Piesele fixe ale motoarelor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1852
Mărime: 787.99KB (arhivat)
Publicat de: Ovidiu L.
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf.univ.dr.ing. Mihai Savaniu
Facultatea de Utilaj Tehnologic
Universitatea Tehnica de Constructii, Bucuresti

Extras din referat

Piesele fixe ale motoarelor

Blocul motor este sistemul de rezistență, parte statică a motorului, și are rolul de schelet pe care se susțin celelalte componente. El nu este fixat rigid pe cadrul mașinii, ci este fixat prin tampoane din cauciuc special.

Blocul motor este prevăzut cu brațe sau locașuri pentru suporții de fixare pe cadrul automobilului. Din punct de vedere structural, este format din blocul cilindrilor si carter care poate fi sub forma unei piese compacte chiar dacă la unele dintre ele motorul este plasat transversal față de axa longitudinală a automobilului sau demontabil. Se obține prin turnare din fontă cenusie când cilindrii sunt demontabili sub formă de cămăși de cilindru turnați cu blocul. La unele autoturisme, blocul motor poate fi turnat din aliaj de aluminiu.

Este de remarcat că locașurile lagărelor paliere ale arborelui cotit și cele ale arborelui cu came se realizează simultan în carterul superior pentru a asigura coaxialitatea lor.

La unele motoare în doi timpi blocul motor este din trei bucăți doi cilindri ai motorului, din fontă aliată, încorporați în cămăși turnate din aliaj de aluminiu, cu aripioare exterioare, pentru a mări suprafața de contact cu aerul de răcire: carterul inferior, din două părți comune pentru ambii cilindri, turnat din aliaj de aluminiu, cu perete de separație orizontal a celor două părți: jumătatea superioară are prevazută fanta comună, de admisia amestecului carburant în carter, pe care este montat carburatorul. Asamblarea celor două jumătăți ale carterului, precum și cele ale cilindrului se face cu șuruburi, etanșarea realizându-se cu o soluție specială.

Pentru rigidizare, blocul motor este prevăzut cu nervuri: grosimea pereților este mai mare pentru motoarele Diesel și mai mică pentru cele cu aprindere prin scânteie electrică.

La unele tipuri de automobile cu un număr mare de cilindri, se utilizează blocuri motoare cu cilindrii dispuși în V sau W, rezultând o soluție mai compactă față de varianta cu cilindrii în linie.

Blocul motor poate fi piesă monobloc sau componentă demontabilă a motorului fiind turnat din fontă cenușie, fontă aliată sau aliaj de aluminiu. Din turnare sunt lăsate locașuri pentru diferite piese care se asamblează ulterior. De la ieșirea din turnare blocul motor este prelucrat interior și exterior conform pieselor ce i se atașează. Astfel, sunt practicate locașurile ce susțin arborele cotit, după felul construcției motorului și arborele cu came în strânsă exactitate, față de locașurile prevăzute pentru același scop în carter pentru a fi coaxiale. În aceste locașuri sunt lagărele care au rolul de susținere fie pentru arborele cotit sau cu came, fie pentru susținerea bielei. De asemenea, blocul cilindrilor are locașuri pentru cilindri și pentru piese de fixare rigidă pe cadrul automobilului. La unele motoare blocul motor este turnat în corp comun cu partea superioară a carterului și se numește bloc-carter.

La partea superioară a blocului se montează chiulasa, iar la partea inferioară se asamblează carterul. Blocul motor, în anumite cazuri, poate conține din turnare și lagărele.

Din turnare se realizează și camerele de răcire cu apă în corpul superior al blocului motor. În cazul răcirii cu aer a motorului, blocul motor este executat din turnare cu aripioare de răcire care măresc suprafața de radiere a căldurii în mediul înconjurător.

La autoturismul Oltcit Club blocul motor are o construcție deosebită; cei patru cilindri ai motorului sunt confecționați din fontă aliată, prevăzuți cu aripioare de răcire, separați între ei, sunt montați orizontal pe carterul comun, turnat din aliaj de aluminiu sub presiune; acesta are planul de separație vertical iar etanșarea celor două semicartere, care includ și baia de ulei, se face cu soluție specială (Locktite).

Carterul este prevăzut cu aripi de fixare a motorului prin intermediul a trei suporturi elastice. Pentru lagărele arborelui cotit blocul este prevăzut cu trei locașuri.

Preview document

Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 1
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 2
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 3
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 4
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 5
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 6
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 7
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 8
Piesele fixe ale motoarelor - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Piesele fixe ale motoarelor.docx

Te-ar putea interesa și

Modelarea și automatizarea unui sistem mecatronic

Mecatronica este un concept japonez care datează din anii 1970 și care poate fi definit ca aplicarea electronicii și tehnologiei calculatoarelor cu...

Proiectarea Ambreiajului pentru un Autoturism cu 5 Locuri

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN CONSTRUCŢIA AUTOMOBILELOR I.1. Părţile componente ale automobilelor Principalele parţi componente ale unui automobil...

Strungul

CAPITOLUL I : Strungul 1.1 Generalitati Pentru prelucrarea suprafetelor de rotatie exterioare se folosesc masini-unelte denumite strunguri....

Arbore Planetar

Capitolul 1 Analiza conditiilor tehnico-functionale si a tehnologicitatii piesei si stabilirea tipului sistemului de productie 1.1 Analiza rolului...

Transportul Rutier

Cap.1. Transportul rutier Transportul rutier se situează pe primul loc în derularea traficului turistic atât pe plan intern cât şi internaţional....

Braț Robotic Destinat Transferului Interoperational

Rezumat Ȋn lucrarea de faţă este prezentat un robot industrial cu mişcări de rotaţie şi translaţie comandat de un controler logic programabil....

Capitalul Fix și Activele Fixe

CAP. I Capitalul fix – factor de producţie şi forma principală de materializare a avuţiei naţionale Pentru realizarea oricărei activităţi...

Sistemul de injecție common rail la motoarele diesel

In proiectarea si constructia automobilelor moderne se incearca a urmari în primul rând sporirea puterii litrice prin mărirea turaţiei, ceea ce...

Ai nevoie de altceva?