Sisteme inteligente de franare cu actionare electromecanica si cu actionare hidraulica

Extras din referat Cum descarc?

Sistemul de franare 
Scurt istoric
Sistemul de franare, a suferit in ultima perioada (10-20 ani) numeroase imbunatatiri. Ceea ce a inceput in anii 60 ca o incercare de a aduce distanta de franare in limite rezonabile, a sfarsit prin a genera un adevarat fenomen. Introducerea de materiale ca: fibra de carbon, metalele sinterizate si otelurile usoare, impreuna cu diverse 
sisteme ca ABS au contribuit decisiv la
reducerea spatiului de franare si in 
general,la un automobil mai sigur.
Unul din primii pasi in aceasta directie 
a fost facut in  anii '70 cand producatorii 
au trecut la folosirea masiva a franelor 
disc, renuntand la cele cu tambur.
Generalitati privind sistemul de franare
In prezent pe plan mondial se depun eforturi in vederea imbunatatirii performantelor de franare ale autovehiculelor, prin adoptarea unor normative si reglementari internationale ale diferitelor aspecte legate de sistemul de franare.Aceste masuri sunt determinate de rezultatele numeroaselor 
investigatii referitoare la cauzele si 
gravitatea accidentelor de circulatie, 
care au aratat ca cele provenite 
din cauze tehnice legate de
defectarea sau comportarea 
nesatisfacatoare a sistemului de
franare, se caracterizeaza 
printr-o gravitate deosebita. 
Rolul si clasificarea sistemelor de franare
Sistemul de franare are rolul:
-de a reduce viteza automobilului pana la o valoare dorita sau chiar pana la oprirea lui.
-de a imobiliza automobilul in stationare,pe un drum orizontal sau in panta.
-de a mentine constanta viteza automobilului in cazul coborarii unor pante lungi.
Sistemul de franare trebuie sa asigure decelerarea maxima a automobilului, permisa de aderenta, cu conditia ca automobilul sa ramana manevrabil, adica sistemul de directie sa
poata realiza traiectoria comandata.
Calitatile sistemului de franare - eficacitatea,
stabilitatea, fidelitatea, confort.
Dupa tipul transmisiei se deosebesc:
frane cu transmisie mecanica;
frane cu transmisie hidraulica;
frane cu transmisie pneumatica;
frane cu transmisie electrica;
frane cu transmisie combinata;
frane cu transmisie cu servomecanism.
Franele cu tambur si saboti interiori
Partile componente si principiul de functionare.
Datorita simplitatii lor, franele cu tambur si saboti interiori sunt foarte raspandite la automobile. 
In figura este reprezentata schema de principiu a franei cu tambur si saboti interiori a unei roti. Solidar cu roata 1, incarcata cu sarcina Gr , se afla tamburul 2, care se roteste in sensul indicat pe figura cu viteza unghiulara ?. Sabotii 3 sunt articulati in punctele 4 pe talerul franei care nu se roteste cu roata, fiind fix. La apasarea pedalei 7, cama 6, prin intermediul parghiei 8, se roteste si apasa sabotii asupra tamburului 2. In aceasta situatie, intre tamburi si saboti apar forte de frecare ce vor da nastere la un moment de franare Mf, care se opune miscarii automobilului.
Sub actiunea momentului Mf, in zona de contact a rotii cu drumul, ia nastere reactiunea Fr, indreptata in sens opus miscarii. Tot in zona de contact apare si reactiunea verticala a drumului Zr.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sisteme inteligente de franare cu actionare electromecanica si cu actionare hidraulica.ppt

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!