Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel

Referat
8.7/10 (4 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2493
Mărime: 6.82MB (arhivat)
Publicat de: Camil Dinu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Florian Ivan

Extras din referat

1.Caracteristicile fundamentale ale motorului Wankel analizate comparativ cu motorul clasic

Motorul cu ardere interna este un motor termic la care produsele arderii intra în compozitia fluidului motor, iar aeasta se realizeaza prin intermediul unui piston a carui miscare în interiorul unui cilindru se transforma în miscare de rotatie.

Ne propunem astfel sa realizam o comparatie între un motor clasic al carui piston are o miscare alternativa, si un motor Wankel al carui piston are o miscare de rotatie în jurul axei sale. Vom expune în continuare dimensiunile principale ale unui motor Wankel considerându-le cunoscute pe cele ale motorului clasic(S, D, µ, Vc, Vt ).

Motorul Wanwel poate fi considerat la mijlocul drumului între motorul clasic si turbina cu gaz. Dimensiunea camerei de lucru este dictata de latimea rotorului(B), raza rotorului(R) si excentricitatea(e).

Latimea rotorului este distanta dintre cele doua fete plane paralele perpendiculare pe axa de rotatie.

Raza rotorului este lungimea dreptei trasate din centrul rotorului pâna la extremitatea acestuia.

Excentricitatea reprezinta distanta de la centrul arborelui motor pâna la centrul rotorului (corespunzator manetoanelor motorului clasic).

Forma camerei de lucru este determinata de raza rotorului si de excentricitatea acestuia.

Suprafata de lucru poate fi comparata cu peretele cilindrului motorului clasic. Rotorul montat excentric, se roteste în jurul propriei axe si orbiteaza în jurul centrului de rotatie al arborelui motor, în timp ce cu cele trei colturi ale rotorului mentine un contact permanent cu suprafata camerei de lucru.

Un factor important specific motoarelor rotative este raportul =K astfel sa observat ca pentru K luând valori mari se obtine un raport de comprimare mare (la fel ca la motorul clasic raportul de comprimare este raportul dintre volumul maxim pe care îl poate ocupa fluidul motor si volumul minim corespunzator camerei de ardere):

K=11,5 µ=30:1

K=7,1 µ=18:1

K=3,9 µ=10:1

În cazul motorului Wankel, la care z=3 se obtine: [cm ]

Motor în 4 timpi cu piston alternativ Motor Wankel cu raport de transmitere 2:3

Turatia arborelui cotit n turatia arborelui excentricului n

Volumul de lucru

Vh = z*Vc’ Vh=3*Vk’

unde: z- este nr. cilindrilor; unde Vk este volumul de lucru al unei camere.

Vc- volumul de lucru al unui cilindru.

Numarul curselor active într-un cilindru (camera) în unitatea de timp

Preview document

Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 1
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 2
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 3
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 4
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 5
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 6
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 7
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 8
Particularități Constructiv Funcționale și de Calcul ale Motoarelor Wankel - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Particularitati Constructiv Functionale si de Calcul ale Motoarelor Wankel.doc

Alții au mai descărcat și

Studiul Sistemelor de Supraalimentare a Motoarelor cu Ardere Internă

Cea mai larga utilizare în propulsia autovehiculelor o are în prezent energia termica obtinuta din arderea hidrocarburilor, iar pentru...

Influența calității benzinei asupra poluării la MAS

Capitolul 1. Proprietatile fizico-chimice ale benzinelor PROPRIETATILE FIZICO-CHIMICE ALE BENZINELOR Benzinele sunt amestecuri de...

Injecția la MAC

Capitolul l. Motorul Diesel. Generalitati De peste 80 de ani, motorul Diesel nu înceteaza sa ne uimeasca cu performantele si cu resursele sale....

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Ai nevoie de altceva?