Torpilele Submarinelor Germane U-Boot in Timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial

Extras din referat Cum descarc?

Cap. I Situatia politico- militara ce a dus la dezvoltarea 
tehnicii de razboi
Batalia Atlanticului a fost cea mai indelungata batalie din timpul celui de-al II-lea Razboi Mondial incepand cu prima zi a ostilitatilor si terminnandu-se in cea din urma zi a acestuia.
A fost totodata si cea mai importanta batalie din timpul celui de-al II-lea Razboi Mondial ca urmare a faptului ca succesul oricarei alte campanii din alte teatre de operatii depindea de succesul acesteia.
Multi experti sunt de acord cu faptul ca infrangerea submarinelor germane U-boot si mentinerea rutelor de navigatie ce legau Marea Britanie, SUA si Canada au reprezentat un factor esential in invadarea de catre Aliati a Europei ocupate de nazisti in Batalia din Normandia, iar mai tarziu castigarea razboiului.
Batalia Atlanticului nu se refera la cea mai puternica forta navala, nici la o glorioasa lupta purtata intre navele militare de suprafata si submarine. Ea face referire la razboiul comercial purtat de submarinele U-boot impotriva flotei comerciale a Marii Britanii. Timp de aproape sase ani Germania a trimis peste 1000 de submarine de acest tip in lupta cu intentia de a izola Insulele Britanice, fortand astfel Regatul Unit sa iasa din razboi.
A fost o lupta care aproape a sugrumat rutele comerciale ale Marii Britanii intrrupand importantele aprovizionari cu alimente, combustibil si materii prime necesare continuarii razboiului.
Catre sfarsitul razboiului submarinele germane au scufundat aproape 2900 de nave si 14 milioane de tone de marfuri apartinand Puterilor Aliate. In schimb Aliatii au scufundat aproape 800 de submarine, un numar de 30 - 39 de mii de marinari nemai-intorcandu-se acasa, aceasta reprezentand cea mai mare rata a pierderilor dintre toate armele din istoria razboiului modern.
La inceputul razboiului, succesul reputat de submarinele germane impotriva flotelor britanice si americane a fost atat de important, incat, in Ianuarie 1943, Aliatii au pronuntat un decret la Casablanca prin care lupta impotriva submarinelor U-boot era declarata ca fiind o prioritate.
Winston Churchill, Prim-ministrul Regatului Unit in acea perioada a fost mai exact in discursul sau, rezumand submarinele germane si Batalia Atlanticului in felul urmator: " Singurul lucru care m-a ingrijorat cu adevarat in timpul razboiului a fost pericolul U-boot." 
Cap. II Torpilele submarinelor U-boot
Torpilele germane erau clasificate in doua mari categorii: torpilele mecanice G7 si torpilele electrice G7e. Acestea aveau aceleasi dimensiuni ale corpului: 7,16 m lungime si un diametru de 525 mm. Ambele puteau fi lansate cu tubul lans-torpila standard al submarinului, exceptie facand un mic numar identificat de Profesorul Walter care aveau cinci metri lungime. Aceste torpile erau inscriptionate cu litera "T" urmata de o cifra romana : T I ; T V . In plus erau inscriptionate cu trei tipuri de caractere ex. : G7a pentru a putea fi identificat tipul torpilei.
Toate torpilele utlizate in razboi fie ca erau mecanice sau electrice au purtat semnul caracteristicG urmat de cifra 5 sau 7 In functie de lungimea pe care o aveau si litera a sau e pentru a putea identifica modul de propulsie : mecanic respectiv electric.
Catre sfarsitul razboiului torpilelor li s -au dat nume cod precum : Falcon sau Wren. Torpilele reprezentau o arma foarte sofisticata, fapt ce le transforma totodata si in una dintre cele mai scumpe arme ale acelei perioade.
In principal in componenta torpilei intra: aparatul de aprindere, componenta de lupta, cadrul cu carme si elice, sistemul de propulsie si compartimentul de autodirijare.
Primele torpile germane au avut multe neajunsuri precum detonari premature sau fara efectul scontat, lipsa preciziei in mentinerea adancimii, ce putea face ca torpila sa ajunga la suprafata sau sa se duca prea in adanc; oricare din aceste situatii ducand la ratarea tintei in ciuda unei bune ochiri. 
Aparatul de aprindere 
Mecanismul utilizat pentru aprinderea explozibilului era aparatul de aprindere. Acesta era de doua tipuri: magnetic si prin contact. Majoritatea torpilelor erau prevazute cu ambele tipuri, capitanul putand alege tipul potrivit acelei situatii sau chiar o combinatie intre cele doua.
Aparatul de aprindere magnetic era actionat de influenta campului magnetic al navei fiind proiectat sa explodeze dedesubtul operei vii. Aceasta explozie putea rupe coca navei in doua, scufundand-o cu o singura torpila.
Oricum aparatul de aprindere magnetic era foarte sensibil, putand initia explozia prematur, multe explozii putand avea loc in timp ce torpila se apropia de nava.
Erau multe motive care determinau aceasta: 
- primul: campul magnetic al Pamantului variaza cu latitudinea fapt ce nu influenta pozitiv mecanismul;
- al doilea: torpilele aveau tendinta sa se apropie de tinta dinspre pupa, unde viteza era redusa, aparatul de aprindere nu putea detecta o variatie a campului magnetic, explozia ne-mai avand loc.
- in final, modelele mai putin performante erau influentate de vibratiile foarte puternice ca de altfel intreaga torpila care in cele din urma ducea la oprirea aparaturii.
In timp ce aceste probleme erau rezolvate, tot mai putine aparate de aprindere prin contact erau folosite.
Aparatele de apridere prin contact cuprindeau patru antene montate la extremitatea conului de lupta. Acestea erau proiectate sa explodeze la un foarte mic impact care ar fi detonat componenta de lupta. 
Erau intampinate de asemeni multe probleme, cele care au pus in evidenta acest fapt fiind modelele mai putin performante. Astfel : pentru actionarea aparatului de aprindere era necesar un unghi de impact foarte ingust. Torpilele erau prevazute cu un mecanism de siguranta ce arma aparatul de aprindere doar dupa o cursa de 250 de metri. Pentru aceasta o mica elice era dispusa in capul torpilei. Aceasta deplasandu-se catre inainte agia apa ce face aca elicea sa capete o miscare de rotatie pana cand s-ar fi intrerupt miscarea armandu-se astfel aparatul de aprindere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Torpilele Submarinelor Germane U-Boot in Timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!