Sistemul de Direcție

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Destinatia sistemului de directie. Sistemul de directie serveste la modificarea directiei de deplasare a automobilului. Schimbarea directiei de mers se obtine prin schimbarea planului (bracarea) rotilor de directie in raport cu planul longitudinal al autovehiculului.

Conditiile impuse sistemului de directie sunt :

- sa permita stabilizarea miscarii rectilinii (rotile de directie, dupa ce virajul s-a efectuat, sa aiba tendinta de a reveni in pozitia mersului in linie dreapta);

- efortul necesar pentru manevrarea directiei sa fie cat mai redus;

- randamentul sa fie cat mai ridicat;

- socurile provenite din neregularitatile caii sa nu fie transmise la volan;

- sa permita reglarea si intretinerea usoara;

- sa nu prezinte uzuri excesive care por duce la jocuri mari si, prin aceasta la micsorarea sigurantei conducerii;

- sa aiba o constructie simpla si sa prezinte o durabilitate cat mai mare.

In figura 1 este prezentata schema virajului unui automobil cu doua punti.

Virajul auromobilului este corect, adica rotile ruleaza fara alunecare, cand toate descriu cercuri concentrice in centrul de viraj "O". Acest centru trebuie sa gaseasca la intersectia dintre prelungirea axei rotilor din spate si a axelor fuzetelor celor doua roti de directie. Aceasta inseamna ca in viraj, rotile de directie nu sunt paralele ci inclinate (bracate) cu unghiuri diferite. Astfel unghiul de bracare ?i al rotii interioare este mai mare decat unghiul de bracare ?e al rotii exterioare. Fig. 1 - Schema virajului automobilului

2. STABILIZAREA ROTILOR DE DIRECTIE

In scopul asigurarii unei bune tinute de drum a automobilului, rotile de directie se stabilizeaza. Prin stabilizarea rotilor de directie se intelege capacitatea lor de a-si mentine directia la mersul in linie dreapta si de a reveni in aceasta pozitie, dupa ce au fost brocate sau deviate sub influenta unor forte perturbatoare.

Dintre masurile constructive, care dau nastere la momentele de stabilizare, unghiurile de asezare a rotilor si pivotilor au rolul cel mai important. In acest scop, rotile de directie si pivotii rotilor fuzetelor de directie prezinta anumite unghiuri in raport cu planul longitudinal si transversal al automobilului (fig. 2).

La pivotii fuzetelor se deosebesc doua unghiuri: unghiul de inclinare longitudinala ? si unghiul de inclinare transversala ?.

Rotile de directie, ca si pivotii, prezinta doua unghiuri : unghiul de cadere sau de carosaj ? si unghiul de convergenta ?.

Unghiul de inclinare longitudinala a pivotului ? (sau unghiul de fuga), (fig. 2.a) re-prezinta inclinarea logitudinala a pivotului si se obtine prin inclinarea pivotului in asa fel incat prelungirea axei lui sa intalneasca calea intr-un punct A, situat inaintea punctului B de contact al rotii.

Unghiul de inclinare longitudinala a pivotului face ca, dupa bracare, rotile de directie sa aiba tendita de revenire la pozitia de mers in linie dreapta.

Fig. 2. Unghiurile de asezare ale rotilor si pivotilor.

In timpul virajului automobilului (fig. 3), forta centrifuga Fc, aplica in centrul de masa, provoaca aparitia intre roti si cale a reactiunilor Y1 si Y2, care se considera ca actioneaza in centrul suprafetei de contact

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul de Directie.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
7 651 cuvinte
Nr caractere:
39 243 caractere
Marime:
1.77MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
unghi de inclinare, pivot, masa
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Profesorului:
Nedelea Iustinian
Sus!