Sistemul de frânare

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4160
Mărime: 121.55KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Institutul Militar al Fortelor Armate „Alexandru eel Bun" Catedra Tehnica Militara

Extras din referat

1. Caracteristica generala §i indicatorii de baza a lucrului sectiei de reparatie a frinelor.

2. Analiza lucrului sectiei de reparatie a frinelor §i calculele indicatorilor de baza tehnico-economici ai activitatii sale.

3. Caile principale de perfectionare a lucrului sectiei de reparatie a frinelor cu aprecierea lor calitativa.

4. Calcularea schimbarilor indicatorilor tehnico-economici ai activitatii sectiei de reparatie a frinelor in rezultatul introducerii masurilor inovationale.

5. Concluziile.

6. Literatura utilizata.

Sector de reparatie a sabotilor de frina Continutul lucrarii:

1. Pregatirea datelor initiate pentru defectare.

2. Determinarea starii tehnice a pieselor constructive defectate.

3. Asortarea pieselor.

4. Determinarea conditiilor tehnice.

5. Destinatia metodelor de reparatie.

6. Continutul operatiilor dupa tehnologia defectarii.

7. Aformarea darii de seama.

' V

Harta defectum:

Denumirea pieselor: sabotii de frina

Marca autovehicolului: ZIL 131, GAZ 66, KAMAZ 4310, URAL 4320, GAZ 53

Materialul confectionarii: firodol

Durabilitatea: depinde de intensitatea exploatarii autovehiculuilui

Nr. d/o

Elementele

pieselor constructive

Cerintele schitei de

lucru ori conditiile

tehnice (mm)

Starea actuals a

elementelor

pieselor (mm)

Metoda

determinarii

defectului,

utilizarea

instrumentului

Concluzii

Sabotii de frina la

autocamionul ZIL

131

Garniturile de

frectiune sunt

uzate (5)

Daca autocamionul

la frinare parcurge

о distanta mai mare

decit cea

corespunzatoare;

cind in timpul

miscarii se aude un

zgomot la roti.

Autocamionul se

transporta la punct

de deservire

tehnica, se

demonteaza roata, >

se verific sabotii si

garniturile de

frectiune.

Garniturile de

frectiune se

schimb.

Sabotii de frina la autocamionul KAMAZ 4310

Garniturile de

frectiune sunt

uzate (5)

Daca autocamionul

la frinare parcurge

о distanta mai mare

decit cea

corespunzatoare;

cind in timpul

miscarii se aude un

zgomot la roti.

Autocamionul se

transporta la punct

de deservire

tehnica, se

demonteaza roata,

se verific sabotii si

garniturile de

frectiune.

Garniturile de

frectiune se

schimb.

Lucrarea a indeplinit: Sergent Datco Dumitru

Lucrarea a verificat Maior Vornicescu Grigore

2007

(semnatura)

Sectia de reparatie a frinelor

Se dispune in sala mare, unde se petrece Intretinerea Tehnica Nr. 1 a intreprinderii de stat „Autocombinatul AK-4". Sectorul de reparatie a sabotilor este amplasat §i amenajat intr-o incapere separata, unde se folosesc un §ir de instalatii speciali, care sunt necesare pentru lucrarile de reparatie.

Acest sector este dotat cu:

1. Mese de lacatuserie cu minghina - 2 bucati;

2. Strung de frezare - 2 unitati;

3. Dispozitiv de gaurire - 1 unitate;

4. Dispozitiv de nituire - 1 unitate;

5. Dulapul de tier pentru instrumente - 1 bucata;

6. Completul de instrumente;

7. Polizorul pentru ascutirea cutitelor.

Procesul de reparatie este divizat pe faze de lucru:

1. Sabotii se pregatesc pentru inlocuirea garniturilor - la aceasta etapa lucratorul pregateste sabotii pentru inlocuirea garniturilor - fixeaza sabotii in minghina pe masa de lacatuserie si cu ajutorul ciocanului si daltei taie niturile vechi in asa mod ca sa Mature garniturile uzate. Dupa aceasta sabotii se curata de praf cu ajutorul pieriei metalice.

2. Adopteaza garniturile noi la saboti, le fixeaza cu ajutorul fixatorului special, efectueaza masurari necesare si executa gaurirea lor cu ajutorul dispozitivului de gaurire.

3. Folosind dispozitivul de nituire, fixeaza garniturile pe saboti.

4. Dupa ce a fost efectuata nituirea, instaleaza sabotii in tambururi de frina si verifica daca dimensiunile lor sunt normale.

5. Daca sabotii nu se instaleaza normal, cu ajutorul dispozitivului de frezare specialistul aduce garniturile de frectiune la dimensiunile necesare.

6. Dupa aceasta sabotii sunt gata pentru exploatare.

Materialele folosite:

Pentru nituirea sabotilor se folosesc nituri cu dimensiunile de 6 sau 8 mm. Dispozitivul de nituire dezvolta presiunea normala de 6 atmosferi, la presiunea mai joasa nituirea nu este calitativa si garniturile de deterioreaza intr-un timp scurt.

MATERIALE UTILIZATE LA CONSTRUCTIA SISTEMULUI DE FRANARE

Tamburele se executa din fonta cenu§ie simpla sau aliata (cu molibden, nickel §i crom) §i, uneori, din tabla de otel ambutisata, sau combinate, compuse dintr-un disc de otel matritat §i obada din fonta (asamblate la turnarea obezii).

In prezent, la autoturisme sunt raspandite tamburele matritate din tabla de otel la care se toarna ulterior, la partea inferioara, un inel de fonta aliata.

Sabotii se executa prin sudare sau matritare din tabla de otel sau se toarna (din fonta §i mai rar din aliaje de aluminiu). Suprafata de lucru a sabotului este acoperita cu о garnitura de frictiune.

Preview document

Sistemul de frânare - Pagina 1
Sistemul de frânare - Pagina 2
Sistemul de frânare - Pagina 3
Sistemul de frânare - Pagina 4
Sistemul de frânare - Pagina 5
Sistemul de frânare - Pagina 6
Sistemul de frânare - Pagina 7
Sistemul de frânare - Pagina 8
Sistemul de frânare - Pagina 9
Sistemul de frânare - Pagina 10
Sistemul de frânare - Pagina 11
Sistemul de frânare - Pagina 12
Sistemul de frânare - Pagina 13
Sistemul de frânare - Pagina 14
Sistemul de frânare - Pagina 15
Sistemul de frânare - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Franare.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu privind tensiunile și deformația din bare

Cuprins 1 INTRODUCERE Progresele din domeniul tehnicii măsurării sunt strâns legate de progresele din domeniul senzorilor şi traductoarelor şi de...

Grindă cu zăbrele

ARGUMENT Pentru a reusi intr-un domeniu , este necesara o buna informare asupra domeniului respectiv si a continutului acestuia. Pentru...

Analiza competitivității sistemelor mecanice - cric hidraulic

1. DELIMITĂRI NECESARE Conform definiţiei lui David T. Kearns, de la compania Xerox, benchmarking-ul reprezintă „un proces contiuu de măsurare a...

Tratamente termice

Temă de casă Să se realizeze procesul tehnologic al tratamentului termic aplicat oțelului C45 pentru realizarea semifabricatului ,,corp cilindric...

Perfecționarea unei chei tubulare universale

Managementul ciclului de viata al produsului Deși are o gamă largă de utilizari, necesitatea mbunătățirii cheilor tubulare universale apare atât...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Acționări hidraulice și pneumatice

Problema 1 Fie sistemul hidrostatic care trebuie sa ridice o piesa de greutate G= 1x105N la o inaltime de 25 cm. Se utilizeaza o pompa ce...

Te-ar putea interesa și

Studiul dinamic al automobilului

Soluții similare Pentru abordarea proiectării unui nou tip de autovehicul, ținând seama de datele impuse prin temă, care precizează anumite...

Mecatronica Sistemului de Frânare

Memoriu justificativ Apărut în a doua jumătate a secolului al 19-lea, automobilul a revoluţionat transporturile şi a concentrat cele mai...

Studiul Sistemului de Frânare

STUDIUL SISTEMULUI DE FRÂNARE I.Rolul sistemului de frânare Fig. 1.1 Ansamblu disc frână Sistemului de frânare are rolul: - de a reduce viteza...

Sistem de frânare puntea față pentru o autobetonieră cu MAC

1. STUDIU DE NIVEL PRIVIND AUTOBETONIERELE Pentru abordarea proiectării unui nou tip de autovehicul, ținânad seama de datele impuse prin temă,...

Sistemul bancar din Franța

Introducere Sistemul bancar al unei țări se referă la totalitatea instituțiilor financiare care operează în cadrul acelei țări, inclusiv băncile...

Diagnosticarea sistemului de frânare a automobilului

Argument 2.1 Generalitati Automobilul este un vehicul rutier suspendat elastic pe roti,care se deplaseaza prin mijloace de propulsie...

CCA2 - frână - autoturism de teren

1 STUDIU DE CAZ ASUPRA SISTEMULUI DE SUSPENSIE RIGIDA CU 3 BRATE 1.1 ROLUL SUSPENSIEI, CONDITII IMPUSE La deplasarea autovehiculului,...

Sistemul de frânare

Argument Destinatia sistemului de franare. Sistemul de franare serveste la: • Reducerea vitezei automobilului pana la o valoare dorita sau chiar...

Ai nevoie de altceva?