Calitatea în Nursing

Extras din referat Cum descarc?

I. Obiectivele urmarite:
Prezentarea modalitatilor prin care se poate masura calitatea serviciilor medicale,
menita sa asigure competenta si performanta medicala.
II. Calitatea serviciilor medicale - aspecte teoretice
In sistemul de sanatate apar in mod continuu pierderi nepermise care induc
costuri mari pentru intreaga societate. Aceste pierderi sunt generate de mai multe cauze:
_ tehnologii medicale sau servicii de sanatate neperformante sau ineficiente;
_ variatiile mari ale performantei practicii medicale si ale rezultatelor
acesteia in diversele spitale din Romania;
_ accesul inegal la serviciile de sanatate;
_ insatisfactia pacientilor fata de serviciile primite si cresterea timpului de
asteptare pentru primirea serviciilor de sanatate; s.a.
Ca atare, calitatea serviciilor medicale devine in aceeasi masura o prioritate
pentru furnizorii de servicii de sanatate, manageri, pacienti, tertul platitor dar si pentru
institutiile/organizatiile guvernamentale.
Furnizorii sunt dornici sa isi demonstreze competenta in spitale bine dotate.
Pacientii sunt interesati sa primeasca ingrijirile necesare, cu respectarea integrala a
drepturilor lor, in cel mai scurt timp posibil, din partea furnizorului pe care l-au ales.
Platitorii sunt interesati sa introduca standarde, indicatori si criterii de calitate in spitale
pentru a gestiona eficient costurile. Cu toate acestea Guvernul este cel ce trebuie sa
reglementeze activitatea din sistemul sanitar printr-o legislatie menita sa favorizeze
aplicarea managementului calitatii in unitatile sanitare, facilitand munca furnizorului si
aparand pacientul de deficientele din sistem.
Iata de ce subiectul calitatii ingrijirilor de sanatate este unul extrem de
controversat, cu implicatii atat la nivel economic, financiar, tehnologic, cat si la nivelul
resurselor umane si al managementului organizational.
Modalitatea in care managerii spitalelor abordeaza conceptul de calitate difera
mult in functie de experienta si pregatirea fiecaruia. Scopul revizuirii standardelor de
calitate consta in imbunatatirea continua a calitatii serviciilor furnizate si a modalitatilor
de a produce aceste servicii. In acest sens, un bun management al calitatii consta in
planificarea, aplicarea practica, controlul si revizuirea masurilor necesare modelarii
serviciilor si proceselor, astfel incat acestea sa se raspunda permanent tuturor nevoilor
principalilor actori implicati (clienti, furnizori, finantatori).
De-a lungul timpului au fost formulate mai multe definitii ale calitatii in
functie de dimensiunile pe care autorii le-au avut in vedere. Astfel, parintele
conceptului modern de calitate, Donabedian, descrie calitatea ingrijirilor de sanatate
drept "acele ingrijiri care se asteapta sa maximizeze dimensiunea bunastarii pacientilor,
luand in considerare echilibrul castigurilor si pierderilor asteptate, care apar in toate
etapele procesului ingrijirilor de sanatate" (Donabedian, 2003 ). Dupa Donabedian
(primul care a subliniat natura complexa a calitatii ingrijirilor medicale) existau doua
componente ale calitatii serviciilor medicale: tehnica si interpersonala (Donabedian, 1980).
Pe de alta parte, Organizatia Mondiala a Sanatatii defineste "Calitatea sistemului
de sanatate" ca "nivelul atingerii scopurilor intrinseci ale sistemului de sanatate pentru
imbunatatirea sanatatii si capacitatii de raspuns la asteptarile generale ale populatiei".
Exista noua variabile ale calitatii definite in prezent pentru practica medicala, cat
si pentru managementul sanitar, ce formeaza baza furnizarii serviciilor medicale:
- competenta profesionala - cunostintele/abilitatile/performanta echipei
medicale, ale managerilor si ale echipei de suport;
- accesibilitatea - furnizarea serviciilor de sanatate nu este restrictionata de
bariere geografice, sociale, culturale, organizationale sau economice;
- eficacitatea - procedurile si tratamentul aplicat conduc la obtinerea
rezultatelor dorite;
- eficienta - acordarea ingrijirilor necesare, corespunzatoare, la costurile cele
mai mici;
- relatiile interpersonale - interactiunea dintre furnizori, dintre furnizori si
pacienti (clienti), dintre manageri, furnizori si platitori, precum si intre echipa de
ingrijri si comunitate;
- continuitatea - pacientul beneficiaza de un set complet de servicii de
sanatate de care are nevoie, intr-o ordine bine determinata, fara intrerupere, sau
repetarea procedurilor de diagnostic si tratament;
- siguranta - risc minim pentru pacient de complicatii sau efecte adverse ale
tratamentului ori alte pericole legate de furnizarea serviciilor de sanatate;
- infrastructura fizica si confortul - curatenie, confort, intimitate si alte
aspecte importante pentru pacienti;
- alegerea - pe cat este posibil, clientul alege furnizorul, tipul de asigurare sau
tratamentul.
Se apreciaza in acest moment ca exista inglobate in conceptul de calitate cel
putin trei dimensiuni fundamentale:
1. calitatea profesionala - produsul/serviciul indeplineste toate conditiile
stabilite de profesionistii de top ai domeniului medical (standarde de practica);
Calitatea profesionala a ingrijirilor medicale este raportata de obicei la competenta
tehnica, respectarea protocoalelor clinice si a ghidurilor de practica, folosirea masurilor de
control ale infectiilor, informarea si consilierea, integrarea serviciilor de sanatate. Existenta
calitatii profesionale conduce catre un mediu de munca/lucru eficient/performant si catre
rezultate pozitive ale tratamentului, aspecte ce vor genera atat satisfactia pacientului cat si
satisfactia furnizorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Calitatea in Nursing.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!