Practica de Inițiere în Atelierile Didactice

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 6337
Mărime: 4.21MB (arhivat)
Publicat de: Iulian-Matei Negru
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Raportul se stabileste în conformitate cu programa practicii de iniţiere în atelierele didactice cu succesiunea lucrului îndeplinit în secţii, separat pentru fiecare secţie in parte. Practica de initiere reprezinta o disciplina destinata formarii bazei de viziuni si aptitudini ingineresti pentru studenti de specialitatile tehnologice-mecanice. Darea de seama contine informatii teoretice si tehnice in domeniile de confectionare ale semifabricatelor si pieselor finite si cunostinte in prelucrarea materialelor constructoare de masini prin diferite metode industriale.

I.Secţiile Mecanice

Secţia de Strungire

1) Regulile de securitate in sectie

2) Studierea construcţiei strungului normal

3) Mişcările de bază

4) Scule aşchietoare pentru strunjire

5) Dispozitive utilizate la prelucrarea prin strungire

Secţia de Frezare

1) Regulile de securitate în secţie

2) Părţile componente a maşinii unelte de frezat şi destinaţia lor.

3) Mişcările de bază la frezare

4) Scule şi dispozitive utilizate la frezat

II. Secţiile Nemecanice

Secţia de lăcătuşărie

1) Regulile de securitate în secţie

2) Generalităţi despre lăcătuşărie

3) Organizarea producţiei şi a locului de muncă

4) Îndoirea Metalelor

Secţia de sudare

1) Regulile de securitate şi protecţia muncii în secţie

2) Descrierea surselor de alimentare a arcului

3) Procesul formării cusuturii

4) Tipuri de electrozi

Secţia de Strungire

1. Regulile de securitate in sectie.

1. Aduceti in oridine haina de lucru, incheiati nasturii si imbracati chipiul.

2. De muncit la masina-unelta la care sunteti admisi, sa indepliniti lucrul pe care vi la incredintat maistrul.

3. De nu admis la locul sau de munca persoane , ce nu au relatie cu lucrul incredintat.

4. De a nu se sprijini de masina-unelta in timpul lucrului.

5. Despre orice accident cu D-voastra sau cu colegii de munca , urgent raportati maistrului si la telefonul 903 chemati salvarea.

6.Daca la masina-unelta sau instalatie atirna afisul „Nu Cuplati-Reparatie” sau „Atentie-Inalta Tensiune”, categoric este interzisa cuplare a masinii sau instalatiei.

7. De nu muncit la masina-unelta defecta si de nu petrecut reparatie de sinestatator.

8. Nu se admite de muncit la masina-unelta cu degetele pansate.

9. Cu rigiditate si siguranta de fixat la masina-unelta semifabricatele.

10. Alimentarea iluminari locale se admite de la surse cu tensiunea de pina la 36V

11. La orice intrerupere a curentului electric deconecatti masina electrica.

12.Folositiva de grilajul de lemn si de tinut in stare buna. Daca podeaua e lunecoasa de facut curatenie.

13. De lucrat in incaltaminte usoara .

14.Daca in procesul prelucrarii metalului se formeaza aschie de rupere de folosit ochelarii de protectie sau ecran de protectie transparent.

15. De efectuat controlul strungului :

- de inlaturat toate obiectele , ce pot impedica lucrul;

- de verificat starea suportul de lucru de lemn de sub picioare;

- de verificat starea ecranului de protective , legaturi cu pamintul , dispozitivelor de securitate;

- de verificat strungul la mersul in gol;

- actiunile manivelelor si butoanelor de pornire , franare si oprire;

- starea organelor de dirijare;

- starea de fixare a manivelelor de conectare si comutare , lipsa jocurilor in partile mobile ale masinii-unelte;

- sistemul de ungere(lubrifiere) si de convins, ca lubrifiantul si lichidul de racire ajung in lucru continuu.

2. Studierea construcţiei strungului normal.

Scopul lucrării: studierea construcţiei strungului normal, dispozitivelor şi sculelor utilizate,formarea deprinderilor de ajustare a strungului şi lucrul practic la strung.

1. Studierea construcţiei strungului normal

Strungul normal este destinat executării unei game diverse de operaţii de prelucrare a corpurilor de revoluţie — strunjirea suprafeţelor exterioare, interioare, frontale, găurire, alezare, filetare, retezare etc.

Vederea generală şi părţile componente ale strungului normal sunt prezentate în figura alăturată.

Vederea generală şi părţile componente ale strungului normal:

1, batiul strungului; 2. păpuşa fixă; 3. schimbător de turaţii; 4. panou electric de comandă; 5. arbore principal; 6. dorn de antrenare; 7. vârf; 8. cărucior; 9. sania transversală; 10. sania superioară; 11. dispozitiv portsculă; 12. vârf rotativ; 13. pinolă; 14. păpuşa mobilă; 15. şurub conducător; 16. axa avansurilor; 17. motor auxiliar pentru deplasarea rapidă a căruciorului; 18. opritor pentru decuplarea antrenării căruciorului; 19. bară; 20. ciocnitor reglabil; 21. motor principal de antrenare; 22. cutie de avans; 23. locul roţilor de schimb pentru filetare; 24. manete pentru schimbarea avansului; 25. roată de deplasare longitudinală a căruciorului; 26. manivelă pentru deplasarea transversală a săniei transversale 9; 27. manetă pentru cuplarea şi decuplarea piuliţei pentru filet.

Preview document

Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 1
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 2
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 3
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 4
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 5
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 6
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 7
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 8
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 9
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 10
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 11
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 12
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 13
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 14
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 15
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 16
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 17
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 18
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 19
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 20
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 21
Practica de Inițiere în Atelierile Didactice - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Practica de Initiere in Atelierile Didactice.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Scule așchietoare

Vederea generală a strungului normal, modelul 1K62. A - lira roţilor de schimb; B - cutia de viteză; C - suport; D - papuşa mobilă; E - ladiţa...

Studiu Documentar privind Procesele de Strunjire

Strunjirea este procedul de prelucrare la care îndepartarea din semifabricat se realizează pe strung, cu ajutorul unei scule numita cuţit,...

Mașini unelte și prelucrare prin așchiere

Scopul şi conţinutul lucrării - Cunoaşterea principalelor procedee de prelucrare prin aşchiere. - Studierea mişcărilor de lucru şi a...

Scule așchietoare pentru găurire

2.1. Scule aşchietoare folosite la tarodare Tarodarea este prelucrarea prin aşchiere, executată cu scula numită tarod, care execută mişcarea...

Te-ar putea interesa și

Metode moderne de exploatare și întreținere a motoarelor autoturismelor Dacia 1300

1.1 MOTIVAREA ALEGERII TEMEI Procesul de invatamant reprezinta un ansamblu de actiuni exercitate in mod constient si sistematic de catre educatori...

Metodologia evaluării randamentului școlar la instruirea practică, învățământ special, meseria confecționer-imbrăcăminte

CAPITOLUL 1 Formularea ipotezei de lucru Cadrele didactice de toate tipurile şi nivelele de şcoală sunt cuprinse de atmosfera generală de înnoire...

Pedagogie generală

1. Delimitari conceptuale Formele si modalitatile de înfaptuire a sarcinilor didactice pot fi descrise prin sintagmele: tehnologie didactica,...

Didactică de specialitate

CAPITOLUL : I DE LA TEORIA COMENIANA LA DIDACTICA MODERNA Conceptul * DIDACTICA * a fost întrodus în circulatie de catre pedagogul ceh JAN CIMOS...

Principiile Didactice

1. Conceptul de principii didactice Principiile didactice reprezintă un ansamblu de cerinţe, norme, reguli generale care fundamentează teoria şi...

Ai nevoie de altceva?