Piesele fixe ale motoarelor

Extras din referat Cum descarc?

Piesele fixe ale motoarelor
Blocul motor este sistemul de rezistenta, parte statica a motorului, si are rolul de schelet pe care se sustin celelalte componente. El nu este fixat rigid pe cadrul masinii, ci este fixat prin tampoane din cauciuc special.
Blocul motor este prevazut cu brate sau locasuri pentru suportii de fixare pe cadrul automobilului. Din punct de vedere structural, este format din blocul cilindrilor si carter care poate fi sub forma unei piese compacte chiar daca la unele dintre ele motorul este plasat transversal fata de axa longitudinala a automobilului sau demontabil. Se obtine prin turnare din fonta cenusie cand cilindrii sunt demontabili sub forma de camasi de cilindru turnati cu blocul. La unele autoturisme, blocul motor poate fi turnat din aliaj de aluminiu.
Este de remarcat ca locasurile lagarelor paliere ale arborelui cotit si cele ale arborelui cu came se realizeaza simultan in carterul superior pentru a asigura coaxialitatea lor.
La unele motoare in doi timpi blocul motor este din trei bucati doi cilindri ai motorului, din fonta aliata, incorporati in camasi turnate din aliaj de aluminiu, cu aripioare exterioare, pentru a mari suprafata de contact cu aerul de racire: carterul inferior, din doua parti comune pentru ambii cilindri, turnat din aliaj de aluminiu, cu perete de separatie orizontal a celor doua parti: jumatatea superioara are prevazuta fanta comuna, de admisia amestecului carburant in carter, pe care este montat carburatorul. Asamblarea celor doua jumatati ale carterului, precum si cele ale cilindrului se face cu suruburi, etansarea realizandu-se cu o solutie speciala.
Pentru rigidizare, blocul motor este prevazut cu nervuri: grosimea peretilor este mai mare pentru motoarele Diesel si mai mica pentru cele cu aprindere prin scanteie electrica.
La unele tipuri de automobile cu un numar mare de cilindri, se utilizeaza blocuri motoare cu cilindrii dispusi in V sau W, rezultand o solutie mai compacta fata de varianta cu cilindrii in linie.
Blocul motor poate fi piesa monobloc sau componenta demontabila a motorului fiind turnat din fonta cenusie, fonta aliata sau aliaj de aluminiu. Din turnare sunt lasate locasuri pentru diferite piese care se asambleaza ulterior. De la iesirea din turnare blocul motor este prelucrat interior si exterior conform pieselor ce i se ataseaza. Astfel, sunt practicate locasurile ce sustin arborele cotit, dupa felul constructiei motorului si arborele cu came in stransa exactitate, fata de locasurile prevazute pentru acelasi scop in carter pentru a fi coaxiale. In aceste locasuri sunt lagarele care au rolul de sustinere fie pentru arborele cotit sau cu came, fie pentru sustinerea bielei. De asemenea, blocul cilindrilor are locasuri pentru cilindri si pentru piese de fixare rigida pe cadrul automobilului. La unele motoare blocul motor este turnat in corp comun cu partea superioara a carterului si se numeste bloc-carter.
La partea superioara a blocului se monteaza chiulasa, iar la partea inferioara se asambleaza carterul. Blocul motor, in anumite cazuri, poate contine din turnare si lagarele.
Din turnare se realizeaza si camerele de racire cu apa in corpul superior al blocului motor. In cazul racirii cu aer a motorului, blocul motor este executat din turnare cu aripioare de racire care maresc suprafata de radiere a caldurii in mediul inconjurator.
La autoturismul Oltcit Club blocul motor are o constructie deosebita; cei patru cilindri ai motorului sunt confectionati din fonta aliata, prevazuti cu aripioare de racire, separati intre ei, sunt montati orizontal pe carterul comun, turnat din aliaj de aluminiu sub presiune; acesta are planul de separatie vertical iar etansarea celor doua semicartere, care includ si baia de ulei, se face cu solutie speciala (Locktite). 
Carterul este prevazut cu aripi de fixare a motorului prin intermediul a trei suporturi elastice. Pentru lagarele arborelui cotit blocul este prevazut cu trei locasuri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piesele fixe ale motoarelor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!