1. Constructia si caracteristicile rotilor cu pneu ... 3 1.1. Constructia rotilor ... 3 1.2. Constructia pneurilor ....... 5 2. Razele rotilor cu pneu .. 9 3. Dinamica interactiunii pneu si calea de rulare nedeformabil ...... 11 3.1. Deformarile pneului ..... 11 3.2.Defornmarea radiala a pneului ....... 11 3.3. Deformarea tangentiala (longitudinala) a pneului 14 3.4. Deformarea laterala a pneului .. 16 4. Aderenta longitudinala a pneurilor. Coeficientul de aderenta .. 18 5. Influenta caracteristicilor suprafetei cailor rutiere .. 19 5.1. Influenta caracteristicilor pneurilor .. 21 5.2. Influenta vitezei de circulatie a autovehicolului .. 21 6. Bibliografie . 22
1. Constructia si caracteristicile rotilor cu pneu Caracteristicile constructive ale rotilor cu pneu si proprietatile fizico-mecanice ale anvelopelor folosite la echiparea acestor roti, au o influenta directa asupra capacitatii de tractiune si de franare, asupra stabilitatii in mers, precum si asupra capacitatii de trecere a autovehiculelor. Rotile autovehiculelor au rolul de a prelua intreaga greutate a vehiculului incarcat, de a stabili contactul cu calea rutiera pe care ruleaza si de a amortiza o parte din oscilatiile autovehicului. Constructiv, ele sunt formate din pneu, janta si discul rotii, se monteaza pe butucul rotii si - cu acesta - se rotesc in jurul axului rotii. Principalele cerinte fata de constructia rotilor cu pneu pentru autovehicule, se refera la : - rezistenta la solicitari si sudabilitate in exploatare ; - posibilitatea montarii si demontarii usoare a anvelopei pe janta rotii si a rotii pe butuc ; - greutate minima si pret de cost redus. 1.1. Constructia rotilor Discul rotii este obtinut - in general - din tabla de otel prin presare ; se mai folosesc - in locul discului - butuci cu spite trase sau turnate, in scopul maririi rigiditatii si diminuarii greutatii. Imbinarea dintre disc si janta se face prin sudura. Profilul si configuratia jantei se adopta dupa categoria autovehiculului si solicitarile rotii. Pentru autoturisme si autocamioane se folosesc jenti cu profil adanc, nedemontabile (figura 1.1) ; aceste jenti cu adancitura (1) pot avea urechi deschise (3) sau inchise (4), care sunt profilate din umarul jentii (2). Urechile inalte asigura pneului o puternica stabilitate laterala. Deschiderea mai mare (distanta) dintre umerii jantei (5) influenteaza favorabil calitatile mersului si franarii autovehiculului, diminuand oscilatiile si uzura pneului. La autocamioane si autobuze se folosesc jenti demontabile, cu profil cilindric sau putin conic (figura 1.2) deoarece anvelopele au o rigiditate mare ; montarea anvelopelor - prin impingere - este simpla, iar prinderea umarului circular demontabil se face printr-un cerc taiat si arcuit (V).
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).