Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică

Referat
7/10 (5 voturi)
Domeniu: Medicină
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2393
Mărime: 174.19KB (arhivat)
Publicat de: Dafina Toma
Puncte necesare: 10
FACULTATEA DE STIINTE APLICATE “AVRAM IANCU” SPECIALIZAREA KINETOTERAPIE

Extras din referat

GIMNASTICA DE BAZA

I. Introducere

Timp foarte indelungat, prin gimnastica s-a inteles totalitatea miscarilor pe care omul le executa din dorinta de a-si intari corpul, de a-si dezvolta indemanarea si simtul ritmului.

In procesul dezvoltarii istorice a educatiei fizice, s-au conturat unele elemente relativ independente, cunoscute sub denumirea de mijloace ale educatiei fizice, din care fac parte :

gimnastica, jocul, sportul si turismul.

Gimnastica poate fi definita ca un sistem de exercitii fizice aplicat analitic sau global, care influenteaza selectiv si comutativ aparatul locomotor, in vederea perfectionarii si armonizarii miscarilor corpului si formarii tinutei corecte.

Gimnastica este disciplina de baza a educatiei fizice, deoarece asigura dezvoltarea fizica generala si stapanirea multilaterala a aparatului locomotor, elemente absolut necesare tuturor varstelor, precum si practicarea altor discipline sportive sau a turismului.

Ca orice disciplina, gimnastica isi are teoria si metodica ei proprie de predare, mijloace si forme de proprii de organizare. Ca parte integranta a stiintei educatiei fizice, gimnastica se bazeaza pe datele stiintelor ajutatoare ca: anatomia, fiziologia, biochimia, biomecanica, pedagogia, psihologia, etc.

Datorita influentei sale multilaterale aspura organismului, gimnastica constituie mijlocul cel mai important prezent in viata omului modern, de la cea mai frageda varsta pana la batranete, in diverse sectoare de activitate, pentru mentinerea sanatatii, pentru insusirea unor elemente din gimnastica de performanta, cat si pentru asigurarea suportului fizic necesar practicarii diferitelor discipline sportive.

II. Particularitatile gimnasticii

Spre deosebire de celelalte mijloace ale educatiei fizice, gimnastica are o serie de particularitati:

- are un continut specific, cu un numar foarte mare de exercitii, accesbile tuturor categoriilor de executanti, indiferent de varsta, sex sau grad de pregatire si asigura posibilitatea dozarii precise a efortului;

- datorita caracterului analitic al miscarilor, exista posibilitatea de a influenta pozitiv asupra diferitelor grupe musculare, segmente si articulatii, cu scopul ridicarii performantelor sau al corectarii si

prevenirii unor deficiente fizice;

- prin existenta unor exercitii de mare dificultate (artificial construite), gimnastica cotribuie la educarea proceselor moral-volitive ca: darzenia, curajul, perseverenta, hotararea, precum si la formarea simtului de orientare in spatiu;

- impune efectuarea exercitiilor cu maximum de corectitudine, preciziea, localizare, amplitudine;

- foloseste pe scara larga acompaniementul muzical, dezvolta simtul ritmic si expresivitatea miscarii.

III. Generalitatile gimnasticii de baza

Gimnastica de baza este considerata ca prima treapta cu care se incepe perfectionarea fízica a individului, exercitiile cuprinse in aceasta ramura putand fi executate de orice persoana sau colectiv, indiferent de varsta, sex, pregatire física fara a solicita conditii de lucru pretentioase.

Continutul gimnasticii de baza il formeaza exercitiile de front si formatii, exercitiile de pregatire física generala si exercitiile aplicative. Gimnastica are ponderea cea mai mare in programele scolare la toate nivelele.

IV. Caracteristicile gimnasticii de baza

Gimnastica de baza contribuie la formarea preciperilor si deprinderilor motrice, precum si la dezvoltarea calitatilor motrice de baza. Cuprinde mijloace naturale dar si construite, care formeaza la copii o buna motricitate generala.

Practicarea gimnasticii de baza formeaza la copii deprinderile de a executa miscari cu diferite segmente, pe directii precise, cu amplitudine, cu anumita viteza si grad de incordare musculara, cu o tinuta corecta.

Contribuie la dezvoltarea spiritului de observatie, a initiativei, la dezvoltatea capactitatii de percepere a spatiului si timpului, la obisnuirea copiilor cu ordinea, disciplina, conlucrarea cu colegii in anumite actiuni.

Preview document

Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 1
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 2
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 3
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 4
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 5
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 6
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 7
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 8
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 9
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 10
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 11
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 12
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 13
Gimnastică de bază - exerciții la banca de gimnastică - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Gimnastica de Baza - Exercitii la Banca de Gimnastica.doc

Alții au mai descărcat și

Discopatia lombară

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. IMPORTANŢA TEMEI ABORDATE Prin definitie, lombosacralgia este un simptom dureros localizat pentru care nu se poate...

Entorsă la Genunchi cu Hemartroză

Capitolul I - Importanţa teoretică şi practică a lucrării Genunchiul este cea mai mare articulaţie importantă a corpului. Prin poziţia sa, prin...

Recuperarea Articulației Gleznei Posttraumatice la Copii prin Mijloace Kinetice

CAPITOLUL 1 1. INTRODUCERE 1.1. Importanţa şi actualitatea temei În ultimii ani kinetoterapia s-a dezvoltat devenind o disciplină structurată cu...

Kinetoterapia în Recuperarea Spondilitei Anchilozante

INTRODUCERE Spondilita anchilozantă se situează, printre afecţiunile reumatice cu un prognostic funcţional foarte sever, din cauza frecventelor...

Îngrijirea Pacienților cu Accident Vascular Cerebral

Introducere Principala problemă pe care o determină acidentul cerebral vascular (AVC), atât la nivel personal, cât și populațional, este cea a...

Recuperarea în Sindroamele Algice și Disfuncționale cervico-dorsale

INTRODUCERE Durerea este definită de Asociația Internațională pentru Studiul Durerii, ca fiind: “o experiență senzorială și emoțională...

Kinetoterapia Postmeniscectomie Clasică

I. INTRODUCERE 1.1. GENERALITĂŢI: Kinetoterapia, forma de terapie de tip conservator, utilizând energia mecanică în scop funcţional, se defineşte...

Fractură de col femural

I. Introducere Fractura de col femural este una din afecţiunile specifice vârstei a treia şi înseamnă mai mult decât un os rupt, pentru persoanele...

Te-ar putea interesa și

Particularități ale Învațării Motrice în Lecțiile de Educație Fizică și Sport la Nivelul Învățămantului Gimnazial

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 EDUCAŢIA FIZICÃ ŞI SPORTIVÃ COMPONENTÃ FUNDAMENTALÃ A EDUCAŢIEI GENERALE În comunităţile primitive de pe teritoriul...

Pregătirea individualizată a grupelor de începători în gimnastică artistică masculină

CAPITOLUL I IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA TEMEI 1.1. Importanţa introducerii unor căi şi mijloace de individualizare în etapa iniţială de pregatire...

Proiect BRD

1.1. Denumirea, sediul, durata şi emblema. BRD – Groupe Société Générale SA este societate pe acţiuni admisă la tranzacţionare pe o piaţă...

Pregătire sportivă - handbal

CAPITOLUL I INTRODUCERE Conceptia de pregatire unitara, a junioarelor în handbal este o cerinta tot mai des exprimata de catre numerosi...

Metodologia educației fizice și sportului

(an şcolar 2004-2005) Şcoala nr. 6, Cl. a VII-a C Profesor : Stan Catalin Semestrul/luna/saptamana/nr de lectie Componentele tematice ale...

Proiectarea unității de învățare - clasa a IV-a

5.1. - Formaţii de adunare (in linie pe unul şi pe două rânduri - Alinierea în linie şi in adâncime -Poziţiile drepţi şi pe loc repaus. Poziţia...

Practică Pedagogică

TEMĂ I. CUNOAŞTEREA GENERALĂ A ŞCOLII Scoala Iasi are la aceeasta dată un număr de 26 săli de clasă, 4 laboratoare şi un număr de 61 cadre...

Prezentarea Societății Bancare Istoric și Evoluție

Forma juridica: societate pe actiuni, persoana juridica româna. Numar de actiuni: 348.450.670 Adresa: Centrala: b-dul Ion Mihalache, nr. 1-7,...

Ai nevoie de altceva?