Rolul instalatiei de ungere Instalatia de ungere a motorului este una din instalatiile ajutatoare care realizeaza ungerea organelor mobile ale motorului ca si circularea, filtrarea si racirea uleiului. Scopul ungerii este de a micsora frecarea suprafetelor pieselor in miscare, reducerea puterii consumate si a uzurii precum si etansarea grupului cilindru-piston-segmenti. De asemenea, ungerea trebuie sa spele piesele si sa evacueze impuritatile si particulele metalice rezultate din uzura. Ungerea raceste partial piesele, preintampinand partial oxidarea uleiului de organele masinii prin care trece. Intensitatea ungerii este proportionala cu solicitarea pieselor si viteza lor de miscare. Instalatia de ungere a motorului este formata dintr-un ansamblu de piese care asigura ungerea componentelor acestuia, precum si circulatia, filtrarea si racirea uleiului. Schimbul uleiului de ungere a motorului este recomandabil sa fie facut cand acesta este cald pentru a asigura scurgerea sa completa impreuna cu toate impuritatile rezultate din exploatare. Pentru a preveni deteriorarea motorului atunci cand aparatura de la bordul vehiculului indica presiunea scazuta a uleiului din baie, este obligatorie controlarea nivelului acestuia cu ajutorul jojei si in functie de situatie se completeaza sau se remediaza defectiunea intervenita. Printre cauzele care pot determina scaderea nivelului uleiului in baie se afla uzura accentuata a motorului, pierderea de ulei datorate neetanseitatii gar niturilor sau montarea defectuoasa a filtrului de ulei. Diluarea uleiului cu apa poate fi cauzata de arderea sau deteriorarea garniturilor de etansare a cama ilor cilindrilor ori de fisurarea camasilor cilindrilor sau a blocului motor. Dupa modul cum este debitat uleiul catre suprafetele de frecare, ungerea se poate realiza: -ungerea prin presiune, prin care uleiul este trimis la locurile de ungere de catre o pompa de ulei -ungerea prin stropire, uleiul fiind improscat de catre arboreal cotit,care,in miscarea lui de rotatie, barboteaza uleiul din craterul inferior. -ungerea mixta, prin care o parte din piese cele mai solicitate la viteze de deplasari mari sunt unse sub presiune,iar celelalte prin barbotaj.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).