Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri

Referat
8.7/10 (6 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 4789
Mărime: 122.85KB (arhivat)
Publicat de: Ovidiu Voinea
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Neagu Nistor
este ceva foarte folositor

Cuprins

  1. 1. Constructia si caracteristicile rotilor cu pneu … 3
  2. 1.1. Constructia rotilor … 3
  3. 1.2. Constructia pneurilor ..….. 5
  4. 2. Razele rotilor cu pneu .. 9
  5. 3. Dinamica interactiunii pneu si calea de rulare nedeformabil .….. 11
  6. 3.1. Deformarile pneului ….. 11
  7. 3.2.Defornmarea radiala a pneului ..….. 11
  8. 3.3. Deformarea tangentiala (longitudinala) a pneului 14
  9. 3.4. Deformarea laterala a pneului .. 16
  10. 4. Aderenta longitudinala a pneurilor. Coeficientul de aderenta .. 18
  11. 5. Influenta caracteristicilor suprafetei cailor rutiere .. 19
  12. 5.1. Influenta caracteristicilor pneurilor .. 21
  13. 5.2. Influenta vitezei de circulatie a autovehicolului .. 21
  14. 6. Bibliografie . 22

Extras din referat

1. Constructia si caracteristicile rotilor cu pneu

Caracteristicile constructive ale rotilor cu pneu si proprietatile fizico-mecanice ale anvelopelor folosite la echiparea acestor roti, au o influenta directa asupra capacitatii de tractiune si de frânare, asupra stabilitatii în mers, precum si asupra capacitatii de trecere a autovehiculelor.

Rotile autovehiculelor au rolul de a prelua întreaga greutate a vehiculului încarcat, de a stabili contactul cu calea rutiera pe care ruleaza si de a amortiza o parte din oscilatiile autovehicului. Constructiv, ele sunt formate din pneu, janta si discul rotii, se monteaza pe butucul rotii si – cu acesta – se rotesc în jurul axului rotii.

Principalele cerinte fata de constructia rotilor cu pneu pentru autovehicule, se refera la :

- rezistenta la solicitari si sudabilitate în exploatare ;

- posibilitatea montarii si demontarii usoare a anvelopei pe janta rotii si a rotii pe butuc ;

- greutate minima si pret de cost redus.

1.1. Constructia rotilor

Discul rotii este obtinut – în general – din tabla de otel prin presare ; se mai folosesc – în locul discului – butuci cu spite trase sau turnate, în scopul maririi rigiditatii si diminuarii greutatii. Îmbinarea dintre disc si janta se face prin sudura.

Profilul si configuratia jantei se adopta dupa categoria autovehiculului si solicitarile rotii.

Pentru autoturisme si autocamioane se folosesc jenti cu profil adânc, nedemontabile (figura 1.1) ; aceste jenti cu adâncitura (1) pot avea urechi deschise (3) sau închise (4), care sunt profilate din umarul jentii (2). Urechile înalte asigura pneului o puternica stabilitate laterala. Deschiderea mai mare (distanta) dintre umerii jantei (5) influenteaza favorabil calitatile mersului si frânarii autovehiculului, diminuând oscilatiile si uzura pneului.

La autocamioane si autobuze se folosesc jenti demontabile, cu profil cilindric sau putin conic (figura 1.2) deoarece anvelopele au o rigiditate mare ; montarea anvelopelor – prin împingere – este simpla, iar prinderea umarului circular demontabil se face printr-un cerc taiat si arcuit (V).

Preview document

Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 1
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 2
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 3
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 4
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 5
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 6
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 7
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 8
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 9
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 10
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 11
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 12
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 13
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 14
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 15
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 16
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 17
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 18
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 19
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 20
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 21
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 22
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 23
Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Sistem de Rulare. Sistem de Rulare pe Pneuri.DOC

Alții au mai descărcat și

Sistemul de Direcție

Destinatia sistemului de directie. Sistemul de directie serveste la modificarea directiei de deplasare a autormobilului . schimbarea directiei de...

Sistemul ESP (Electronic Stability Program)

Începerea producţiei de serie al programului electronic de stabilitate ESP în Europa cu zece ani în urmă a fost o piatră de hotar în dezvoltarea de...

Diagnosticarea, repararea și întreținerea instalației de răcire la motorul Dacia

Argument DESTINAŢIA ŞI PĂRŢILE COMPONENT Instalaţia de răcire este destinată să asigure un regim termic corespunzător unei bune funcţionări a...

Modul de Diminuare a Vibrațiilor la Sistemul de Suspensie al Autovehiculelor

Introducere Deplasarea automobilului în orice regim, pe orice categorie de drum este însoţită de apariţia şocurilor şi vibraţiilor. De altfel,...

Sistemul de Rulare cu Pneuri

ARGUMENT Automobilul este urmasul masinii cu abur si a motorului cu ardere interna , iar primele automobile au aparut la inceputul secolului...

Diferențialul

Se spune că Leonardo Da Vinci a inventat diferenţialul. Un mecanism asemănător, datând din anul 87 î.Chr., a fost însă găsit lângă insula grecească...

Cuplaje intermitente

ARGUMENT Cuplaje intermitente. Acest procedeu este des întâlnit in domeniul mecanic si de aceea in acest proiect as dori sa explic cat mai bine...

Mecanisme - Sistem de Suspensie-Directie la Autovehiculul de Tip Seat Cordoba

1. Documentare asupra tipurilor de sisteme de suspensie-directie utilizate la autoturismul de tip Seat Cordoba: Suspensia de tip McPherson Rolul,...

Te-ar putea interesa și

Studiul dinamic al automobilului

Soluții similare Pentru abordarea proiectării unui nou tip de autovehicul, ținând seama de datele impuse prin temă, care precizează anumite...

Organizarea și funcționarea tractoarelor

1.Scurt istoric Primul motor cu aburi portabil ce actionea mecanic uneltele dintr-o ferma a aparut la sfarsitul secolului al 19-lea. Motoarele cu...

Confortabilitate și ergonomie - sistemul de suspensie la automobile - apariție, funcționare

I. Introducere Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante...

Clasificarea Macaralelor

1. CLASIFICAREA MACARALELOR: MACARALELE sunt maşini de lucru destinate deplasării sarcinilor pe distanţe relativ scurte. Mişcările efectuate de...

Sistemul de Rulare cu Pneuri

ARGUMENT Automobilul este urmasul masinii cu abur si a motorului cu ardere interna , iar primele automobile au aparut la inceputul secolului...

Rigidă 4 brațe, Suspensie pentru autoturism 4x4, echipat cu M.A.C 87 kW-3950 rotații pe minut

1 STUDIUL DE NIVEL PRIVIND SUSPENSIA AUTOTURISMELOR 1.1 FUNCȚIUNILE SUSPENSIEI Sistemul de suspensie leaga roțile automobilului de caroserie,...

Proiect dinamica autovehiculelor

Sa se proiecteze o autoutilitara care are urmatoarele caracteristici tehnice: - sarcina utila 1275 kg - caroseria tip furgon - motor cu...

Sistem de Suspensie

. INTRODUCERE Este un sistem care leaga rotile automobilului de caroserie,astfel incat caroseria este protejata de socurile produse din cauza...

Ai nevoie de altceva?