Motor Diesel din anul 1899 Aproximativ 90000 de nave de transport marfa si alte vase non-militare de 100gt si peste sunt in present "active".Aproape 96% din ele sunt propulsate de motoroare diesel si numai 4% de catre motoare cu aburi, turbine cu abur si alte surse de energie. Aceasta dominant convingatoare a motorului Diesel in lumea transportului maritime a crescut continuu in ultimele decenii. Daca privim inapoi, la inceputul 1903, nici macar un singur vas care functiona pe baza tehnologiei diesel nu exista, in ciuda faptului ca o multime de ingineri erau angrenati in constructia acestui nou motor bazat pe combustie interna. Pentru ca motoarele Diesel sa ajunga pe vase, a fost nevoie de o lunga "asteptare"-de la lansarea de success a noului motor primar in Februarie 1897 la Germany's Maschinenfabrik Augsburg(astazi cunoscut sub numele de MAN B&W Diesel),deja trecusera sase ani.A fost chiar inventatorul german Rudolf Diesel, care in 1892 cand si-a capatat primul patent, a propus folosirea mitorului pe vase. Acele motoare contruite la sfarsitul anilor 1880 si inceputul anilor 1890 erau pur si simplu prea grele pentru nave si inca nu aveau destula putere, nu erau fiabile si erau greu de intretinut.Nu e o mare surpriza faptul ca erau multe obiectii din partea santierelor navale si a potentialilor utilizatori. In acelasi timp, primele motoare Diesel pana in anul 1903 erau utilizate exclusive intr-o mare varietate pe pamant. Productia de serie a motorului Diesel in Ausburg in jurul anilor 1900/1901. Aceeasi cladire gazduieste fabricarea noilor motoare Diesel in compania MAN B&W de astazi. De la aburi la Diesel Pana in anii 1900, aproape toate vasele erau conduse de motoare bazate pe energia aburului in diferite tipuri si variante. Aceste motoare ajunsesera la un nivel tehnologic inalt, dar erau foarte costisitor de intretinut si nu erau foarte eficiente. Aburul se produce prin arderea unei cantitati mari de carbune. De exemplu, in 1903, noul vas cu propulsie pe abur german Kaiser Wilhelm II cu oaspeti selecti(inclusive 775 la clasa I) au plecat in primul voiaj, din Germania catre New York. Cu patru motoare cu aburi pe baza de piston care dezvoltau o putere totala de 33000kW(aproxim 45000CP), vasul avea cea mai mare putere din lume in acel timp; dar necesita 219 oameni care lucrau in ture de 24 de ore sa mute 620 tone de carbine. O munca cu adevarat extenuanta.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.