Lordoza Lombara

Extras din referat Cum descarc?

Lordoza reprezinta o deviatie a coloanei vertebrale, in plan sagital cu concavitatea indreptata posterior, prin accentuarea curburilor fiziologice. 
Simptomatologia subiectiva a lordozelor este foarte redusa. In perioada de evolutie a suferintei bolnavii acuza simptome de astenie, durere. Astenia este relativ pacientul nu este capabil la eforturi fizice si intelectuale. Musculatura ii oboseste repede in diverse posturi. 
Durerea este un simptom frecvent, datorita instalarii contracturilor sau a atrofiilor musculare, redorilor articulare, fie incresterea vitezei de conducere nervoasa a diminuari miscarilor si slabiciunea sistemului nervos central. 
Cauzele instalarii deviatiei:
- greutatea mare a abdomenului si a trunchiului;
- insuficienta (atonia) muschilor peretelui abdominal si in mod deosebit a dreptilor
abdominali;
- hipertonia muschilor spinali (lombari) si cervicali care duc la scurtarea lor;
- hipertonia psoasului-iliac, muschi lordozant, in detrimentul abdominalilor si fesierilor care sunt muschi corectori;
- folosirea incorecta a respiratiei diafragmatice care poate contribui la lordozare;
- hipotonia rotatorilor externi ai membrelor superioare si mai ales inferioare, care in
mod normal sunt corectori ai lordozei.
Obiective specifice
- ameliorarea posturii
- cresterea flexibilitatii coloanei(mobilitatea coloanei este limitata mai ales in zona lordozata
- cresterea fortei musculare - tonifierea musculaturii abdominale; tonifierea fesierilor mari; tonifierea si reechilibrarea musculaturii paravertebrale 
Program de recuperare
Ameliorarea posturii 
- posturi fixe mentinute, utilizindu-se perne, suluri, spatarul scaunului, peretele, pentru corectarea hiperlordozei lombare. 
- exercitii de corectare posturala axate pe constientizarea inclinarii pelvisului pentru delordozare ; 
Posturi corectoare: 
-autocontrolul tinutei, cu abdomenul retras si muschii fesieri contractati 
-corectarea inclinarii bazinului o facem in ortostatism, cu spatele lipit de perete si din pozitia decubit dorsal 
-decubit lateral cu coapsele si genunchii flectati
-lipirea spatelui de spatarul scaunului
-sezand cu linia genunchilor cu 8-10 deasupra liniei soldurilor
Cresterea flexibilitatii coloanei
Stretching pentru musculatura spatelui
- stand cu trunchiul usor aplecat, cu spatele rotund si regiunea lombara sprijinita de un perete, genunchii sunt usor flectati, iar mainile prinse la ceafa, impingerea spatelui inapoi timp de 20-30 secunde contra rezistentei opuse a mainii;
- aplecarea trunchiului inainte cu ajutorul mainilor pan ace se simte incordarea de-a lungul coloanei vertebrale, mentinerea pozitiei 20-30 secunde. 
Exercitii - din ortostatism - Inspir-cadere in ghemuit cu mainile pe podea in fata genunchilor-expir; intinderea genunchilor cu mainile mentinute pe podea-inspir;indreptarea trunchiului, cu ducerea bratelor oblic in sus cu doua arcuiri-expir - 6 repetari


Fisiere in arhiva (1):

  • Lordoza Lombara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!