Comunicarea cu pacienții vârstnici

Extras din referat Cum descarc?

Definitia comunicarii
Comunicarea este un proces 
de transmitere a unui mesaj
de la o sursa catre o destinatie, folosind un anumit cod si un anumit canal.
Elementele comunicarii
emitator sau locutor: cel care transmite un mesaj 
receptor sau interlocutor: destinatarul sau beneficiarul informatiei
mesaj: cantitatea de informatie ce se transmite
cod: sistemul de comunicare bazat pe semne lingvistice comune emitatorului si receptorului
canal: realizeaza legatura dintre E si R
context: aspectul la care se refera mesajul, subiectul, tema reala sau imaginara a comunicarii.
Recomandari in ceea ce priveste comunicarea cu pacientii varstnici 
(The Gerontological Society of America,2012)
Constientizeaza stereotipurile pe care le ai fata de persoanele varstnice si apoi initiaza propria evaluare.
Ce poti face:
identifica stereotipurile pe care le ai fata de persoanele varstnice si care ti-ar putea ghida interactiunea
invita pacientii varstnici intr-un scurt dialog care ar asigura un context pentru a evalua abilitatile de limbaj, functionarea cognitiva, auzul etc.: ,,Ce mai faceti?", ,,Cum faceti fata caldurii/frigului de afara?".
Evita unui limbaj care ar putea fi interpretat de catre pacientii varstnici ca fiind ,,superior " (patronizing language sau baby language)
Evita:
cuvintele de genul: bunicuto, draguto, frumusico, tanti. etc 
utilizarea sunetelor inalte (vocii subtiate) sau variabile
vocabularul simplificat intentionat
Utilizeaza:
propozitii care sa contina: numele persoanei si intentia de ajutor: ,,Doamna Munteanu pot sa va ajut sa va ridicati?" (un zambet onest este intotdeauna binevenit)
vocea ta obisnuita
vocabular adaptat fiecarui pacient in parte
Monitorizeaza-ti si controleaza-ti 
comportamentul tau non-verbal.
Ce poti face:
mentine contactul vizual si nu te focusa pe alti stimuli
daca suspectezi ca pacientul are o deficienta de auz, vorbeste un pic mai tare si mai rar si prezinta informatia cat mai clar posibil
abtine-te sa te uiti des la ceas, sa arati ca esti nerabdator, sa te ridci si sa vorbesti sau sa vorbesti cu o mana pe clanta usii
accentueaza anumite aspecte atunci cand ii prezinti informatia in caz contrar vei transmite nonverbal ca informatia nu este foarte importanta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea cu pacientii varstnici.pptx

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!