Sistemul de frânare

Extras din referat:

Sa asigure o franare sigura

Sa asigure imobilitatea automobilului in panta

Sa fie capabilde anumite deceleratiiimpuse

Franarea sa fie progresiva fara socuri

Sa nu necesitedin parteaconducatorului un effort prea mare

Sa asigure evacoarea caldurii care ia nastere in timpul franarii

Sa aiba o constructie simpla si usor de intretinut

In figura 1.1 este reprezentata schema de principiu a franei cu tambur si saboti interiori a unei roti Solidar cu roata 1, incarcata cu sarcina Gr , se afla tamburul 2 , care se roteste in sensul indicat de figura cu viteza unghiulara - Sabotii 3 sunt articulati in punctele 4 pe talerul franei care nu se roteste cu roata , fiind fix.

La apasarea pedalei 7, cama 6 , prin intermediul parghiei 8 , se roteste si apasa sabotii asupra tamburului. In aceasta situatie , intre tamburi si sabotii apar forte de frecare ce pot da nastere la un moment de franare Mf, care se opune miscarii automobilului.

In cazul sabotului articulat , apropierea acestuia de tambur de realizeaza prin rotirea in jurul unui punct fix.

Sabotul flotant se apropie de tambur printr-o miscare compusa dintr-o rotatie si o translatie.

Extinderea utilizarii franelor cu disc la automobile se explica prin numeroasele avantaje pe care le prezinta in raport cu franele cu tambur , cele mai importante fiind:posibilitatea maririi suprafetelor garniturilor de frecare ; sensibilitatea redusa fata de variatia coeficentului de frecare ; distributia unforma a presiunii pe suprafetele de frecare si drept consecinta , uzarea uniforma a garniturilor si necesitatea reglarii mai rare a franei; suprafata mare de racire si conditi bune pentru evacuarea caldurii; stabilitatea in functionarea la temperature joase si ridicate; echilibrarea fortelor axiale si lipsa fortelor radiale ; posibilitatea functionarii cu jocuri mai mici intre suprafetele de frecare, ceea ce permite sa se reduca timpul de intrare in functiune a franei; inlocuirea usoara a garniturilor de frecare- ; realizeaza reglarea automata a jocului dintre suprafetele de frecare printr-o constructie mai simpla- ; nu produce zgomot in timpul franarii.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul de franare.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
ppt
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Marime:
185.67KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
franare, suprafete, ADERENŢA, disc
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!