Tubul Pitot

Extras din referat Cum descarc?

-Tubul Pitot a fost inventat de inginerul francez Henri Pitot la inceputul anilor 1700 si a fost modificat si adus la forma sa actuala de catre inginerul francez Henry Darcy la mijlocul anilor 1800.
-Tubul Pitot masoara viteza de curgere a unui fluid (de obicei gazos) prin transformarea energiei cinetice a fluidului in energie potentiala. Sau tubul Pitot este un instrument simplu si eficient de masurare a diferentei dintre presiunea statica, dinamica si totala.
-Este utilizat pe scara larga pentru a determina viteza unei aeronave si pentru a masura viteza aerului si a gazelor naturale in aplicatii industriale.
Tubul pitot este alcatuit din:
-Orificiul central, axial, cu functia de a sesiza preasiunea totala si care se continua cu un tub interior (galben), ce se termina cu portul de presiune totala;
-Mai multe orificii laterale, care sesizeaza presiunea statica si se continua cu un tub exterior (albastru), avand in capat porul de presiune statica;
-Manometru, mecanic sau electronic, conectat la cele doua porturi prin intermediul a doua conducte de cuplare.
-Tubul Pitot de baza consta dintr-un tub indreptat direct in fluxul de fluid. Deoarece acest tub contine fluide, presiunea poate fi masurata; fluidul in miscare este adus in starea de repaos, dupa cum nu exista nici o iesire pentru a permite fluxului sa continue. Aceasta presiune este presiunea de stagnare a fluidului, cunoscuta si ca presiunea totala sau presiunea Pitot.
-Presiunea de stagnare masurata, in sine, nu poate fi utilizata pentru a determina viteza fluidului. 
Pricipiul foloseste relatia lui Bernoulli:
-Presiunea totala = presiunea statica + presiunea dinamica
-Scrisa altfel: ps +  1/2 ( ? v2)= pt 
-Obtinem pt viteza relatia: v = (2( pt - ps)/ ?)1/2 
-unde V este viteza fluidului, pt este presiunea totala, ps este presiunea statica, iar ? este densitatea fluidului. 
Atunci, presiunea dinamica este diferenta dintre presiunea totala si cea statica. Presiunea statica este in general masurata folosind porturi statice pe o parte a fuselajului. Presiunea dinamica este determinata utilizand o diafragma in interiorul unui container inchis. In cazul in care aerul de pe o parte a difragmei este la presiune statica, iar de partea cealalta este la presiune de stagnare, atunci deformarea diafragmei este proportionala cu presiunea dinamica, care poate fi apoi folosita pentru a determina viteza indicata de aeronave. Regimul diafragmei este de obicei inclus in indicatorul de viteza, care converteste presiunea dimanica in viteza citita prin intermediul unor parghii mecanice.
-In loc de porturi statice, un tub static Pitot (numit si Prandtl) poate fi folosit, acesta are un al doilea tub cu gauri laterale ce este coaxial cu tubul Pitot, in afara fluxului de aer direct, pentru a masura presiunea statica.
Tuburile Pitot de la bordul avioanelor au de obicei elemente de incalzire numite Pitot de caldura folosite pentru a preveni tubul de a deveni infundate cu gheata. Esecul acestor sisteme poate avea consecinte catastrofale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tubul Pitot.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!