Tubul Pitot

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1191
Mărime: 193.89KB (arhivat)
Publicat de: Blanduzia Matei
Puncte necesare: 4
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Broboana Diana
Mecanica Fluidelor

Extras din referat

-Tubul Pitot a fost inventat de inginerul francez Henri Pitot la începutul anilor 1700 şi a fost modificat şi adus la forma sa actuală de către inginerul francez Henry Darcy la mijlocul anilor 1800.

-Tubul Pitot măsoară viteza de curgere a unui fluid (de obicei gazos) prin transformarea energiei cinetice a fluidului în energie potenţială. Sau tubul Pitot este un instrument simplu şi eficient de măsurare a diferenţei dintre presiunea statică, dinamică şi totală.

-Este utilizat pe scară largă pentru a determina viteza unei aeronave şi pentru a măsura viteza aerului şi a gazelor naturale în aplicaţii industriale.

Tubul pitot este alcătuit din:

-Orificiul central, axial, cu funcţia de a sesiza preasiunea totală şi care se continuă cu un tub interior (galben), ce se termină cu portul de presiune totală;

-Mai multe orificii laterale, care sesizează presiunea statică şi se continuă cu un tub exterior (albastru), având în capăt porul de presiune statică;

-Manometru, mecanic sau electronic, conectat la cele două porturi prin intermediul a două conducte de cuplare.

-Tubul Pitot de bază constă dintr-un tub îndreptat direct în fluxul de fluid. Deoarece acest tub conţine fluide, presiunea poate fi măsurată; fluidul în mişcare este adus în starea de repaos, după cum nu există nici o ieşire pentru a permite fluxului să continue. Această presiune este presiunea de stagnare a fluidului, cunoscută şi ca presiunea totală sau presiunea Pitot.

-Presiunea de stagnare măsurată, în sine, nu poate fi utilizată pentru a determina viteza fluidului.

Pricipiul foloseşte relaţia lui Bernoulli:

-Presiunea totală = presiunea statică + presiunea dinamică

-Scrisă altfel: ps + ½( ρ v2)= pt

-Obţinem pt viteză relaţia: v = (2( pt - ps)/ ρ)1/2

-unde V este viteza fluidului, pt este presiunea totală, ps este presiunea statică, iar ρ este densitatea fluidului.

Atunci, presiunea dinamică este diferenţa dintre presiunea totală şi cea statică. Presiunea statică este în general măsurată folosind porturi statice pe o parte a fuselajului. Presiunea dinamică este determinată utilizând o diafragmă în interiorul unui container închis. În cazul în care aerul de pe o parte a difragmei este la presiune statică, iar de partea cealaltă este la presiune de stagnare, atunci deformarea diafragmei este proporţională cu presiunea dinamică, care poate fi apoi folosită pentru a determina viteza indicată de aeronave. Regimul diafragmei este de obicei inclus în indicatorul de viteză, care converteşte presiunea dimanică în viteza citită prin intermediul unor pârghii mecanice.

-În loc de porturi statice, un tub static Pitot (numit şi Prandtl) poate fi folosit, acesta are un al doilea tub cu găuri laterale ce este coaxial cu tubul Pitot, în afara fluxului de aer direct, pentru a măsura presiunea statică.

Tuburile Pitot de la bordul avioanelor au de obicei elemente de încălzire numite Pitot de căldură folosite pentru a preveni tubul de a deveni înfundate cu gheaţă. Eşecul acestor sisteme poate avea consecinţe catastrofale.

Preview document

Tubul Pitot - Pagina 1
Tubul Pitot - Pagina 2
Tubul Pitot - Pagina 3
Tubul Pitot - Pagina 4
Tubul Pitot - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Tubul Pitot.doc

Alții au mai descărcat și

Întreținerea și Repararea Demarorului

INTRODUCERE Demarorul constituie principalul element al sistemului de pornire,el se compune dintr-un motor electric de curent continuu şi un...

Dispozitive de Prindere

Principalul tipuri de semifabricate folosite in procedeele de presare sunt platbandele,foile si banda in forma de colaci. Pentru sporirea...

Torsiunea Neîmpiedicată a Barelor de Secțiune Oarecare

1. Generalităţi Se consideră o bară prismatică elastică, cu o secţiune transversală oarecare constantă, încărcată cu forţe numai în secţiunile din...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Standul de măsurare a debitului cu dispozitive de laminare și tuburi laminare

Memoriu Justificativ Alaturi de parametrii de stare care conditioneaza transformarile fizico-chimice din majoritatea proceselor industriale,...

Măsurarea Debitului

În procesele tehnologice masurarea debitelor de fluide, adica a cantitatii de fluide scurse prin conducte în unitatea de timp, este de cea mai mare...

Metode de Studiu a Noxelor Produse de Motoarele cu Ardere Internă

Introducere Deoarece condiţiile arderii totale nu sunt niciodată întrunite simultan, arderea amestecului carburant în motoarele cu ardere internă...

Aparate de bord

APARATE DE BORD CAP. I. – GENERALITATI Sunt dispozitive destinate pentru culegerea, convertirea, transmiterea si afisarea informatiilor necesare...

Trasarea Curbelor Caracteristice pentru un Ventilator Centrifugal

CAP. 1 - GENERALITĂŢI Ventilatoarele Sunt maşini care transportă gaze prin ridicarea presiunii cu ajutorul unui rotor cu palete. Ventilatoarele...

Trasarea Curbelor Caracteristice Pentru un Ventilator Centrifugal

GENERALITATI Ventilatoarele Sunt masini care transporta gaze prin ridicarea presiunii cu ajutorul unui rotor cu palete. Ventilatoarele sunt de...

Măsurarea debitelor

1. Consideratii teoretice Debitul este o marime ce caracterizeaza transportul fluidelor prin conducte si canale. Debitul se defineste ca fiind...

Mașini hidraulice și pneumatice

Cunoaşterea construcţiei, funcţionării şi exploatării maşinilor hidropneumatice utilizate la bordul navelor reprezintă obiectivul principal al...

Ai nevoie de altceva?