
-gradul de rigiditate (ambalaje rigide ,semirigide , suple ) ;
-modul de circulatie (ambalaje refolosibile ,nerefolosibile);
1.2. Functiile ambalajelor
Importanta ambalajului este evidenta fata de principalele functii pe care acesta trebuie sa le indeplineasca si anume :
1) conservarea si protectia produselor , transportului , depozitarii si vanzarii produselor ;
2) facilitarea manipularii ;
3) functia de promovare si informare a produselor ;
1.2.1.Functia de conservare si protectie a produselor 
Considerata functie elementara a ambalajelor aceasta consta in protejarea continutului de efectele mediului extern , in cazul in care exista o corelare perfecta intre ambalaj-produs-metoda de conservare .
Ambalajul asigura protectia produselor impotriva :
-factorilor fizici (actiuni mecanice ,lumina , temperatura , presiune );
-factorilor chimici si fizochimici (aer , apa , vapori , oxigen , dioxid de sulf , dioxid de carbon ); 
-factorii biologici (microorganisme, insecte ,etc. )
a) Dintre factorii fizici , solicitarile mecanice la care sunt supuse produsele, ambalajele au efecte variabile :
Lumina poate produce decolorari si degradarii ale marfurilor (reactii fotochimice , alterarea culorilor , pierderea vitaminelor). Rolul ambalajului in acest caz ,este fie de a filtra lungimile de unda care produc deprecierea produselor , fie de a , oprii patrunderea luminii in interiorul ambalajului .
In vederea conservarii , ambalajul trebuie sa protejeze produsul de variatiile de temperatura care ar putea provoca modificariile organoleptice ,deformarii , etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ambalarea Marfurilor.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!