Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 986
Mărime: 492.66KB (arhivat)
Publicat de: Barbu Toader
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Scurt istoric

O dată cu dezvoltarea industriei auto, numărul de autovehicule a crescut simțitor. Dacă în anii 1900, în America, singura țară care le producea, existau doar 4192 de automobile. În 1985 numărul lor a crescut pînă la 109 milioane de autovehicule. Numărul autovehiculelor produse în toată lumea s-a mărit de aproximativ 6 ori până în anul 2003 (fată de 1985). Acest lucru s-a datorat și faptului că tot mai multe țări au devenit producători de autovehicule.

În același timp cu creșterea numărului de autovehicule a crescut și cantitatea de emisii poluante eliminate în atmosferă.

- În 1970, Congresul American a reacționat la această problemă, prin adoptarea unor amendamente, Clean Air Act Amendaments, care se referea reducerea emisiilor poluante prin intermediul performantei tehnologice.

- În 1970 Amendamentele pentru Aer Curat, se specifica o reducere cu mai mult de 90 % a emisiilor de hidrocarburi (HC), a emisiilor de monoxid de carbon (CO) până în anul 1975 și cu 90% a emisiilor de oxizi de azot (NOx, NO, NO2 ) până în anul 1976.

- În 1977, Congresul a impus mai multe standarde stricte ce trebuiau aplicate până în anul 1983. Standardele au fost înăsprite în continuare și în 1990 s-au impus penru ani 1994 standarde ce poartă denumirea Tier1.

- . Agenția de Protecție a Mediului (E.P.A.) a mers mai departe și a impus pentru anul 2004 un nou standard Tier2, care a fost în vigoare până în 2009.

Principalii poluantii atmosferici

În Europa reglementările prevăd limite pentru şapte poluanţi atmosferici:

- Dioxidul de sulf (SO2);

- Particulele în suspensie (PM10);

- Plumb (Pb);

- Dioxidul de Azot (NO2);

- Ozonul (O3);

- Oxidul de Carbon (CO);

• Hidrocarburile.

Standardele referitoare la poluare stabilite de autoritatea americană

Anul Hidrocarburi (HC)[g/mila] Monoxid de Carbon (CO)

[g/mila] Oxid de Azot (NOx)

[g/mila]

1960 10,6 84 4,1

1970 4,1 34 5

1975 1,5 15 3,1

1980 0,41 7 2

1981 0,41 3,4 1

1983 0,41 3,4 1

1994 (Tier 1) 0,31 4,2 0,6

2004 (Tier 2) 0,13 4,2 0,2

REGLEMENTĂRI EUROPENE PRIVIND PROTECȚIA MEDIULUI DE CĂTRE

VEHICULELE RUTIERE VEHICULELE RUTIERE

- Directiva 70/220/CEE, emisă în anul 1970, a stabilit primele reguli privind armonizarea cerinţelor Statelor membre CEE asupra emisiilor poluante (la început numai CO, apoi şi HC şi NOx, mai apoi şi particule pentru motoare diesel);

- După anul 1992 se produce reducerea sistematică, a emisiilor poluante, în cele patru trepte denumite generic EURO, utilizându-se în mod obligatoriu, în toate cazurile, numai benzina fără plumb;

- EURO 1, presupune în principiu tratarea post combustie utilizând catalizatoare de oxidare pentru CO şi NOx şi ciclul de conducere EUROPA (urban). S-a aplicat începând cu 1 ianuarie 1992 pentru omologarea de tip şi 1 ianuarie 1993 pentru livrările pe piaţă;

- EURO 2, presupune tratarea post combustie cu catalizator pentru trei componente cu sonda pentru reglarea raportului λ, injecţie de benzină, şi măsurarea noxelor conform noului ciclu NCCE (urban + interurban), reducerea drastică a valorilor limită pentru noxe (de 8-10 ori faţă de EURO 0). S-a aplicat de la 1 ianuarie 1996 (omologarea de tip) şi 1 ianuarie 1997 (livrarea pe piaţă).

Preview document

Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 1
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 2
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 3
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 4
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 5
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 6
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 7
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 8
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 9
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 10
Testarea Motoarelor pe Stand pentru Măsurarea Nivelului de Poluare a Motorului - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Testarea Motoarelor pe Stand pentru Masurarea Nivelului de Poluare a Motorului.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Studiu a Noxelor Produse de Motoarele cu Ardere Internă

Introducere Deoarece condiţiile arderii totale nu sunt niciodată întrunite simultan, arderea amestecului carburant în motoarele cu ardere internă...

Sistemul ESP (Electronic Stability Program)

Începerea producţiei de serie al programului electronic de stabilitate ESP în Europa cu zece ani în urmă a fost o piatră de hotar în dezvoltarea de...

Combustibili Alternativi

1. INTRODUCERE Aceasta lucrare prezinta tipurile de combustibili neconventionali, sistemele de stocare si de alimentare cu asemenea combustibili,...

Diagnosticarea, întreținerea și repararea mecanismului motor

DIAGNOSTICAREA MECANISMULUI MOTOR Generalitati Schimbarea starii tehnice a mecanismului motor (piston, cilindru, biela, arbore motor, lagare...

Diagnosticarea Automobilelor cu Ajutorul Programului Autodata

DIAGNOSTICAREA AUTOMOBILELOR CU AJUTORUL PROGRAMULUI AUTODATA In procesul tehnologic al lucrarilor de întretinere tehnica un loc important il...

Diagnosticarea motorului cu aprindere prin scânteie

1.ARGUMENT Automobilul este un vechicul rutier, carosat si suspendat pe roti care se deplaseaza prin mijlocul de propulsie propriu, in diferite...

Testarea și diagnosticarea sistemului de transmisie al automobilului

1.ARGUMENT Automobilul este un vehicul rutier , carosat si suspendat pe roti care se deplaseaza prin mijloace de propulsie proprii, in diferite...

Calculul Termic Comparativ a Două Motoare

1. Introducere 1.1. Clasificarea motoarelor cu ardere internă. Noţiuni fundamentale. Criteriul de clasificare cel mai important îl constituie...

Te-ar putea interesa și

Diagnosticarea motorului cu aprindere prin scânteie

1.ARGUMENT Automobilul este un vechicul rutier, carosat si suspendat pe roti care se deplaseaza prin mijlocul de propulsie propriu, in diferite...

Influențaă temperaturii asupra poluării la MAI

1. Legi şi reglementări Automobilul constituie una din principalele surse de poluare ale mediului înconjurător, contribuţia la poluarea globală...

Ai nevoie de altceva?