Referate pentru domeniul Merceologie pagina 1 din 24

doc

Caracterizarea Merceologică a Apei Minerale

Capitolul I : Nominalizarea si definirea apei minerale Apa minerala face parte din grupa bauturilor nealcoolice. Bauturile nealcoolice cuprind o mare varietate sortimentala cu perspective de diversificare continua datorita nivelului inalt al solicitarilor cumparatorului. Tipurile principale de bauturi nealcoolice sunt reprezentate in schema urmatoare: Este o apa care are originea intr-un acvifer ( zacamant subteran, protejat de orice fel de poluare, provine dintr-o sursa exploatata prin una sau mai multa emergente naturale sau foraje si este imbuteliata in apropierea sursei, cu precautii ... vezi detalii

doc

Pastele făinoase

CAPITOLUL I NOMINALIZAREA SI DEFINIREA PASTELOR FAINOASE Pastele fainoase sunt produse obtinute din aluat nedospit,preparat din faina si apa,eventual si alte adaosuri,modelat prin presare sau stantare in diferite forme.Dintre ingredientele folosite la fabricarea pastelor fainoase citam:melanjul de oua(deshidratat,congelat,proaspat),glutenul,cazeina din lapte,concentratele si izolatele proteice din soia,srotul desoia degresat,albumina vegetala,laptele, ,hidrolizatele proteice,extractele de carne,faina de carne,branzeturile,uleiurile grasimile hidrogenate,faina de legume (tomate,radacinoase... vezi detalii

doc

Caracterizarea merceologică generală a căpșunilor

1. Introducere Comertul mondial cu marfuri alimentare brute si prelucrate se afla sub incidenta: o disponibilitatilor de resurse agro- alimentare si a fluxurilor comertului international; o ridicarea gradului de prelucrare a alimentelor, piata fiind impulsionata de industrializarea rapida a sectoarelor de productie alimentara, aparitia unor noi forme de distributie si dezvoltarea unor noi forme de consum; o utilizarea unor mecanisme eficiente de adaptare la exigentele protectiei consumatorilor. Progresul continuu al societatii umane a dus la o omniprezenta a tehnologiei in toate dom... vezi detalii

doc

Eseu despre hârtie

Omenirea a incercat, inca din cele mai vechi timpuri, sa imbunatateasca metodele de comunicare si de inregistrare a evenimentelor. Primele incercari includ folosirea tablitelor cerate, frunzelor, bronzului, matasii sau a tablelor de lut. Doar dupa inventia hartiei informatiile au putut fi inregistrate si transmise mai departe in cantitati mari si cu costuri scazute. Hartia este un material plan si subtire, avand ca element esential suprafata sa pe care se poate scrie, ale carei dimensiuni sunt mult mai mari decat grosimea sa. Hartia este obtinuta din fibre de celuloza amestecate, care se m... vezi detalii

doc

Organizații Românești sau Internaționale de Certificare și de Acreditare

1. INTRODUCERE 2 2. SIMTEX OC - organismul de certificare 2 3. RENAR - asociatia de acreditare din Romania 6 4. ASRO - asociatia de standardizare din Romania 7 BIBLIOGRAFIE: 9 ORGANIZATII ROMANESTI SAU INTERNATIONALE DE CERTIFICARE SI DE ACREDITARE 1. INTRODUCERE Certificarea este un proces prin care o organizatie este evaluata, conform cerintelor unui anumit standard (standard de referinta ) si care are ca rezultat final (pozitiv) obtinerea unui certificat de conformitate cu cerintele standardului (referentialului) fata de care organizatia doreste sa se certifice. Acreditarea, ca m... vezi detalii

doc

Caracterizarea merceologică generală a căpșunilor

1. Introducere Comertul mondial cu marfuri alimentare brute si prelucrate se afla sub incidenta: - disponibilitatilor de resurse agro- alimentare si a fluxurilor comertului international; - ridicarea gradului de prelucrare a alimentelor, piata fiind impulsionata de industrializarea rapida a sectoarelor de productie alimentara, aparitia unor noi forme de distributie si dezvoltarea unor noi forme de consum; - utilizarea unor mecanisme eficiente de adaptare la exigentele protectiei consumatorilor. Progresul continuu al societatii umane a dus la o omniprezenta a tehnologiei in toate dom... vezi detalii

doc

E-uri

1.E-urile-definitie si caracteristici Sunt cunoscuti sub numele de "E-uri", in reviste se presupune ca, pe plan mondial, sunt a treia cauza a mortalitatii, dupa cea cauzata de consumul de droguri si medicamente, si dupa accidentele de circulatie, iar consumul lor duce la distrugerea sistemului imunitar si pricopsirea cu cele mai variate forme de tumori benigne si maligne. Aditivii alimentari reprezinta cea mai noua provocare in materie de nutritie. Un subiect foarte la moda in zilele noastre, cand problema necesarului caloric zilnic a devenit desueta, cand febra aportului de vitamine si ol... vezi detalii

doc

Caracterizarea Merceologica a Untului

1. Caracterizarea generala a produsului Din cele mai vechi timpuri, untul a fost prezent la cele mai multe popoare din lume. Cea mai veche dovada scrisa a existentei sale dateaza de 4500 de ani : fabricarea sa figureaza pe o placa de calcar gravata din epoca sumeriana. La muzeul din Bagdad este descrisa o scena in care vacile sunt ingrijite de catre lucratorii de pe un mare domeniu, apoi este prezentata fabricarea untului intr-un "putinei" primitiv, care nu este altceva decat un mare urcior care contine lapte si care este invartit de la dreapta la stanga. Untul este facut prin agitarea s... vezi detalii

doc

Analiza nivelului calității - Telefonie mobilă

In 1876 a avut loc prima transmisiune telefonica, a lui Graham Bell. In 1895 Marconi a dezvoltat radio-ul comercial. Primul telefon radio wireless a fost prezentat intr-o demonstratie chiar din 1906 de catre Reginald Aubrey Fessenden. In 1908 exista deja si un patent pentru primul handset wireless, detinut de Nathan B. Stubblefield. Telefonia radio a fost folosita la inceput, in special de catre armata, in al doilea razboi mondial. Dupa razboi, in 1947, laboratoarele Bell propun celulele hexagonale pentru telefoane mobile, folosind celebra antena pe care o cunoastem astazi. In anul 1956... vezi detalii

doc

Negocieri

4.1 ECHIPA DE NEGOCIATORI 4.1.1 Selectia si organizarea echipei Cat de mare ar trebuie sa fie echipa de negociatori- Intr-un anume sens ar fi de preferat ca dimensiunea echipei sa fie conforma cu vechiul dicton ,,Cel mai bun numar de persoane pentru un comitet este unul". Asigurarea colaborarii si comunicarii dintre membrii echipei sau asigurarea unei pozitii satisfacatoare in cadrul negocierii pentru fiecare membru al echipei sunt probleme care pot depasi chiar pe cele ale negocieri efective cu ceilalti. O astfel de situatie a fost descrisa astfel de un negociator cu experienta ,,Atu... vezi detalii

ppt

Pâinea

Despre paine... Painea este alimentul de baza produs prin coacerea aluatului obtinut din cereale macinate,respectiv faina amestecata cu apa si drojdie, adaugandu-se de la caz la caz diferiti ingredienti in functie de categoria painii obtinute. Aceste categorii de paine difera dupa regiune, astfel in Germania este consumata mai mult painea neagra, painea obtinuta din orz, pe cand in Franta baghetul, painea alba, franzela este mai apreciata. Alte produse de panificatie sunt covrigii, chflele, cornurile etc... Painea cea mai alba nu este neaparat si cea mai hranitoare. Tendinta de a se cons... vezi detalii

doc

Merceologie nealimentară - globuri de Crăciun din sticlă

Globurile de Craciun din sticla 1. Descriere Globurile de Craciun sunt piese de ornament , decoratii, utilizate pentru a impodobi si infrumuseta bradul de craciun. Sunt realizate in special din sticla, dar se mai produc si globuri din lemn, plastic, cristal. 2. Istoric Istoria globurilor incepe undeva in anul 1847. Primul glob de sticla a fost produs in oraselul Lauscha din Germania de catre Hans Greiner. Pentru ca nu avea bani pentru a- si cumpara obisnuitele obiecte de decor pentru pom (nuci, mere si bomboane) , acesta a creat primele globuri de sticla in forma de fructe pentru a imp... vezi detalii

doc

Globalizare și Cultură

Globalizarea si cultura 1. Notiuni introductive privind globalizarea si cultura Un rol important in constituirea culturii il detine aspectul etnic al procesului globalizarii, ce presupune transmutarea diferitelor valori culturale nationale dintr-o parte in alta a globului. In acest sens, gasim comunitati puternice ale popoarelor europene in celelalte continente ale globului, si invers, comunitati ale Extremului Orient, de exemplu, in tari europene, fiecare pastrandu-si propriul specific cultural Fenomenele care marcheaza evolutia economiei in ultimile decenii stau sub numele globalizarii... vezi detalii

docx

Studiu de caz privind o multinațională care operează pe teritoriul României - KFC

Kfc este unul dintre cele mai renumite restaurante din Romania, o societate multinationala cu un renumit potential in afaceri. Prin produsele de calitate oferite dar si prin preturile practicate , multinationala KFC a cunoscut succes extraordinar in afaceri, atat la nivel national cat si international. Dar care este impactul acestei multinationale asupra economiei din Romania? Prezentarea societatii: KFC(Kentucky Fried Chicken) opereaza sub un contract de franciza prin care licenta este acordata companiei US Food Network SA. Primul restaurant a fost deschis in Aprilie 1997, pe Blvd. Magh... vezi detalii

doc

Raport expertiză

In perioada 1-12 mai 2008, in depozitul societatii X au fost depozitate urmatoarele loturi de marfuri: - 3500 pungi faina - 3000 pungi zahar - 2500 sticle ulei Faina este ambalata in pungi individuale de hartie cu masa de 1kg si apoi ambalate colectiv in folie de plastic in baxuri a cate 10 bucati si apoi asezate pe palete de lemn in stive , astfel incat sa se asigure aerisirea. Zaharul este ambalat in pungi individuale de plastic cu masa de 1kg si ambalate colectiv tot in folie de plastic in baxuri a cate 10 bucati si apoi asezate pe palete de lemn in stive , astfel incat sa se asigur... vezi detalii

Hopa sus!