Extras din referat
Scurt istoric
O dată cu dezvoltarea industriei auto, numărul de autovehicule a crescut simțitor. Dacă în anii 1900, în America, singura țară care le producea, existau doar 4192 de automobile. În 1985 numărul lor a crescut pînă la 109 milioane de autovehicule. Numărul autovehiculelor produse în toată lumea s-a mărit de aproximativ 6 ori până în anul 2003 (fată de 1985). Acest lucru s-a datorat și faptului că tot mai multe țări au devenit producători de autovehicule.
În același timp cu creșterea numărului de autovehicule a crescut și cantitatea de emisii poluante eliminate în atmosferă.
- În 1970, Congresul American a reacționat la această problemă, prin adoptarea unor amendamente, Clean Air Act Amendaments, care se referea reducerea emisiilor poluante prin intermediul performantei tehnologice.
- În 1970 Amendamentele pentru Aer Curat, se specifica o reducere cu mai mult de 90 % a emisiilor de hidrocarburi (HC), a emisiilor de monoxid de carbon (CO) până în anul 1975 și cu 90% a emisiilor de oxizi de azot (NOx, NO, NO2 ) până în anul 1976.
- În 1977, Congresul a impus mai multe standarde stricte ce trebuiau aplicate până în anul 1983. Standardele au fost înăsprite în continuare și în 1990 s-au impus penru ani 1994 standarde ce poartă denumirea Tier1.
- . Agenția de Protecție a Mediului (E.P.A.) a mers mai departe și a impus pentru anul 2004 un nou standard Tier2, care a fost în vigoare până în 2009.
Principalii poluantii atmosferici
În Europa reglementările prevăd limite pentru şapte poluanţi atmosferici:
- Dioxidul de sulf (SO2);
- Particulele în suspensie (PM10);
- Plumb (Pb);
- Dioxidul de Azot (NO2);
- Ozonul (O3);
- Oxidul de Carbon (CO);
• Hidrocarburile.
Standardele referitoare la poluare stabilite de autoritatea americană
Anul Hidrocarburi (HC)[g/mila] Monoxid de Carbon (CO)
[g/mila] Oxid de Azot (NOx)
[g/mila]
1960 10,6 84 4,1
1970 4,1 34 5
1975 1,5 15 3,1
1980 0,41 7 2
1981 0,41 3,4 1
1983 0,41 3,4 1
1994 (Tier 1) 0,31 4,2 0,6
2004 (Tier 2) 0,13 4,2 0,2
REGLEMENTĂRI EUROPENE PRIVIND PROTECȚIA MEDIULUI DE CĂTRE
VEHICULELE RUTIERE VEHICULELE RUTIERE
- Directiva 70/220/CEE, emisă în anul 1970, a stabilit primele reguli privind armonizarea cerinţelor Statelor membre CEE asupra emisiilor poluante (la început numai CO, apoi şi HC şi NOx, mai apoi şi particule pentru motoare diesel);
- După anul 1992 se produce reducerea sistematică, a emisiilor poluante, în cele patru trepte denumite generic EURO, utilizându-se în mod obligatoriu, în toate cazurile, numai benzina fără plumb;
- EURO 1, presupune în principiu tratarea post combustie utilizând catalizatoare de oxidare pentru CO şi NOx şi ciclul de conducere EUROPA (urban). S-a aplicat începând cu 1 ianuarie 1992 pentru omologarea de tip şi 1 ianuarie 1993 pentru livrările pe piaţă;
- EURO 2, presupune tratarea post combustie cu catalizator pentru trei componente cu sonda pentru reglarea raportului λ, injecţie de benzină, şi măsurarea noxelor conform noului ciclu NCCE (urban + interurban), reducerea drastică a valorilor limită pentru noxe (de 8-10 ori faţă de EURO 0). S-a aplicat de la 1 ianuarie 1996 (omologarea de tip) şi 1 ianuarie 1997 (livrarea pe piaţă).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Testarea Motoarelor pe Stand pentru Masurarea Nivelului de Poluare a Motorului.doc