Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1180
Mărime: 256.97KB (arhivat)
Publicat de: Man C.
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA “TRANSILVANIA” DIN BRAŞOV Facultatea de Inginerie Mecanica

Extras din referat

SENZORUL DE DETONAŢIE

DIN COMPONENTA SISTEMULUI DE APRINDERE

ŞI INJECŢIE ELECTRONICĂ DE BENZINĂ

BOSCH MOTRONIC

Avantajele echipamentului de injecţie pe benzina, faţă de carburator sunt următoarele:

- O cantitate de combustibil dozată corespunzător în fiecare regim de funcţionare a motorului, astfel încat să se obţină un consum redus de combustibil în condiţii normaIe de funcţionare.

- Reducerea emisiilor poluante din gazele de evacuare prin dozarea exactă a combustibilului şi a catalizatorului reglat de sonda Lambda.

- Prin autodiagnosticarea modulului de comanda al echipamentului de injectie se asigură depistarea rapidă a erorilor şi tratarea la timp a defecţiunilor.

- Echipamentul de aprindere si injectie de benzină este dotat cu o memorie de defecţiuni, care poate fi apelată doar cu un echipament special de diagnosticare.

- Dacă în timpul funcţionării motorului apar anomalii de natură electronică, modulul de comandă stochează defectele în această memorie şi semnalează conducătorului auto acest lucru prin aprinderea imediată a matrorului de defect, de la bordul autovehiculului.

FUNCŢIONAREA ECHIPAMENTULUI DE INJECTIE DE BENZINĂ

Figura 1. Schema funcţională a sistemului de injecţie MOTRONIC:

1 - rezervor de recuperare a vaporilor de combustibil;

2, 3 - supapă;

4 - regulator de presiune;

5 - injector;

6 - actuator;

7 – bobină de inducţie;

8 - senzor de depresiune

9 - pompă de vacuum;

10 - supapă de vacuum;

11 - senzor de debit aer;

12 - bloc electronic de control;

13 - senzor clapetă acceleraţie

14 – supapă de ralanti

15 - senzor temp aer admis

16 - actuator pentru controlul emisiei de gaze arse;

17 - filtru de combustibil;

18 – senzor de detonaţie

19 - senzor turatie motor

20 - senzor de temperatură motor

21 - sonde Lambda

22 - inlerfaţă de diagnoză;

23 - lampă indicatoare;

25 - pompă electrică de alimentare.

Senzorul de detonaţie este situate în blocul motor, aproximativ în dreptul cilindrului 2. În funcţie de semnalele acestui sensor, avansul la scânteie este menţinut la limita de detonaţie, fiind adaptat automat la calitatea combustibilului folosit.

Prin controlul arderii, astfel încât să se evite detonaţia, se permite mărirea raportului de comprimare al motorului. Astfel, energia combustibilului poate fi folosită mai bine, ceea ce duce, în acelaşi timp, la scăderea consumului de combustibil. Pentru evitarea detonaţiei, se utilizeaza senzorul de detonaţie plasat în drepul cilindrilor.

La motoarele cu 6 cilindri, se utilizează doi până la patru senzori, iar la motoarele cu 4 cilindri, există unul sau doi senzori.

Preview document

Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 1
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 2
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 3
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 4
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 5
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 6
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 7
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 8
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 9
Senzorul de detonație din componența sistemului de aprindere și injecție electronică de benzină - Bosch Motronic - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Senzorul de Detonatie din Componenta Sistemului de Aprindere si Injectie Electronica de Benzina - Bosch Motronic.doc

Alții au mai descărcat și

Studiul solutilor similar și a tendinței de dezvoltare a autovehiculelor

CAPITOLUL 1. STUDIUL SOLUTILOR SIMILAR SI A TENDINTEI DE DEZVOLTARE A AUTOVEHICULELOR SIMILAR CU CEL PRIMIT PRIN TEMA DE PROIECT. Pentru abordarea...

Metode de Studiu a Noxelor Produse de Motoarele cu Ardere Internă

Introducere Deoarece condiţiile arderii totale nu sunt niciodată întrunite simultan, arderea amestecului carburant în motoarele cu ardere internă...

Utilizarea gazelor naturale la motoarele cu aprindere internă

UTILIZAREA GAZELOR NATURALE LA MOTOARELE CU ARDERE INTERNĂ 1. Intoducere – gazele naturale – Gazele naturale sunt combustibili fosili şi pot...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină

5.3 TRADUCTOARE DE PRESIUNE A AERULUI Prin masurarea valorii presiunii absolute din colectorul de admisie se poate aprecia sarcina motorului:...

Ai nevoie de altceva?