Testarea Motoarelor pe Stand pentru Masurarea Nivelului de Poluare a Motorului

Extras din referat Cum descarc?

Scurt istoric
O data cu dezvoltarea industriei auto, numarul de autovehicule a crescut simtitor. Daca in anii 1900, in America, singura tara care le producea, existau doar 4192 de automobile. In 1985 numarul lor a crescut pina la 109 milioane de autovehicule. Numarul autovehiculelor produse in toata lumea s-a marit de aproximativ 6 ori pana in anul 2003 (fata de 1985). Acest lucru s-a datorat si faptului ca tot mai multe tari au devenit producatori de autovehicule. 
In acelasi timp cu cresterea numarului de autovehicule a crescut si cantitatea de emisii poluante eliminate in atmosfera.
- In 1970, Congresul American a reactionat la aceasta problema, prin adoptarea unor amendamente, Clean Air Act Amendaments, care se referea reducerea emisiilor poluante prin intermediul performantei tehnologice.
- In 1970 Amendamentele pentru Aer Curat, se specifica o reducere cu mai mult de 90 % a emisiilor de hidrocarburi (HC), a emisiilor de monoxid de carbon (CO) pana in anul 1975 si cu 90% a emisiilor de oxizi de azot (NOx, NO, NO2 ) pana in anul 1976.
- In 1977, Congresul a impus mai multe standarde stricte ce trebuiau aplicate pana in anul 1983. Standardele au fost inasprite in continuare si in 1990 s-au impus penru ani 1994 standarde ce poarta denumirea Tier1.
- . Agentia de Protectie a Mediului (E.P.A.) a mers mai departe si a impus pentru anul 2004 un nou standard Tier2, care a fost in vigoare pana in 2009.
Principalii poluantii atmosferici 
In Europa reglementarile prevad limite pentru sapte poluanti atmosferici:
- Dioxidul de sulf (SO2);
- Particulele in suspensie (PM10);
- Plumb (Pb);
- Dioxidul de Azot (NO2);
- Ozonul (O3);
- Oxidul de Carbon (CO); 
o Hidrocarburile. 
Standardele referitoare la poluare stabilite de autoritatea americana
Anul Hidrocarburi (HC)[g/mila] Monoxid de Carbon (CO)
[g/mila] Oxid de Azot (NOx)
[g/mila]
1960 10,6 84 4,1
1970 4,1 34 5
1975 1,5 15 3,1
1980 0,41 7 2
1981 0,41 3,4 1
1983 0,41 3,4 1
1994 (Tier 1) 0,31 4,2 0,6
2004 (Tier 2) 0,13 4,2 0,2
REGLEMENTARI EUROPENE PRIVIND PROTECTIA MEDIULUI DE CATRE 
VEHICULELE RUTIERE VEHICULELE RUTIERE
- Directiva 70/220/CEE, emisa in anul 1970, a stabilit primele reguli privind armonizarea cerintelor Statelor membre CEE asupra emisiilor poluante (la inceput numai CO, apoi si HC si NOx, mai apoi si particule pentru motoare diesel);
- Dupa anul 1992 se produce reducerea sistematica, a emisiilor poluante, in cele patru trepte denumite generic EURO, utilizandu-se in mod obligatoriu, in toate cazurile, numai benzina fara plumb;
- EURO 1, presupune in principiu tratarea post combustie utilizand catalizatoare de oxidare pentru CO si NOx si ciclul de conducere EUROPA (urban). S-a aplicat incepand cu 1 ianuarie 1992 pentru omologarea de tip si 1 ianuarie 1993 pentru livrarile pe piata;
- EURO 2, presupune tratarea post combustie cu catalizator pentru trei componente cu sonda pentru reglarea raportului ?, injectie de benzina, si masurarea noxelor conform noului ciclu NCCE (urban + interurban), reducerea drastica a valorilor limita pentru noxe (de 8-10 ori fata de EURO 0). S-a aplicat de la 1 ianuarie 1996 (omologarea de tip) si 1 ianuarie 1997 (livrarea pe piata).


Fisiere in arhiva (1):

  • Testarea Motoarelor pe Stand pentru Masurarea Nivelului de Poluare a Motorului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!