Extras din referat
SENZORUL DE DETONAŢIE
DIN COMPONENTA SISTEMULUI DE APRINDERE
ŞI INJECŢIE ELECTRONICĂ DE BENZINĂ
BOSCH MOTRONIC
Avantajele echipamentului de injecţie pe benzina, faţă de carburator sunt următoarele:
- O cantitate de combustibil dozată corespunzător în fiecare regim de funcţionare a motorului, astfel încat să se obţină un consum redus de combustibil în condiţii normaIe de funcţionare.
- Reducerea emisiilor poluante din gazele de evacuare prin dozarea exactă a combustibilului şi a catalizatorului reglat de sonda Lambda.
- Prin autodiagnosticarea modulului de comanda al echipamentului de injectie se asigură depistarea rapidă a erorilor şi tratarea la timp a defecţiunilor.
- Echipamentul de aprindere si injectie de benzină este dotat cu o memorie de defecţiuni, care poate fi apelată doar cu un echipament special de diagnosticare.
- Dacă în timpul funcţionării motorului apar anomalii de natură electronică, modulul de comandă stochează defectele în această memorie şi semnalează conducătorului auto acest lucru prin aprinderea imediată a matrorului de defect, de la bordul autovehiculului.
FUNCŢIONAREA ECHIPAMENTULUI DE INJECTIE DE BENZINĂ
Figura 1. Schema funcţională a sistemului de injecţie MOTRONIC:
1 - rezervor de recuperare a vaporilor de combustibil;
2, 3 - supapă;
4 - regulator de presiune;
5 - injector;
6 - actuator;
7 – bobină de inducţie;
8 - senzor de depresiune
9 - pompă de vacuum;
10 - supapă de vacuum;
11 - senzor de debit aer;
12 - bloc electronic de control;
13 - senzor clapetă acceleraţie
14 – supapă de ralanti
15 - senzor temp aer admis
16 - actuator pentru controlul emisiei de gaze arse;
17 - filtru de combustibil;
18 – senzor de detonaţie
19 - senzor turatie motor
20 - senzor de temperatură motor
21 - sonde Lambda
22 - inlerfaţă de diagnoză;
23 - lampă indicatoare;
25 - pompă electrică de alimentare.
Senzorul de detonaţie este situate în blocul motor, aproximativ în dreptul cilindrului 2. În funcţie de semnalele acestui sensor, avansul la scânteie este menţinut la limita de detonaţie, fiind adaptat automat la calitatea combustibilului folosit.
Prin controlul arderii, astfel încât să se evite detonaţia, se permite mărirea raportului de comprimare al motorului. Astfel, energia combustibilului poate fi folosită mai bine, ceea ce duce, în acelaşi timp, la scăderea consumului de combustibil. Pentru evitarea detonaţiei, se utilizeaza senzorul de detonaţie plasat în drepul cilindrilor.
La motoarele cu 6 cilindri, se utilizează doi până la patru senzori, iar la motoarele cu 4 cilindri, există unul sau doi senzori.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Senzorul de Detonatie din Componenta Sistemului de Aprindere si Injectie Electronica de Benzina - Bosch Motronic.doc